QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


HonZiG

Offline

Nick: HonZiG
Město: Vizovice
Kraj: Zlínský
Věk: 37 let
ICQ: -
Web:

Poslední přihlášení: 27.07.2014 Registrace: 19.11.2012

Journeyman Gladiator X8 (2012)

Úvodní informace o čtyřkolce:

Journeyman Gladiator X8 DeLuxe long

Zkušenosti, recenze, popis:

Na Gladiatoru jezdím velmi, ale velmi krátce. Přechozí zkušenosti s těmito stroji prakticky nulové, proto nemůžu posoudit, jak se chová stroj oproti jiným. Najeto pouze jedno nedělní odpoledne, a to 50km převážně v terénu. Zatím můžu pouze říct, že je to obrovsky návykové a pro amatéra, jako jsem já, absolutně neobjevený nový svět. Proto se moc těším na další zkušenosti, se kterými se s Vámi budu snažit podělit. Pro profika, který to bude číst, to přijde jako samozřejmost, pro mě novinka, takže:

Klady:
1) Stroj je přiškrcený, proto oceňuji jemný a postupný zátah, ale i tak stroj jede 90km/h. Trochu překvapením bylo přidání plynu, když jsem měl pocit, že jedu maximálkou - velký zátah a stroj byl ze 60km/h na 90km/h...úžasné!

2) V terénu jsem strávil nejvíce času, hlavně po lesních cestičkách, sem-tam nějaký výjezd do menšího kopce, nějaké bahno, ale stroj jsem takto využil na cca 10%. Na náklony do boku ještě nejsem zvyklý, takže nevím, co si můžu a nemůžu dovolit. Škoda, že na panelu není ukazatel náklonu (min/max), ale to bude asi specifická záležitost vzhledem k \"řidiči\".

25/11/2012
Stroj jsem půjčil své přítelkyni...asi o něho přijdu .

30/11/2012
První cesta Ublo - Vartovna lesem. Pokud znáte kopec na rozhlednu ze strany lesa, tak určitě víte, jak je prudký a hlavně vymletý od vody. Opět se prokázalo, že technika zvítězila nad přírodou 8-). Doufám, že to dlouho vydrží .

3/12/2012
První jízda náročnějsím terénem s vozíkem za zadkem a naloženým cca 150 - 200kg. Sem - tam náklon pouze na 2 kola, srdce v krku, ale i tak skvělý zážitek. Jel jsem ještě s pasažérem za zády, takže celkové zatížení 4kolky bylo úctyhodné. Při zapnutí 4WD jí ale nic nebránilo v tom, aby i prudký kopec plný kamení a bahna vyšlapala bez většího náznaku prokluzu.

9/12/2012
První jízdy ve sněhu - cca 80km. Skvělé dávkování plynu, jde poznat, jak stroj reaguje na postupný drift a sem-tam odpustí i nějakou chybu . Opakovala se cesta na Vartovnu lesem, kde nechybělo bahno a hluboké (nepředvídatelné) pasti ve smyslu tlustého ledu, který se probořil při najetí a pravidelný náklon na stranu. To ovšem X8 nezastavilo a nejen s blátem, ale i se sněhem si dokonale rozumí. Nevěřil bych, jak dobrou trakci bude mít na sněhu. Na Sirákově jsem vypl 4x4 a užíval si cestu po klikaté silnici, na které byl ujetý sníh s ledem. Zatáčka-Drift-Zatáčka-Drift...zákaz vjezdu...no co? Pak drift, drift, drift, drift...nechal jsem se unést =)), dokonalé a návykové.

12/12/2012
Tak další poznatky z jízdy na sněhu. Cesta z Vizovic do Slušovic zadem byla pokryta uježděným sněhem a samozřejmě ledem, do toho zatáčky normální i klopené doprovázené rovinami. Nebudeme se pouštět do větších akci, zařazeno H a 4x4. Do první zatáčky najíždím s velkým přehledem a samozřejmě bokem. 4kolka se zahryzává do sněhu a krásným obloukem kroužím první zatáčku. Ken Block hadra , kroužím do další a do další, nikde ani noha, ani ruka a přede mnou slunečná a sněhem zavátá silnice - ideální podmínky 8-). I na sněhu s přehledem 90km/h, sem-tam boční vítr, sem-tam smrt v očích, proto volím nižší rychlost a kocháním se nechávám unášet 60-ti km/h. Závěrem - užásné a rovnoměrné dávkování plynu, kdykoliv chcete, 4kolka letí tam, kam chcete Vy. Jedno je ale jasné, párkrát mi ve vyšší rychlosti chybu neodpustila a zadními koly jsem brázdil příkopy tamních vizovických vrcholů. Cesta zpátky byla více konzervativní a nechal jsem kolku brouzdat ulicemi a po silnicích Vizovic. Přece jen ten sníh je snažší nechat opadat než ometat O.

11/1/2013
4kolka otevřená, výkon uspokojivý, jízdní vlastnosti skvělé...nejsem si jistý, jestli je nutné tady něco psát. Pro mě je ta 4kolka PERFEKTNÍ a dostatečná, i přes negativní komentáře lidí, kteří na ní ani neseděli. Pokud se někdo setkáte se subjektivním názorem, proč by ji lidi neměli mít, klidně napište do komentářů, velmi důležitá je osobní zkušenost...

...věřím, že tento stroj má mnohem více kladů, ale zatím jsem neměl možnost je prozkoumat, takže se bude text pomalu rozšiřovat.

Zápory.
...asi po 20 km jsem prorazil pravý nášlap kusem dřeva.... Překvapilo mě, že není podplechované.

25/11/2012
Tak dnes mi to na zpátečku zdechlo...tak nevím, je to normální?

3/12/2012
Při rychlosti do pomala jde dost slyšet variátor - opět si nejsem jistý, jestli je to normální, případně jestli se lépe \"zajede\".
Pravděpodobně problém s dobíjením baterie...na displeji skáče stále v11.9 - v12.6 a problikává. Máte podobný problém?

9/12/2012
Nemyslím si, že by to byl úplný zápor, ale vyhřívané řidítka a sedadlo by se hodilo .

Věta na závěr:
Jako naprostý amatér s první 4kolkou v garáži, který nikdy předtím neřídil žádný takový stroj - PERFEKTNÍ!

Fotogalerie:

Uživatelské hodnocení:

Obecné
Čtyřkolku mámNový
Moje závady
Špatné nebo nedostatečné dobíjení baterie, projevuje se blikání kontroly stavu baterie na displeji. Po konzultaci s prodejcem bude opraveno na garanční prohlídce.
Moje úpravy
Zatím bez úprav - plánuji oplechování spodku a na přední a zadní část namontovat rám.
Silné stránky
Výkon a projev motoru, ovladatelnost, síla motoru při jízdě z kopce bez nutnosti brzdit..je to zkrátka robustní mašina, kterou si velice rychle zamilujete :-).
Slabé stránky
Čekal jsem větší záběr brzd, ale nikdy jsem žádnou 4kolku neřídil, tak nemůžu posoudit, to jen má domněnka. Dále hlučnost variátoru.
Motor
Brzdy
7/10
Průběh výkonu
9/10
Přenos vibrací
9/10
Převodovka
8/10
Mechanická hlučnost
8/10
Zvuk
10/10
Spolehlivost
10/10
Variátor
8/10
Jízda
Cestování
10/10
Terén
9/10
Terén
Brodivost
9/10
Výška sedla
10/10
Ochrana motoru
9/10
Ochrana jezdce
7/10
Cestování
Pohodlí jezdce
10/10
Pohodlí spolujezdce
8/10
Možnosti uchycení zavazadel
10/10
Ochrana jezdce
8/10
Ochrana spolujezdce
8/10
Světla
10/10
Dojezd na nádrž150-200km
Podvozek
Možnost nastavení
7/10
Těsnost tlumičů
8/10
Zázemí
Ceny náhr. dílů
9/10
Ceny servisu
10/10
Servisní síť
10/10
Dostupnost dílů
10/10
Nabídka doplňků
10/10
Servisní intervaly
9/10

Hodnocení čtyřkolky (recenze,fotky)

Hodnoceno:6x
Hodnocení jen pro přihlášené

Deník

Vyjížďka

Vloženo: 6.4.2013, Datum konání: 6.4.2013

Malé protáhnutí kostí mých a kostí 4kolky po okolních kopcích hlavně Janovy hory a hezké zapadnutí na závěr...ono se vlastně ani nic nestalo, tak to berte s rezervou...i když vlastně joo - rozhodně poslední dobou nejezdím za 13l/100km, ale jde to těžce ke 20l. A další poznatek je ten, že sériové pneumatiky nejsou úplně to pravé ořechové, ať si každý říká co chce .

Vyjížďka

Vloženo: 24.3.2013, Datum konání: 24.3.2013

Taková menší 42 kilometrová projížďka pro hřebenech okolních kopců. Ujistil jsem se, že i když je v nížinách (do 400m n.m) vcelku sucho, tak to neplatí pro vyšší kopce, kde je s přehledem 10cm sněhu. To se muselo využít 8-). Párkrát jsem se i proletěl (zajímavý pocit se 390kg pod sebou ) a jinak super zakončení týdne...podívejte se sami:

https://maps.google....004d8ae53a665a611e26

Oprava

Vloženo: 12.3.2013, Datum konání: 5.3.2013

Tak první a doufám v nejbližší době poslední závada. Po první garanční prohlídce najeto cca 300km a začala unikat chladící kapalina. Po několika pokusech o rozebrání levého plastu jsem se hecl a plast oddělal a ejhle...pravděpodobně špatné těsnění ve spoji plastu a hlavy válce. Předáno na servis a po menších problémech je potvrzeno špatné těsnění. Teď už jen čekám, až ho kluci pošlou a budu moct provětrat valašské kopce 8-).

(za otočené foto se omlouvám, ale i když je upraveno "nastojato", tak při nahrání se otočí zpátky...)

Celý deník


Vyjížďka

Journeyman Gladiator 530 RX-A

Pořád pracuje bez poruchy.

Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září

Journeyman Gladiator X5-A

Za tu dobu udělal spoustu práce.

Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec

Oprava

Čína Delta force 550 4x4

Rozvalený přední diferenciál. Rozlámal se kříž mezi pastorky, dvě hřídelky křížku odstředivou silou vyjely a probrousily víko skříně.Zatím neopraveno....

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Čína Delta force 550 4x4

08/2021 - Přestal pálit 1. válec. Motor demontován, bylo vysypané ložisko na vačkové hřídeli. Šikovný soustružník upravil vačku na jiné (normální) lož...

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Havárie

Linhai ATV 500 4x4

Dnes jsem zasahoval u havárie malotraktoru Kubota řada G, který se převrátil v prudkém kopci. Pomocí navijáku na mojí kolce a za asistence třech chlap...

Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen

Journeyman Gladiator X450

Tak moje uprava nevydržela při druhé vyjíždce mě praskla zadní nosič víc jak 1/2 kufru byla mimo nosič sice kufr držel jak přibitý ale nosič není tak ...

Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec

Montáž doplňku

Can-Am Outlander 1000R

Montáž výfuků od firmy RJWC POWERSPORTS...Fakt pecka zvuk..

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 11. Leden

Journeyman Gladiator X8

Dovolím si pochlubit se nápadem na Glada X8. Třeba někoho inspiruji s podobným dilema. Snažil jsem se sehnat nějaké rozumné držáky na nosič, abych mo...

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Sraz

SMC Jumbo 720 R 4x4

Tak jsme už zjistili odkud jsou ty úlomky v motoru.

Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen

Linhai ATV 500 4x4

"Silvestrovská palačinka": Moje první svezení na úrovni těžšího terénu a kalužích které byly cca 70cm hluboké. No vyzkoušel jsem si to a už nikdy tako...

Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor

Dovolená

Can-Am Outlander 1000

Tak jsem 4kolu převlíkl do nového kabátu :-D

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor

CF Moto Gladiator X850

Albánie - Makedonie 2019

Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen

Údržba

Journeyman Gladiator X8

Výměna oleje v motoru, zadní rozvodovce, předním diferenciálu. Motorex

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Polaris Sportsman X2 800 EFI

Výměna: motorového oleje - PS4, Kapalina přední diff - Demand drive fluid, Převodovkový olej zadní diff - AGL fluid, ADC kapalina - Demand, vzduc...

Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec

Přidat zápis do deníku


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.43s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce