QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


TGB Blade 550 LT

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 15.09.2010 | Zobrazeno: 36711×

TGB Blade 550 LT Dlouho se na něj čekalo. O jeho kvalitách se mluvilo ještě dřív, než byl vypuštěn do terénu. Teď je konečně tady! Blade 550 je po plastické operaci zpátky. Jak mu prodloužení prospělo? Vydali jsme se to otestovat na vlastní kůži.


Kapitoly článku

  1. Představení novinky
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Když k novému Bladu přijdete zepředu, nic nepoznáte, jen vám bude překážet černá placka za zadní sedačkou. Jakmile ale čtyřkolku obejdete, nestačíte se divit. Na délku narostla o rovných 205 mm. Nejedná se tedy jen o osazení jiného sedla, jak tomu bývá u jiných výrobců. Zadní část sedla je zvýšená a rozšířená, jezdec tak má lepší oporu zad a spolujezdec zase neklouže dopředu na řidiče. Za zadní sedačkou je velká opěrka s kapsou na zadní části. Ještě dál za opěrkou je sice menší, ale stále plnohodnotný nosič. O ten některé prodloužené verze přicházejí právě na úkor sedačky spolujezdce.
V budoucnu by měl být k dostání ještě kufr určený k umístění přímo za zadní sedačku. Spolujezdec má kromě pohodlného sedla a opěrky k dispozici ještě velká madla, za která se dá chytit několika způsoby. Madla jsou navíc pogumovaná protiskluzovým materiálem, takže držení je opravdu perfektní. No ale stále to není všechno. Už krátká verze Blada měla stupačky pro spolujezdce. Ty na LT jsou ještě o něco větší, navíc s možností snížení a rozšíření. Jsou samozřejmě zubaté, spolujezdec má tak pro nohy vynikající oporu.
Kromě konstrukčních úprav dostal Blade ještě inovovanou palubní desku. Ta zobrazuje stejné údaje jako palubka na krátké verzi, nyní je ale zabalena do líbivějšího designu. Všechny ostatní komponenty jsou shodné s krátkým Bladem, tedy i čtrnáctipalcová litá kola obutá do populárních pneumatik Maxxis Bighorn nebo čtveřice předních světlometů s doplňkovým světlem v kapličce. Start čtyřkolky probíhá se sytičem naprosto hladce a motor velice ochotně naskakuje. Při prvním pokusu o vyhoupnutí do sedla se mi podařilo trefit nohou opěrku spolujezdce, na kterou nejsem moc zvyklý, napodruhé už to šlo v pohodě. Posez je velice příjemný a pohodlný. Opora zad je rozhodně ku prospěchu jízdy a dovedu si na Bladovi představit i delší vyjížďky.
Řazení je přesné a přes nezajetý motor a převodovku zapadají rychlosti, jak mají. Už z prvního silničního přesunu je znát rozdíl oproti krátkému Bladovi, kterého si pro porovnání vezeme s sebou. Na asfaltu je totiž hodně znát delší rozvor, který dodává čtyřkolce velkou stabilitu a do značné míry eliminuje vlnění při přímé jízdě. Překvapivě dobře se Blade vede i v zatáčkách, kde je sice potřeba o něco větší přemlouvání než u krátké verze, nicméně stabilita v průjezdu oblouku je vynikající.
Po sjetí ze silnice na polní cestu se jízdní vlastnosti překvapivě moc nemění, Blade jede stále jako po kolejích a podvozek velice slušně filtruje všechny nerovnosti. Nezajetý motor má sice poměrně dost vibrací, ale vzhledem k tomu, že na tachometru svítí číslice 37 najetých kilometrů, není se moc čemu divit. Vše by si samozřejmě mělo sednout. Během testu zkoušíme přesednout na krátkou verzi Blada. Krátký podvozek je ve vyšších rychlostech oproti LT nervóznější a nemá tak jistou stopu. Na druhou stranu, jakmile potřebujete rychle zatočit nebo se proplétat mezi stromy, je krátká verze k nezaplacení, poloměr otáčení je tu větší. Každopádně není LT žádný neřiditelný autobus. Projede s ním to samé, co s krátkou verzí, jen se jezdec musí prostě o něco víc snažit.
Ve výjezdech má samozřejmě navrch dlouhá verze, která má mnohem menší snahu stavět se na zadní a se zapojenou 4x4 se vyškrábete v podstatě kamkoliv. K dispozici je navíc ještě uzávěrka diferenciálu. Výborně funguje také motorová brzda, ve většině sjezdů není třeba používat brzdy a stačí se zařazenou rychlostí spustit čtyřkolku z kopce, o všechno ostatní se už postará motor. Tím jsme se zvolna přesunuli k brzdám. Ty používají stejný systém jako na krátké verzi, tedy dva kotouče vepředu a jeden na kardanu vzadu. Brzdy fungují průměrně. Sice nenadchnou, ale vždy spolehlivě zastaví.
Blad
e LT byl dlouho vyhlížený a po prvním testu mohu zodpovědně prohlásit, že čekání se skutečně vyplatilo! Prodloužená verze oblíbené čtyřkolky plní vše, co se od ní očekává: má dostatečně pružný motor pro jízdu ve dvou, velké a pohodlné sedlo, stupačky pro spolujezdce i velká madla. Cena čtyřkolky je necelých 170 tisícovek, což odpovídá kvalitě a určení tohoto stroje.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Představení novinky
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 12x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

TGB Blade 550 LT»

Další články k modelu Blade 550 LT

TGB Blade 550 LT IRS

24.06.2013, Redakční testy
Tohohle testu jsem se předem tak trochu obával. TGB Blade, čtyřkolku roku 2010, jsme totiž testovali už úplně ve všech v...

TGB Blade 550i LT 4x4

06.02.2012, Redakční testy
Blade si pro rok 2012 chce ukousnout ještě větší kus z prodejního koláče. Důvody úspěchu tohoto modelu jsou prozaické, ...

Další články sekce TGB

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4: Příjemný kamarád

21.07.2023, Redakční testy
Kategorie šestistovkových čtyřkolek je obrovsky nabitá a jsou to vlastně ty nejlepší a nejsilnější jednoválce. My jsme v...

TGB Blade 600i LTX EPS 4x4: Konečně s posilovačem

02.07.2020, Redakční testy
Šestistovkový Blade následuje svého velkého litrového bratra a přichází pro letošní sezónu s drobnými úpravami. Jednou z...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.78s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce