QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4: Příjemný kamarád

Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Datum: 21.07.2023 | Zobrazeno: 3394×

TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4: Příjemný kamarád Kategorie šestistovkových čtyřkolek je obrovsky nabitá a jsou to vlastně ty nejlepší a nejsilnější jednoválce. My jsme vyzkoušeli novinku od tchajwanské značky TGB, oblíbený model Blade ve verzi Max, která přináší pár milých drobností.


Kapitoly článku

  1. Redakční test TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4
  2. Kompletní fotogalerie

Značka TGB patří na našem trhu mezi ty s opravdu dlouhou tradicí, když ji k nám už spoustu let dováží letkovská společnost ASP Group. Za tu dobu i u nás potvrdila své renomé kvalitního výrobce a mnoho lidí právě u ní pochopilo, že Tchaj-wan a Čína nejsou jedno a to samé. A platí to dodnes, i když se čínské značky opravdu hodně posunuly vpřed. Tégébéčka se nemusejí podbízet cenou, tady se hraje hlavně na kvalitu a silné servisní zázemí. Samozřejmě že přitom musí být základem špičkový produkt plnící nejen funkční, ale i estetické nároky současné doby. Přesně jako Blade 600 LTX Max EPS 4x4, jak zní celé jméno téhle novinky, která tvoří vrchol řady šestkových Žiletek. Jak jsme na tom cenově? TGB Blade 600 začíná na baťovských 199 990 Kč, ovšem to je základní model bez posilovače s traktorovou homologací T3b. Za 219 990 Kč můžete mít buď tu samou čtyřkolku, ale v motorkové homologaci L7e ve variantě Euro 5, anebo „traktor“, ale už s posilovačem. Když se chce někdo prát s řízením, jeho věc. A když si přihodíte další desítku, bavíme se tedy o 229 990 Kč, dostanete nejnovější verzi Max ve verzi T3b, kterou jsme měli na test my. Kdo by bezpodmínečně toužil po L7e, ten si zaplatí 244 990 Kč. Jak vidíte, nic agresivně podbízivého, ale ani přehnaně drahého.

S čím u „blejda“ můžete počítat? Tahle čtyřkolka je na trhu už déle než pět let, když nahradila předchozí pětsetpadesátku. S označeními u čtyřkolek je to vždycky trochu divočina, protože ta pět-pade měla agregát o objemu 503 cm3 a nová šestistovka dostala 561 cm3. Tenhle motor bije i v nejnovější verzi, kde v neomezené verzi nabídne hutných 42 koní a hlavně 53,6 Nm, což jsou na 444 kg vážící čtyřkolku hodně pěkné hodnoty. Variátor potom tenhle výkon posílá buď na zadní, nebo po elektrické aktivaci i přední kola, přičemž varianta T3b má samozřejmě zadek „napevno“ a přední diferenciál si můžete uzamknout. Když dáte pomalý převod, dokážete vyšplhat snad i po kolmé stěně. Podvozek tvoří klasicky A-ramena, jejichž pohyby krotí plynokapalinové tlumiče s nastavitelným předpětím pružin. Hliníkové ráfky mají průměr 12 palců a u „traktoru“ najdeme trojici kotoučových brzd, k nimž vedou opancéřované hadice. Velkým pomocníkem při jízdě je elektrický posilovač řízení se třemi režimy.

Tradiční předností čtyřkolek TGB je v rámci ceny velice bohatá výbava. Dostáváte tady rovnou homologované tažné zařízení, velkoplošné chrániče páček na řídítkách, elektrické zásuvky, uzamykatelné schránky na drobnosti v předních blatnících nebo vodotěsný naviják 3000 lbs. Spolujezdec má k dispozici samostatné sedlo s obrovskou opěrkou zad (bacha na mamku, aby vám za jízdy neusnula) a velkými, dobře umístěnými madly, náklad nebo případné kufry potom připevňujete na kompozitní nosiče vpředu i vzadu, žádné škaredé trubky. On vůbec celý Blade je udělaný tak, aby to byl fešák, vždyť i ta trubka coby přední nárazník vypadá hodně pěkně a muziku ještě tvrdí kompletní LED osvětlení.

S těmi světly se dostáváme k tomu, čím se liší verze Max od základu. Jsou to optické záležitosti a jako prvních si všimnete jiných hliníkových disků s frézovanými paprsky, ty v jinak černé čtyřkolce praští do očí. No dobře, ale ty snad nejsou za desítku, ne? Jasně že ne. Stačí se podívat zezadu a máte hned další rozdíl – EVO LED zadní světla, která vypadají o dost lépe než ta původní obyčejná, a hlavně, tady jsou i sekvenční blinkry! A poslední, avšak zdaleka nejdůležitější věcí je úplně nový displej. Pryč je klasické elcédéčko, Blade Max disponuje parádním barevným TFT displejem, který umí přepínat denní a noční režim a nabídne dokonce i konektivitu s mobilním telefonem! Prostě kdo říká, že tak užitková věc, jako je čtyřkolka, nemůže být parádní a držet krok s jinými vozidly?

A jak funguje „maxík“ na silnici a v terénu? Logicky úplně stejně, jako obyčejná verze, i když teda z pohledu uživatele je ten displej fakt moc příjemná změna. Přeci jenom je to něco, na co koukáte celou dobu, kdy jste v sedle. To je velmi komfortní, ale není přehnaně široké, Blade nabízí naprosto přirozenou jízdní pozici při stání na plošinách, to na litrovém bráškovi už musíte nohy pořádně roztáhnout. Tady ne, tady je to ideální kompromis mezi pohodlím a ovladatelností. Ovládací prvky chodí naprosto samozřejmě, řadicí páka má praktické blokování, takže si do ní omylem nedrbnete, a co vždycky kvituji s povděkem, že provozní brzda je na levé ruce a nikoli motorkově na pravé, která se tak může plně soustředit na ovládání plynu. Parkovací brzda je řešena překlápěcí pákou, ale vlastně ani není potřeba, když má převodovka parkovací režim.

Výkon kapalinou chlazeného velkého jednoválce je víc než dostatečný, na silnici vám tachometr ukáže i hodnoty, které mi k homologaci T3b moc neseděly, a v terénu nikdy nedostatkem síly netrpíte. Co se mi moc líbí, je okamžitá, avšak nikoli zbrklá a hlavně naprosto čitelná reakce na plynovou páčku a spokojený jsem i s projevem agregátu, který netrpí přílišnými vibracemi a za jízdy vás neotravuje hlukem. Velice dobrý dojem zanechává i podvozek, kde chod tlumičů jasně potvrzuje, že jste si nekoupili žádný levný šunt z hypermarketu, ale propracovaný produkt od zavedeného výrobce. Jízda je plavná, avšak řízení je přesné, nejste tady jako na rozhoupané bárce a taky cítíte, že je Blade poměrně lehký a velice ochotně reaguje na vaše povely – žádný těžkopádný litr. Taková volba z rozumu, ze které se vyklubal velice příjemný kamarád pro všechny situace.


Kapitoly článku

  1. Redakční test TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

TGB Blade 600»

Další články k modelu Blade 600

TGB Blade 600i LTX EPS 4x4: Konečně s posilovačem

02.07.2020, Redakční testy
Šestistovkový Blade následuje svého velkého litrového bratra a přichází pro letošní sezónu s drobnými úpravami. Jednou z...

Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4

02.03.2018, Redakční testy
Šestistovková „čepel“ je nástupcem populárního Blade 550, sportovně užitkového pilného pracanta, který si nechal dost lí...

Další články sekce TGB

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

TGB Blade 600i LTX EPS 4x4: Konečně s posilovačem

02.07.2020, Redakční testy
Šestistovkový Blade následuje svého velkého litrového bratra a přichází pro letošní sezónu s drobnými úpravami. Jednou z...

TGB BLADE 1000i LTX EPS 4x4: Zase o krok dál

29.11.2019, Redakční testy
Řada Blade je u taiwanského výrobce TGB stálicí a stejně tak už se dá mluvit i o dvouválcovém litru. Ten se pro letošní ...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.17s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce