QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4

Text: Honza Zajíček | Foto: Jarda Ducháček , Honza Zajíček | Datum: 02.03.2018 | Zobrazeno: 3427×

Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4 Šestistovková „čepel“ je nástupcem populárního Blade 550, sportovně užitkového pilného pracanta, který si nechal dost líbit. Z výrobních linek sjíždí se slibem o výkonnější, ovladatelnější a stabilnější čtyřkolce vybavené pokročilými technologiemi. Jaká tedy je?


Kapitoly článku

  1. Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4
  2. Kompletní fotogalerie

Tím hlavním, po čem půjdou zájemci o vylepšenou čtyřkolku, je bezesporu motor. Je jím zcela nově vyvinutý jednoválec s kapalinovým chlazením a přesným objemem 561 ccm. Na Tchajwanském ostrově se tak drží své tradice přidávat si v názvu cca 50 kubíků k dobru. Starší pětsetpadesátka totiž měla jenom 503 ccm. Ale zpátky k novému motoru. V něm pracují čtyři ventily, chlazením je zajištěno v kombinaci kapalina olej se dvěma samostatnými chladiči a vstřikování dodává Siemens. Vás ale určitě nejvíc zajímá, o kolik si polepšil výkonově. Jsou to pět koní a šest newtonmetrů.

Zapracovalo se i na podvozku, který má upravenou geometrii a nové zavěšení kol. To je kompletně nezávislé a tlumiče dostali jiné nastavení. Zůstává elektricky volitelný pohon 2x4/4x4 a elektricky ovládaná uzávěrka předního diferenciálu. Ve výbavě naopak zůstávají tři kotoučové brzdy. Ty totiž fungovaly na 550 skvěle, takže proč to měnit?

Co se designu týče, ten zůstává více méně stejný. Měnily se pouze drobnosti. Nejvýraznější změnou je použití plochých nosičů a absence světla na řídítkách. To, spolu s decentnější grafikou, čtyřkolce propůjčuje dospělejší vzhled. Silně doporučujeme námi testovanou matnou hnědo-šedou kombinaci, pro kterou to platí dvojnásob. U námi testované dlouhé verze je i jiná opěrka spolujezdce a rukojeti. Nezměněná jsou naopak světla s denním svícením, protože ta se povedla a dávají quadovi charakteristický vzhled. V předních plastových blatnících nechybí dvě praktické uzamykatelné schránky nebo 12V zásuvka, budíky jsou ty samé jako na předchůdci.

Neměli jsme sice přímé porovnání s předchůdcem, ale proti němu se projevilo jiné nastavení tlumičů. Předchůdce byl spíš tvrďas, podvozek nové šestistovky působí měkčím komfortním dojmem, kdy žehlí nerovnosti s grácií a po odlepení od země dopá 438 kilo jako do peřin. Nedá se říct, že by čtyřkolka změkčením nějak zásadně utrpěla na ovladatelnosti. Ani s prodlouženým rozvorem není problém manévrovat v pomalých trialových sekcích, měkčí naladění podvozku se projeví až tehdy, pokud víc říznete zatáčku. Pak není problém dostat zadní kolo do vzduchu, ale ze sedla o tom vlastně ani nevíte, takže je vše v pořádku. A komfortnější naladění taky to poznáte, když rozparádíte čtyřkolku na polňačce na osmdesátku. Není to ale nic, co by vás mělo vyděsit, spíš je to takový lehce nejistý pocit, na který si buď zvyknete, nebo zkusíte přitáhnout předpětí na tlumičích.

Což se, pokud plánujete časté delší přejezdy, bude hodit. Šestistovka totiž nemá s rozhýbáním stroje žádný problém. Nemůžete samozřejmě očekávat drtivý zátah, jaký najdete u větších, dvouválcových čtyřkolek, ale na klasické ježdění prostě nepotřebujete víc. Pro divočení by se hodilo víc koní a živější odezva variátoru, ale jestli hledáte tohle, koukejte se rovnou po jiné kategorii. Pokud hledáte čtyřkolku, která udělá spoustu práce v těžkém terénu, nezadýchá se u toho a ještě vás se ženou zvládne odvézt na nějaký pohodový výlet, je necelých 43 koní akurátních.

Problém nebudete mít ani se zastavením rozjetých kil, brzdy jsou dimenzované opravdu dobře. Pokud tedy, jako já, nejdříve nesáhnete po pravé brzdové páčce a nesáhnete do prázdna. Nový Blade má podle evropských pravidel centrálně ovládaný brzdový systém ovládaný buď levou páčkou, nebo nožním pedálem. Na charakter čtyřkolky jsou možná až moc kousavé, kdy sáhnete standardně po páčce a dostaví se opravdu silný brzdný účinek. Ale je to o zvyku a je lepší, když se můžete na brzdy spolehnout s malou silou na páčce, než abyste museli drtit páčku k řídítku a modlili se, ať zastavíte včas. Navíc jsou brzdy dobře dávkovatelné, takže zvyk je otázkou chvilky.

Celá čtyřkolka zvládá to, na co je určená, na jedničku. Dovedu si představit, že s ní nadělám hromadu práce. Připojím vozík a odvezu dříví, které jsem si připravil za pomoci sériově montovaného navijáku, a zároveň mě, díky pohonu 4x4 a uzávěrce na předku, nenechá ve štychu ani v těžším terénu. Po práci si pak nepojedu vypláchnout hlavu hektolitry adrenalinu, ale odvezu ženu na kopec a podíváme se na západ slunce. Zkrátka pohodička. Vlastně jediné, co by mě na čtyřkolce štvalo, je to, že nemá elektrický posilovač řízení. A není možné si za něj ani připlatit. Jak už jsem psal, ovladatelnost je i v nízkých rychlostech dobrá, ale posilovač by tuhle pracovitou včelku posunul ještě o úroveň dál.


Kapitoly článku

  1. Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.33 Známkováno: 3x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

TGB Blade 600»

Další články sekce TGB

TGB Blade 1000 EFI LT 4x4

30.09.2015, Redakční testy
Nový litr má pod kapotou od základu zcela nově konstruovaný dvouválcový motor OHC 997,1 ccm s válci do V. Kultivovaný dv...

TGB Blade 550 LT IRS

24.06.2013, Redakční testy
Tohohle testu jsem se předem tak trochu obával. TGB Blade, čtyřkolku roku 2010, jsme totiž testovali už úplně ve všech v...

TGB Target 550 EFI iRS

07.05.2012, Redakční testy
TGB Target 550 IRS EFI se pyšní atraktivním designem, ale hlavní a zásadní novinky se schovávají pod plasty. Obratná nov...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

První jízda: CF Moto Gladiator X850

29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...

CF Moto Gladiator X520: sňatek z rozumu

27.07.2017, Redakční testy
Gladiator X450 dostal dvojče. Není to jednovaječné dvojče, ale ani dvojvaječné, takže asi něco mezi. Takže něco mezi Dvo...

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2018 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:4.47s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce