Text: Marek Hrodek | Foto: Radek Žemlička | Datum: 23.06.2009 | Zobrazeno: 44206×
Největší klasická čtyřkolka od Yamahy a ve slušivé modré barvě. Jsem každopádně zvědav, co je pravdy na zvěstech, že jde o nejdrsnější a zároveň nejovladatelnější čtyřkolku v historii Yamahy.
Každopádně mě opět potěšil vodě odolný box pod pravým řidítkem s kruhový uzávěrem, kam můžete uschovat věci, které nechcete namáčet či zabahnit. Pod ním je spínačka a napájecí zásuvka na 12V. Vše je bytelné a připravené pro extrémy, které na nás příroda chystá. Prolezl jsem celý spodek a rám stroje a všude je vidět dobře odvedená práce. Co má být schováno je schováno. Co má být přístupné je přístupné. Nemám v tomto ohledu problém, ani za nehet co by se vlezlo. Plasty jsou probarvené a podle zkoušky i ohebné. Nosiče prostorné a fortelně zpracované. Přední ochranný rám je poměrně bytelný. Také celková ochrana spodku je celokovová a slušně dimenzovaná. Celkově bych si osobně dovolil tento stroj řadit ke špičce v této kategorii.
Motoricky se jedná o kapalinou chlazený jednoválec SOHC o objemu 686 ccm, který je živen elektronickým vstřikováním paliva (EFI). Systém startu je již výhradně elektrickým startérem, ale motor se mi podařilo nastartovat i při zařazeném „rychlostním“ stupni H. Nádrž by měla mít dle propozic 20L a podle všeho i má, protože jsem do ní dostal bez problému 19,7 L a to svítila poslední kostička na stavu paliva. Podvozkové komponenty jsou tvořeny osvědčenými nezávisle zavěšenými dvojitými A rameny vpředu i vzadu. Ty jsou upnuty k pevnému trubkovému rámu, který obepíná motor. V přední části nad středem rámu na vás lehce vykukuje lesklý kryt posilovače řízení EPS. Ten je snad schválně ponechán v tomto provedení, aby v černé nesplynul s podvozkovými komponenty.
Všechny brzdy jsou kotoučové hydraulické a jsou na všech čtyřech kolech. Je to určitě z důvodu, že bez náplní má tento stroj 274 kg. (Pokud připočteme jen olej do motoru a benzín do nádrže jsme na 300 kg ani nemrknete. No a řidič se svými cca 90kg + nějaké příslušenství a už máme 4 metráky.)
Pokračování článku: Jízda, závěr
28.09.2011, Redakční testy
Píst Wiseco, ostřejší vačka, větší ventily se silnějšími pružinami. To vše sladěno s PwC páté generace s lambda sondou a...
03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...
01.08.2013, Redakční testy
Bude stejnou rodinou ikonou jako Yamaha 700? No, uvidíme. Tento test pojmeme celý naruby, nejdřív se zaměříme na koupi o...
28.09.2011, Redakční testy
Píst Wiseco, ostřejší vačka, větší ventily se silnějšími pružinami. To vše sladěno s PwC páté generace s lambda sondou a...
01.05.2025, Redakční testy
Dávno neplatí, že pořádná mašina musí přijet z Ameriky. Čínští výrobci nám neustále ukazují, že už to není volba...
20.03.2025, Redakční testy
Čtyřkolka Snarler AT6, vybavená jednoválcovou šestistovkou, byla prvním ATV, s nímž americko-čínská značka Segway vstoup...
20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...
Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si ...
Goes Terrox 500: Levný pracant s prověřenou technikou
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.91s