QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris RZR XP 1000

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 11.06.2014 | Zobrazeno: 13088×

Polaris RZR XP 1000 Mrštné buginy si trať v Dobřanech užívaly, nově jim kraloval RP interier v sedle s Rosťou Plným, který letos drží za volant Polaris RZR 1000 XP. Posádky aut vyrazily do zaváděcího kola a hned poté se rozklíčoval startovní rošt, kde byly celkem tři bugin do jednoho litru. Nová generace rodiny RZR je tu. Od té doby, kdy firma BRP přišla na trh s revoluční novinkou Can-Am Maverick 1000R, který měl pod kapotou 101 koňských sil, svět netrpělivě očekával na odpověď Polarisu. Odpověďí je Polaris RZR XP 1000 se 107 koňskými silami a to dokázal i v Dobřanech, kde se jel jeden z nejbrutálnějších závodů a to 24hodinovka.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Zcela nový motor Polaris ProStar 1000 poskytuje 107 koňských sil. O krmení motoru se starají duální škrtící klapky - 48mm s novým vstřikováním paliva, inovací prošel i systém PVT. Nejen elektronický systém vstřikování paliva s dvojicí škrtící klapek jsou odpovědí na hladký a lepší zátah než u staršího modelu RZR 900. Výkon je úžasný - jakmile jsem pootočila klíčkem, z útrob litrové šelmy vycházel zuřivý rachot, něco co vás po pobídne k drcení plynu ještě dřív, než okusíte tu chuť adrenalinové jízdy.
Polaris systém On-Demand odvádí vynikající práci, zabírá rychleji než u XP 900, a v zatáčkách je neuvěřitelně přesný, celek se mi zdá víc zábavnější. Elektronický posilovač řízení (EPS) udrží AWD za všech okolností, EPS funguje opravdu dobře. Odezva na řízení je přesná a poddajná, všechny situace jsou řešeny s absolutním nadhledem, a to i když se prodírám těžším terénem. Když jsem sledovala Rosťu v Dobřanech, jak pronásledoval speciála Wildcat 951 Dušana Randýska, síla sériového RZR nebyla zanedbatelná. RZR se vzpíná při každém sešlápnutí plynu a ačkoli je na tacháči vyobrazeno pouze 120 km/h, tak se dá podotknout, že litřík letí cca 135 km/h.

Síla je k ničemu bez dobrého šasi

A to Polaris má velmi dobře zpracovaný. Zcela nový trubkový rám představuje podstatné zlepšení tuhosti a odolnosti. Klec je opravdu prostorná, do té se vejdou i čahouni a nemusí se vůbec bát, že by se během jízdy otloukali o rám. Boční dveře jsou navrženy velmi pěkně, nicméně bezpečnost jde trochu stranou skrz spodní otvor. Bylo by mnohem lepší, kdyby návrháři tuto mezeru vyplnili.
Polaris si je toho jistě vědom a v nepřeberném množství příslušenství nabízí právě tyto race dvířka s výplní. Ocenila jsem seřízení sedadla bez použití nářadí - on-the-ready (stačí stisknout páčku umístěnou pod sedadlem a sedadlo si snadno a rychle posunete tam kam potřebujete). Sedadla jsou prostorná, pohodlná a mají velmi dobré boční vedení. Nicméně, tříbodový bezpečnostní pás v tak našlapaném modelu je utopie.

Walker Evans:

Pro plné využití nově nabyté síly vozidlo potřebuje hbité odpružení a to si právě Polaris RZR XP 1000 přináší v pravém RZR módu. Litřík se chlubí nastavitelným odpružením Walker Evans ( 2" ,16" (40.6 cm) /2.5" ,18" (45.7 cm)) . O plynulou a komfortní jízdu ve všech terénech se postará také jedinečná kombinace zadního zavěšení dvojitých A-ramen na dlouhých vlečných ramenech. Toto zavěšení zadních kol je ve třídě Side by Side unikátní. Podobnou technologii již několik let vídáme u písečné buginy, ale i u některých typů automobilů. Polaris RZR XP 1000 u zavěšení zadních kol přišel s aktualizací v geometrii a designu, což má za důsledek nabídku o 25 procent větší světlé výšky.
Vpředu Polaris RZR XP 1000 nabízí exkluzivní geometrii zavěšení předních kol, což přináší lehčí ovladatelnost. Novinka je citlivá na terén a řidiči poskytuje bezkonkurenční flexibilitu za všech podmínek, celek sedí na gumách Maxxis Bighorn, ty také oproti staršímu a slabšímu modelu prošly inovací.
Však bych trochu vytkla zadní tlumiče, ty by si zasloužily lepší zpracování, zadek mírně poodskakuje. To nám potvrdil i sám Rosťa, který už má s litrovým RZR něco málo nalítáno.     „To je snad jedna mili slabina, kterou litr má“, řekl doslova.

Jízda:

Zpočátku se v zatáčkách s XP 1000 cítím hůř než s XP 900, ale jakmile se dostávám přes extrémní boční náklon, okusuji z prašných cest co se dá a na výjezdech jsem rychlejší a do skoků jako bych vlítávala. Hranice auta je opravdu brutální. Vše je o zvyku, a jízdou zjistíš kam až se dá zajít.  Dá se říct, že Polaris vyjede a sjede nesmysl a neustále jste v absolutním bezpečí. Hned v sérii má velkou průjezdnost. A na silnici s tímhle "drobkem" zažijete neuvěřitelnou legraci, už jen při rozjezdech, když zpráskáte nejedno hodně nablejskané auto.
  • Rosťa:Všechno funguje, díly drží, ramena neskutečný, motor bomba a nebýt toho, že s RZR závodím je to nesmrtelný stroj. V porovnání s Wildcatem má například RZR lepší motor i převodovku a naopak si myslím, že RZR oproti Wildcatu má horší podvozek.

Displej:

LED podsvícený displej nabízí dobré rozhranní pro: rychloměr, počítadlo kilometrů, denní počet kilometrů, otáčkoměr, indikátor servisu, hodiny, ukazatel rychlosti, palivoměr a další. Modře podsvícený displej je dobře viditelný ve slunečným svitu, jakmile se dostávám do šerých míst modré podsvícení se v mžiku zvýrazní. Displej je dobře řešený hlavně pro rychlou navigaci, stejně jako prostor pro GPS jednotku nebo telefon.

Rychle z místa:

Odkládací plochy: Korbička, neuzamykatelná skříňka před nohama spolujezdce a již zmiňovaný box uprostřed. Polaris má dobrou síť náhradních dílů a dopľňků, na nové RZR si můžete navymýšlet a navymýšlet. Polohovací sedadla i volant jsou dobrým řešením. K běžným uživatelským věcem je dobrý přístup.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.50 Známkováno: 4x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris RZR XP 1000»

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.55s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce