Text: Matěj Oliva | Autor: Scigacz.pl | Foto: Scigacz.pl | Datum: 22.12.2009 | Zobrazeno: 39575×
V motocyklovém respektive hlavně skútrovém segmentu lámou prodejní rekordy hlavně značky méně proslavené, které ale za podstatně nižší ceny nabízejí stroje s podobnou užitnou hodnotou jako slavné značky. Abychom se přesvědčili, zda se tento jev týká i quadů, rozhodli jsme se v přímé konfrontaci otestovat dvě čtyřkolky z té samé kategorie, ale za trošku jiné ceny.
Vzhled je tím prvním, co bije do očí a často rozhoduje o tom, zda se rozhodneme ke koupi daného vozidla. S naprostou jistotou o tom ví projektanti Hondy, což je vidět už na první pohled. Silueta je souměrná a štíhlá. Všechny části se k sobě ideálně hodí a dohromady představují jednolitý celek. Předek, díky reflektorům krytým tlustými ocelovými trubkami a se solidním nárazníkem budí respekt. Přidané přední světlo na řidítkách usnadňuje sledování trasy při zatáčení v noci. V kokpitu je umístěn displej s mnoha informacemi důležitými pro řidiče, jako jsou rychlost, otáčky motoru, úroveň paliva v nádrži atp.
Motorem Hondy TRX 500 je čtyřdobý jednoválec s jednou vačkovou hřídelí o obsahu 475 cm3, který je krmen vstřikováním paliva. Maximální výkon motoru je k dispozici při 6000 ot/min a jeho hodnota je 27,2 koní. Tento výsledek je téměř o 10 koní slabší než u tchajwanského konkurenta. Zvláštní pozornost zasluhuje převodovka TRXu, která je vybavena systémem elektrického řazení ESP. Za řídítky Hondy můžeme sami rozhodnout zda chceme pomocí tlačítek vlastnoručně měnit rychlosti, nebo zda to má převodovka dělat za nás. Je to velmi zajímavé a příjemné řešení.
Za řídítky Hondy TRX 500 Foreman se jezdí velmi pohodlně a příjemně. Je dobře vyvážená, netřese se a do zatáček vjíždí s nádhernou lehkostí. Podvozek si s nerovnostmi terénu poradí s přehledem a zajišťuje vysoký jízdní komfort. Velkou pochvalu si zaslouží rovněž brzdy Hondy. Jsou velmi výkonné a dobře dávkovatelné, díky čemuž dává jistotu při překonávání strmých sjezdů, náspů nebo vedlejších cest. Motor TRXa si dobře vede v dolním i středním rozsahu otáček, avšak ve vyšších otáčkách by Honda mohla být o něco silnější. Je pravda, že během běžné jízdy se ručička otáčkoměru jenom zřídkakdy blíží k červenému poli, ale mohou se naskytnout rychlejší úseky cesty, kde by se hodilo trochu více síly na rychlejší zdolání trasy.
Japonská čtyřkolka patří k aristokracii mezi quady. Všechny použité komponenty patří k tomu nejlepšímu, co lze sehnat, a jsou velmi dobře sladěny. Vzhled quadu stejně jako jízdní vlastnosti jsou na nejvyšší úrovni. Pro mnohé to není ničím novým, když si díky Hondě za řadu let zvykli na pohodlí, s kterým je těžké se rozloučit. Honda TRX 500 FA se na našem trhu prodává za 229 900,-Kč, modely 2009 jsou nyní nabízeny za zvýhodněnou cenu 189 900,- což pro tento typ ATV není až tak moc.
Pokračování článku: Kymco MXU 500
25.05.2011, Redakční testy
TRX450R přináší dobře rozloženou rovnováhu výkonu, ovladatelnosti a spolehlivosti a pro rychlé startování nabízí komfort...
07.04.2010, Redakční testy
Říká se, že co je malý, to je hezký, ale co je velký, si víc dovolí. Užitkové čtyřkolky pod znakem velkého křídla určitě...
23.05.2013, Redakční testy
Dny klasických karburátorů jsou sečtené. Nové emisní limity už nejdou se zastaralými technologiemi nadále plnit, zákazní...
12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...
03.08.2011, Redakční testy
Kymco má jednoznačně svůj vlastní styl, jiný podvozek, způsob řízení a především velmi slušnou flotilu 4kolek. Vodou chl...
01.05.2025, Redakční testy
Dávno neplatí, že pořádná mašina musí přijet z Ameriky. Čínští výrobci nám neustále ukazují, že už to není volba...
20.03.2025, Redakční testy
Čtyřkolka Snarler AT6, vybavená jednoválcovou šestistovkou, byla prvním ATV, s nímž americko-čínská značka Segway vstoup...
20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...
Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si ...
Linhai 650 T-Boss EPS – Evoluce pracanta
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.01s