QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Honda TRX 500 Foreman vs. Kymco MXU 500

Text: Matěj Oliva | Autor: Scigacz.pl | Foto: Scigacz.pl | Datum: 22.12.2009 | Zobrazeno: 38282×

Kymco MXU 500 je největším vozidlem z třídy ATV v nabídce tchajwanského výrobce. Má rád jízdu nepřístupným terénem, stejně jako svižnější svezení a těžkou práci.

Design

Osoba odpovědná za design Kymco MXU 500 ví, jaká móda a trendy v současnosti panují na trhu s quady. Linie karoserie je doprovázena silnou čarou. Jemné křivky karoserie přecházejí v ostré zlomy. Vysoké blatníky zviditelňují elementy zavěšení a dodávají quadu na bojovnosti. Kokpit s multifunkčním displejem a kontrolkami je pěkný a dodává řídícímu všechny informace potřebné k jízdě. Velké Kymco je rovněž vybaveno sadou světel a reflektorů, díky čemuž bylo vozidlo vpuštěno na veřejné komunikace. Bohužel se zapomnělo na jejich kryt. Použité trubky nijak světla nechrání a mohou být použity pouze jako praktický nosič.

Motor

Hnací jednotkou tchajwanského teréňáku je jednoválcový motor s obsahem 499 cm3. Vytváří sílu 36 koní při 6500 ot/min a 38 Nm při 5500 ot/min točivého momentu.

Podvozek a brzdy

U Kymco MXU 500 je za pohodlí během jízdy zodpovědné zavěšení v podobě samostatných, dvojitých závěsů vpředu a závěsu vzadu. Za brzdný proces odpovídají hydraulické brzdy s kotouči vpředu i vzadu, které dobře zvládají jim svěřené úkoly.

Dojmy z jízdy

Jízda na Kymco MXU 500 v těžkém terénu vyžaduje trochu cviku. Osoby, které mají často co do činění se zemědělskými malotraktory, budou potěšeny z toho, jak se po dolinách, pahorcích, močálech a podobných místech jezdí s „velkým Tchajwancem“. Zavěšení je tvrdé a nepříliš komfortní, jízda terénem je proto spojena s únavným třesením. Poloha za řidítky také není moc pohodlná a je zároveň dost vysoká.
Zvyšuje se tím těžiště quadu a značně ztěžuje překonávání strmých náspů, při kterým může dojít k převrácení. Charakteristika motoru není příliš lineární, což je pravděpodobně daň za vyšší maximální výkon. Od jistých otáček motor dodává velkou dávku síly, díky tomu se chová téměř jako sportovní quad. Tento jev, zvaný často „efekt dvoutaktu“, se stává pro řidiče ještě více zřetelný při spuštění náhonu na obě osy. Tehdy je třeba dávat pozor, aby více než třísetkilogramová čtyřkolka neutekla pod svým jezdcem. Mínusem půllitrového Kymco je chybějící posilovač řízení. Manévr zatáčení nutí řidiče vyvinout velké množství síly a tím se dobrý „fun ride“ mění v těžší jízdu. Je třeba připomenout, že testovaný stroj je model 2008. Test letošního Kymca si můžete přečíst zde.

Kvalita provedení a cena

Za největší čtyřkolku z rodiny Kymco zaplatíme v Polsku částku 25 900 zl (cca 160 000,-Kč). Získáme za to vozidlo přizpůsobené k jízdě v terénu, se kterým se díky homologaci můžeme pohybovat i po veřejných komunikacích. Všechny části tchajwanského quadu byly vyrobeny kvalitně a jsou dobře umístěny. Tlačítka a vypínače umístěné na řidítkách jsou rozmístěny tak, aby s jejich obsluhou neměly problém ani osoby s menšími dlaněmi a kratšími prsty. Široké nášlapy dobře chrání chodidla řidiče před záludnostmi terénu a jejich vtažením pod kola. K celkovému štěstí chybí handbary, ale u těchto typů quadů nejsou ve standardní výbavě.

Několika slovy

Kymco MXU 500 je silný a tvrdý, ale jeho největší předností je homologace pro silniční provoz. Osob, které by si chtěly na Kymco MXU zařádit v těžkém terénu, se asi nenajde mnoho, avšak hodně firem a institucí kupujících quady se rozhoduje pro vozidla s homologací. Díky tomu jejich volba přirozeně padne na Kymco. Je to také vynikající quad pro každodenní použití např. na zahradě, kde otázky transportu, jízdní vlastnosti nebo pohodlí nemají větší význam. Hodně lidí rovněž určitě potěší náklady na údržbu Kymca. Při srovnání cen náhradních dílů tchajwanského výrobce quadů s japonskými konkurenty připadne vítězství na stranu Kymca.

Pokračování článku: Závěr testu, srovnání


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Honda TRX 500FA»
Kymco MXU 500»

Další články sekce Honda

Honda TRX 450

25.05.2011, Redakční testy
TRX450R přináší dobře rozloženou rovnováhu výkonu, ovladatelnosti a spolehlivosti a pro rychlé startování nabízí komfort...

Honda TRX 420FA

07.04.2010, Redakční testy
Říká se, že co je malý, to je hezký, ale co je velký, si víc dovolí. Užitkové čtyřkolky pod znakem velkého křídla určitě...

Další články sekce Kymco

Kymco MXU 500i

23.05.2013, Redakční testy
Dny klasických karburátorů jsou sečtené. Nové emisní limity už nejdou se zastaralými technologiemi nadále plnit, zákazní...

Maxxer 450i 4x4

12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...

MXU 500 IRS 4X4 DX

03.08.2011, Redakční testy
Kymco má jednoznačně svůj vlastní styl, jiný podvozek, způsob řízení a především velmi slušnou flotilu 4kolek. Vodou chl...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.94s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce