QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Vychytaná řada Polaris RZR

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 24.02.2012 | Zobrazeno: 9544×

Vychytaná řada Polaris RZR Na centrále sítě Polaris v Praze se objevily tři novinky. Polaris rodinka se rozrostla o Rangera 570, RZR XP 900 modelového roku 2012, čtyřmístné RZR 4 XP 900. Spolu s prolézáním novinek jsme se nechala zasvětit do tabulek prodejnosti, novinek od modelových řad až po umístění Polaris stáje na Pražské Incheba Expo výstavě Motocyklu 2012.


Kapitoly článku

  1. Vychytaná řada Polaris
  2. Marketing
  3. Kompletní fotogalerie

Civilní RZR XP 900:

Ještě před výstavou jsem se zastavila v hlavním sídle Polaris pro ČR. Na prodejně stojí tři zbrusu nové modely, které tu u nás ještě nikdo neprojel. První monstrozní novinkou je civilní  verze RZR XP 900, s označením RZR XP900 EPS INTL v černo bílém barevném provedení. Tato novinka se od sportovního RZR XP 900 liší zásadními prvky, které z RZR dělají civilnější vozidlo, připravené pro cestování a pohodlné šplhání terénem. Takže, jak je to s novinkami u této 2012, první zásadní rozdíl je v ruční brzdě. Táhlo podobné automobilovým parkovačkám je umístěné doprostřed mezi sedačky řidiče a spolujezdce.
Druhý zásadní rozdíl je v přidání uzávěrky diferencionálu, no a třetí velmi podstatná inovace je posilovač řízení, ten z RZR dělá pohodlného terénního rabijáka. O bílém provedení kapoty a prošitých sedadlech mluvit nemusíme, tyto detaily jsou už jen pro oko. Pro tuningáře se budou k této novince dodávat i zajímavé dveře, neobvyklé pojetí proniklo i k nám na ČR trh, což je jen přínosem do budoucna.

Polaris RZR XP 900 RZR 4:

Polaris nám na živo představil další SidexSide, tentokrát se jedná o čtyřmístné RZR 4 XP 900. Čtyřmístné RZR přináší Xtreme výkon pro čtyři a zároveň dokonalou kombinaci odpružení a agility. Motor, který byl postaven speciálně pro extrémně výkonné SidexSide, je přizpůsoben pro rychlou odezvu na plyn a adekvátní zrychlení, v srdci RZR XP 4 900 je 88 koňských sil ProStar ™. Abych se přesvědčila o této síle, nelenila jsem RZR potahat za pedál plynu. Ač jsem nebyla oblečena na testování, zasedla jsem za volant čtyřmístného provedení a už se drandilo. Odpich má syrová novinka dost příjemný, na silnicích se s dlouhánem dalo i příjemně driftovat. O pohon se stará 4 taktní řadový dvouvál se vstřikováním. Limitovaná edici, kterou jsem vodila je vybaven posilovačem řízení, tento drobný detail je u tak dlouhého provedení docela podstatný.
Už se těším až tuto novinku pořádně otestuji v terénu. Troufám si říct, že se tento model spíše hodí někam na pláž, pro cestování po šotolinových cestách s rodinkou vedle a za sebou, třeba i nějaké té menší jachtičky, pěkně zapřažené na tažné kouli. Nebo jako horské taxi. Ale nebudu tu předbíhat myšlenky, dokud řádně novinku neotestujeme v terénu, hlavně se těším na FOX tlumiče, které v terénu hravě prozradí svůj charakter. Vrátím-li se k naší bezstarostné jízdě městským spletencem, ocenila jsem živý motor, dokonale pracující posilovač řízení, dostačující brzdy a třeba i uzamykatelnou přihrádku u spolujezdce.
Naopak co se mi nelíbilo, bylo víčko nádrže, kterému chybí uzamykání a tím si říká o snadné odcizení. Ohledně prosvíceného displeje tady se jedná o  klasiku, vše je dostatečně viditelné a jakmile vjedete do míst kde je tma, v mém případě to byly garáže, hned se displej podsvítí. Podsvícení nebije do očí, jeho měkčí tón je adekvátní i k nočním toulkám, k tomu přispívají i světlomety těm se snad ani nedá nic vytknout. Proč jen ten Polaris cpe všude jen tříbodové pásy, i ve čtyřkolém provedení by se víc šikl čtyřboďák…

Ranger RZR 570:

Letem světem k nejmenší novince ze trojice noviců, tím je červený Ranger 570. V 4 taktním srdci Ranger RZR 570 je zcela nový jednovál ProStar 570, DOHC, s elektronickým vstřikováním paliva. Jedná se o druhý motor v rodině ProStar, tento je vyroben speciálně pro Side-by-Side vozidlo RZR 570. První ProStar motor byl použit v Ranger RZR 900 XP. Prodejce udává zrychlení 0-35 mph za 4,0 sekundy, což je určitě možné s ohledem na malou hmotnost stroje s vysokým točivým momentem.
Polaris Ranger RZR vybavil 570 novou převodovkou, která byla navržena pro optimální ProStar 570 sílu. Zcela nové nezávislé zadní odpružení (IRS), sedí na tlumičích Sachs. Od zahájení Ranger RZR 800 v roce 2007 se nyní může Polaris pochlubit snad nejrozrostlejší modelovou řadou Side-by-Side. Stejně jako původní RZR 800, má i nové RZR 570 umístěný motoru za sedadly, což napomáhá dát stroji nízké těžiště. Co se týče komfortu funkcí, přichází Ranger RZR 570 vybaven naklápěcím volantem, stejně jako nastavitelným sedadlem. Ochrana řidiče a spolujezdce je certifikována ochrannou konstrukcí (ROPS). I tuto novinku budeme moct ochutnat v terénu a okusit její přednosti, třeba i na Hummer Tvrzi, kde se Polaris prezentuje každý poslední čtvrtek v měsíci.

  • Polaris modely lze vyzkoušet na pravidelných demo jízdách poslední čtvrtek v měsíci v Praze v Hummer centru. Registrace jízd na info@polariscz.cz



Pokračování článku: Marketing

Kapitoly článku

  1. Vychytaná řada Polaris
  2. Marketing
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris RZR 4»
Polaris RZR 800 EFI»
Polaris RZR 900 XP»

Další články k modelu RZR 800 EFI

Polaris RZR a RZR-S 800EFI

01.07.2009, Redakční testy
Už první táhlý drift následovaný snad desetimetrovým skokem mi naznačil, že tohle vozítko z kategorie side-by-side rozho...

Další články k modelu RZR 900 XP

Testování Polaris Ranger RZR 900 XP v Barceloně

26.01.2011, Redakční testy
Nový Ranger RZR 900 XP nám byl představen na Pyrenejském poloostrově, přímo ve slunném Španělsku nedaleko Barcelony v at...

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Fugleman UT10 Crew: Budou ho plná horská střediska?

13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.56s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce