QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Sportsman 850 RACE

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 08.10.2009 | Zobrazeno: 12952×

Polaris Sportsman 850 RACE Čas od času se zadaří svézt se na nějakém tom speciálu. Tentokrát je to o to zajímavější, že se jedná o stroj postavený na závody pro běžné jezdce a ukazuje stoupající úroveň v Offroadmaratonech.


Kapitoly článku

  1. Popis, jízda
  2. Video

Při oblékání na testování letošních Polarisů jsem slyšel za autem nějaký divný zvuk. Říkal jsem si, že někdo přivezl i Outlawa, ale to co se objevilo mi vyrazilo dech. Rozpláclá červená potvora se sakra ostrým zvukem prostá všech zbytečností budila opravdu respekt. No a když mi její majitel dovolil svezení, byl jsem jak malý kluk s novou hračkou. Nejdříve ale pár slov o tom, co se vlastně událo.
Základem stavby byl Polaris Sportsman 850, který ale svými rozměry a především komfortním podvozkem nevyhovoval náročným tratím Offroadmaratonů. Začalo se pochopitelně u motoru. Úpravami na sání a výfukovém potrubí bylo dosaženo na dvouválcovou osmistovku úctyhodného výkonu sto koní při zachování tolik potřebné spolehlivosti motoru.
Mnohem složitejší byla úprava podvozku. Ten dostal nakonec pouze sportovní tlumiče českého výrobce HP, které stroj poslali o nějaký ten centimetr níž a pochopitelně podstatně zlepšily odezvu od podvozku. Čtyřkolka je teď mnohem stabilnější a tvrdší, takže rychlé průlety zatáčkou nejsou problém. Vše je pak třeba něčím zakrýt. Původní plasty se světly, kapličkou pro dálkové světlo a nosiči nepřichází v úvahu. Nejlepší možností nakonec byla aplikace plastů s Polarisu Trail Boss, které sedí na osmikilu jen s drobnými úpravami. Na plastech chybí světla a veškeré zbytečnosti. Místo originálních řidítek se na tyči řízení objevila odpružená řidítka Fast. Na nich je umístěna jednoduchá palubní deska. V přední části se pak usadil ochranný rám a pletivo chránící chladič.
A to je zhruba vše, vše je maximálně jednoduché a účelné, není třeba s sebou vozit zbytečná kila, nebo vymýšlet něco nového. Na podvozku zůstala původní ramena, pohon 4x4 byl samozřejmě také zachován. Vyměnit bylo samozřejmě třeba ještě kola a pneumatiky. No a jak to jede? Reakce motoru na přidání plynu je úžasná, stačí lehce škrtnout o páčku a motor se ochotně vytáčí. Dávám tedy víc plynu a startuju na seznamovací kolo po trati.
 Už první průlet zatáčkou mi ukazuje rozdíl oproti seriovému Sportsmanu, se speciálem není problém utrhnout zadní kola a přitom neztratit kontrolu nad strojem. V prvních chvílích jsem trochu zklamaný z podvozku. Takhle drahý závodní podvozek by přeci měl fungovat jinak, pak ale přicházím na to, že se tahle Polárka chová stejně jako sportky a potřebuje jet. Na výjezdech ze zatáček už tedy bez respektu dávám plný plyn a naledhčená přední náprava náhle pracuje naprosto dokonale. Příčné i šikmé nerovnosti perfektně filtruje a když pak zkouším zpět rozdíl oproti sérii, nedá se svezení srovnat. Na trati bohužel chybí velký skok, na druhou stranu ve vytrvalostním závodě taky žádný nepotkáte, takže není třeba skákání nějak zvlášť řešit. Příkladně samozřejmě fungují i brzdy, které tuhle potvoru bez problémů zastaví i ze stokilometrové rychlosti.

Jak se tedy jezdí na závodním Polarisu? Překvapivě snadno. Je třeba k němu přistupovat jako ke sportce a vše pak funguje jak má. Ze sériových strojů se speciál od Polarisu podobá asi nejvíce Can-amu Renegade. Má podobný charakter jak motoru, tak i podvozku.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Popis, jízda
  2. Video

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 5.00 Známkováno: 1x

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

wallpapper Polaris Sportsman 850 RACE

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper Polaris Sportsman 850 RACE

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper Polaris Sportsman 850 RACE

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper Polaris Sportsman 850 RACE

1024x683
1200x800
1600x1067



Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Sportsman XP 850/EPS»

Další články k modelu Sportsman XP 850/EPS

Polaris Sportsman XP 850 Forest

30.04.2012, Redakční testy
Dalším pokračovatelem originálních 4kolek je nový Sportsman XP 850 Forest, který je koncipován především pro jednoho jez...

Polaris Sportsman XP 850 EPS

20.08.2009, Redakční testy
Do ruky se nám dostala vlajková loď Polarisu. Vývoj ATV není nijak závratný, ale u Polarisu se děly věci. Nezůstal kámen...

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.19s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce