Text: Vláďa Novotný , Filip Tichý | Foto: Jarda Ducháček | Datum: 11.10.2007 | Zobrazeno: 31044×
A jsme v úplně jiné sféře, u pracovních ATV. Označení typové řady Grizzly perfektně ladí s dojmem z jízdy na těchto silácích. Na rozdíl od sportovních mašin jde o velké robustní stroje plně kryté kapotáží a s velkými koly s nezávislým zavěšením a odpružením. S provozní hmotností přes 280 kg se majestátně valí terénem. V místech, kde Vláďa musí na sportovních quadech usilovně vysedávat a zápolit se řídítky, si za ním razím cestu pohodlně usazený na širokém sedle a chráněný před létající hlínou od kol. Tedy než to přeženu a pěkně rozjetý vletím do prvního příkopu s velkou rozbahněnou louží. Podle fotky si sami uděláte představu, jak jsem vypadal, když to hnědé svinstvo přeletělo přes kapoty a přebarvilo mě na hnědo...
Ještě před akcí jsem od organizátorů slyšel něco o pár náročných výjezdech, takže pro první jízdu řadím náhon na všechna čtyři kola. Stačí při stání stisknout tlačítko, zespoda se ozve zabzučení a teď už vyjedu všechno. Dosud jsem jezdil jen na modelech s náhonem na zadek, takže hned porovnávám dojmy - s náhonem na všechna čtyři kola je sice trochu těžší vykroužit ostřejší zatáčku, protože zadek jen těžko utrhnete do smyku. Ale když se trochu přibrzdí přední brzdou, najednou jde i to, jen to chce trochu nacvičit, případně zadek aspoň zablokovat zadní brzdou. Čtyřistapadesátka je na zdejší trať ta nejlepší volba (tedy mezi pracanty). Přestože váhově mezi testovanými grizlíky není podstatný rozdíl, přeci jen není tak obrovská jako sedmistovka, takže lesním úsekem se protáhne o něco hbitěji. Zátah dvouventilového jednoválce o objemu 421 ccm podporovaný docela dravým variátorem přitom dokáže razantně zrychlovat i do nejprudšího kopce a se zařazeným náhonem na všechny kola se z pracovního stroje stává vyloženě zábavná a adrenalinová záležitost.
Třistapadesátka je konstrukčně téměř shodná s čtyřipade, takže při svezení jsem se snažil posoudit vliv nižšího výkonu - a ten je v zápasu s terénem téměř nezjistitelný. Až při výjezdu do prudké stráně je cítit, že stoupání není tak dravé a těch koníků je tu méně. Podobně pak při řádění na rovině šel podvozek trochu hůře přemluvit k nějakému tomu driftu. Takže pokud někdo nehledá rychlost a adrenalin, ale spíš pracovní výkony, myslím že 350 mu poslouží stejně dobře.
Tak tohle je opravdu majestátní vlajková loď značky. Ve všech rozměrech i do výšky nejméně o 10 centimetrů přečnívá přes ostatní pracovní stroje, a přitom je i přes velký rozdíl v objemu motoru jen asi o 10 kg těžší. Základní konstrukční prvky jsou stejné, chybí jen možnost ručního startování, navíc ale disponuje elektrickým posilovačem řízení. A můžu potvrdit, že je to hodně znát - při první jízdě jsem o této funkci ještě nevěděl, přesto bylo ovládání znatelně lehčí a vykroužení zatáčky i se zapnutým náhonem na obě nápravy šlo pod plynem úplně samo.
Obrovský výkon čtyřventilového jednoválce 686 ccm jsem na úzké trati téměř nevyužil a plný plyn jsem si troufl podržet vždy jen na pár vteřin. Ale ta obrovská dravost, se kterou se sedmistovka dokázala hnát do kopce, byl skvělý zážitek. A když k možnosti přepínání mezi pohonem na zadek nebo všechny čtyři kola přičtu ještě možnost aktivace uzávěrky diferenciálu a převod do pomala, nedovedu si představit, jaké výzvě by Grizzly 700 nedokázal čelit.
Pokračování článku: Videoreportáž + video modelu YFM250R
• Yamaha YFM 250R»
• Yamaha YFM 350R»
• Yamaha YFZ 450»
• Yamaha Grizzly 350»
• Yamaha Grizzly 450»
• Yamaha Grizzly 700»
• Yamaha Rhino»
05.11.2008, Reportáže
Až do sychravého listopadu jsme si počkali na představení novinek Yamahy. Čekání se rozhodně vyplatilo a v pískovně ve S...
05.11.2008, Reportáže
Až do sychravého listopadu jsme si počkali na představení novinek Yamahy. Čekání se rozhodně vyplatilo a v pískovně ve S...
05.11.2008, Reportáže
Až do sychravého listopadu jsme si počkali na představení novinek Yamahy. Čekání se rozhodně vyplatilo a v pískovně ve S...
06.05.2009, Reportáže
Nad Masarykovým okruhem se v pondělí nesl nejen zvuk vytočených čtyřválců, ale i dunění quadů a čtyřkolek se skříženými ...
05.11.2008, Reportáže
Až do sychravého listopadu jsme si počkali na představení novinek Yamahy. Čekání se rozhodně vyplatilo a v pískovně ve S...
29.08.2022, Reportáže
Není nad to, než si svou vysněnou čtyřkolku pořádně proklepnout a na živo se přesvědčit, že právě ona je tou pravou. Pře...
05.11.2008, Reportáže
Až do sychravého listopadu jsme si počkali na představení novinek Yamahy. Čekání se rozhodně vyplatilo a v pískovně ve S...
08.03.2025, Reportáže
V pražských Letňanech o tomto víkendu probíhá veletrh Motocykl, který ovšem není jenom o motocyklech. V prostorných halá...
29.08.2022, Reportáže
Není nad to, než si svou vysněnou čtyřkolku pořádně proklepnout a na živo se přesvědčit, že právě ona je tou pravou. Pře...
13.06.2011, Reportáže
Martin naší redakci pozval do Drážkova, kde má prvotřídní tréninkové zázemí. Ještě než jsme se dostali na trať zdoláváme...
Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si ...
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.53s