QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Otestovali jsme novinky od Yamahy

Text: Vláďa Novotný | Foto: Honza Altner | Datum: 29.08.2022 | Zobrazeno: 585×

Otestovali jsme novinky od Yamahy Není nad to, než si svou vysněnou čtyřkolku pořádně proklepnout a na živo se přesvědčit, že právě ona je tou pravou. Přesně od toho jsou testovací akce, díky kterým se dá v jednu chvíli a na jednom místě vyzkoušet celá řada modelů nejrůznějších kategorií. Yamaha si toho je velice dobře vědoma a v Praze dává do placu víceméně kompletní ATV flotilu. V rámci akce ATV Tour 2022 si každý mohl tím nejlepším způsobem vyzkoušet nejnovější modely tří ladiček a také naše redakce byla u toho.


Kapitoly článku

  1. Reportáž: Yamaha ATV den 2022
  2. Kompletní fotogalerie

Yamaha po delší době pořádá testování svých čtyřkolek a rozhodně to stojí za to, protože pro širokou veřejnost přivezla téměř kompletní modelovou řadu. Je tedy víc než jasné, že si v areálu Hummer Centra příjde na své snad úplně každý. Máte rádi pracovní čtyřkolky? Není problém, k dispozici jsou oblíbené modely Grizzly nebo Kodiak.

Radši si zostra pustíte žilou a na čtyřkolku berete jako sportovní nářadí? Potom nesmíte nechat plavat příležitost vyzkoušet si sportky YFM700R nebo YFZ450R. Ano, i vaše ratolest si může vrknout, a to rovnou za řídítky sportovní YFM90R. Tohle ale není všechno, Yamaha vyrábí hodně oblíbené bugyny Wolverine RMAX v dvoumístném nebo čtyřmístném provedení a všechny si tu jde vyzkoušet. Na akci je přítomen také dakarský jezdec Zděněk Tůma, který do Prahy přivezl svůj závodní speciál, se kterým na začátku letošního roku bojoval v Saudské Arábii.

 

Grizzly 700 EPS SE

ATV Tour 2022 začínám v sedle pracovní vlajkové lodi tří ladiček a tou není nic jiného, než Grizzly 700 EPS SE. Je pravda, že to tentokrát není o žádné kochací jízdě nebo snad pracovního nasazení. Připravená trať svádí k temperamentnímu svezení a Grizzly ukazuje, že rozhodně není proti. Od samého začátku oceňuji krásně plynulý a čitelný nástup výkonu, takže si v pomalém i rychlém režimu dávkuju výkon plynem a v pohodě se proplétám skrz pomalé trialové pasáže, ale zrovna tak se v tempu proženu skrz rychlejší úseky.

Co se mi líbí, to je pérování, které si umí poradit i s hodně rozbitou tratí a nerovnosti filtruje jedna radost. Neváhám a zkouším Grizzly odlepit od země a skočit si. Také teď to dává dobře a ukazuje svou druhou tvář, tedy tvář raubíře, který se rád po práci utrne a po cestě ze šichty dokáže cestu domů pořádně okořenit. Velice příjemná je ovladatelnost a vlastně i stability. Pérování je pochopitelně spíš komfortního rázu a působí měkce, nicméně nechá si líbit i vyšší tempo a rychlejší svezení. V tuhle chvíli je to hlavně o náhonu na zadní kola, kdy se lépe posílá do táhlých řízených driftů.

Když ale dojde na nějaké zapeklité pasáže nebo prudké výjezdy, ze zvědavosti nasazuji do hry náhon na všechny čtyři kola a ujišťuji se, že Grizzly dokáže vyšplhat opravdu dost. Zkrátka tenhle pracant je především dříčem pro každodenní použití, ale nebo jí se ani blbnutí a vyvětrání si hlavy. Yamaha po nějaké době přichází s homologací pro silniční provoz a nabízí možnost přihlášení na značky.

YFM700R

Pracovní čtyřkolku střídá hodně žádaná sportka s velkým motorem a tou není nic jiného než YFM700R. Tady není o čem. Klasická koncepce sportovní čtyřkolky s tuhou zadní nápravou, náhonem výhradně na zadní kola, manuální převodovkou a pneumatiky 22“. Jasně, právě tenhle Quad je základem pro dakarské speciály, a nejen proto si musí poradit s terénem Hummer Centra levou zadní.

Po pracovním Grizzly je důležité se v hlavě přeprogramovat na manuální převodovku, fungování se spojkou, ale také na docela jiné fungování těla za řídítky a rychlejší tempo. Až nečekaně přátelský projev, jednoduché řízení a dobře dávkovatelný výkon mi všechno usnadňují a za chvíli posílám sedmikilo do driftů a sem tam se prolétnu vzduchem. Tohle je veliká paráda a skvěle se bavím. Teď oceňuji lehkou ovladatelnost, i navzdory tomu, že pod sebou mám kus mašiny a rozhodně nemůžu říct, že by byla nějakým drobečkem. Výborně se mi pohybuje v sedle a povedená ergonomie mi dovoluje jednoduché vysedání, takže není problém vystřihnout levý vingl a v tu ránu sedmistovku poslat do pravého. Velká spokojenost panuje se sériovým pérováním, které baští rozbité úseky jedna radost a dodává Yamaze na jistotě v přímém směru i na důležité stabilitě. Když dojde na roletu nebo skoky, pérování nemá problém a ví, jak si poradit i divočejšími dopady. Tohle je důležité, protože díky slušnému podvozku se dá pěkně upalovat a užít si sportovně střiženou čtyřkolku, která vyjde vstříc jak hobbíkovi, tak pokročilému jezdci.

Wolverine® RMAX™2 1000

Řídítka měním za volant a do parády si beru bugynu, nebo chcete-li side by side RMAX2 1000. Tohle terénní vozítko dokáže během vteřiny vykouzlit úsměv na tváři a já si ho užívám na plné kule. Ve srovnání se čtyřkolkou je tu všechno jinak a je bez debat, že z pohledu ovládání a řízení má mnohem blíž k autu. K dispozici mám jízdní režimy Trail a Sport a asi nemá cenu více specifikovat, který jak funguje.

Za jízdy je rozdíl mezi režimy sakra velký a když jezdím na Trail, vnímám o kus jemnější reakci na plyn a pozvolný nástup výkonu. Tohle se mi osvědčuje na technických pasážích, kde od RMAXe očekávám hladký a plynulý projev. Zkrátka když si chci hrát a v nízkých rychlostech se proplétat krkolomným terénem, je režim Trail k nezaplacení. Naopak když chci tročku valit a užít si svižnější průlet rychlejších pasáží, je nejlepší variantou dynamický režim Sport. Reakce na plyn je okamžitá a o kus prudší, než při režimu Trail a to má smysl. Bugyna letí jako střela a je fajn, že pérování odvádí velice slušnou práci a umí filtrovat i hodně rozbité úseky. Je až překvapivé, jak se dokáže popasovat se skoky, které si ani za volantem litrového RMAXu nedokážu odepřít. Prostě pecka!

Během lítání po namotané trati dochází na prudké výjezdy a zrovna tak příkré sjezdy, kdy to posílám dolů víceméně na slepo. Tady se mi líbí stabilita a jistota, se kterou to mašina dává a s pusou dokořán koukám na to, co je schopna vyšplhat. Líbí se mi dobře tvarovaná sedačka, která dobře drží tělo, a to i ve chvílích, kdy si užívám rychlejší průlet zatáček v driftu. Yamaha RMAX 2 1000 je do jisté míry pracantem, který dává k dispozici nákladní prostor, ale alespoň z mého pohledu jde hlavně o bugynu pro volné chvíle a zábavu. Díky jednoduchému řízení a možnosti výběru různých režimů dovolí jezdit v nejrůznějším terénu a je fuk, jestli jde o terén trialového rázu nebo naopak rychlejší terén, kde jde pořádně zatopit pod kotlem a letět. Motor má fakt sílu a dokáže s RMAXEem pořádně cvičit. Mašina kategorie SxS je homologována pro silniční provoz a jde pochopitelně přihlásit na značky.

Akce pod názvem ATV Tour 2022 zaslouží palec nahoru, tím spíš, že poskytla možnost vyzkoušet si nářadí tří ladiček široké veřejnosti. Bylo možné vyzkoušet širokou škálu ATV modelů, a to jak ze světa sportovních quadů, tak pracovních čtyřkolem nebo vozítek SxS. Pokud někdo o některém ze strojů uvažoval, ale nechtěl kupovat zajíce v pytli, měl tu nejlepší příležitost vyzkoušet jeho kvality v náročném terénu a rozhodnout se, jestli je to právě on, jeho srdce šampión.

 

Kapitoly článku

  1. Reportáž: Yamaha ATV den 2022
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Yamaha Grizzly 700»
Yamaha Kodiak 450»
Yamaha Kodiak 700»
Yamaha Viking»
Yamaha Wolverine-R»
Yamaha YFZ 450 R»
Yamaha YFZ 700 R»

Další články k modelu Grizzly 700

Yamaha ATV den 2008

05.11.2008, Reportáže
Až do sychravého listopadu jsme si počkali na představení novinek Yamahy. Čekání se rozhodně vyplatilo a v pískovně ve S...

Yamaha ATV den

11.10.2007, Reportáže
Jak jinak posoudit kvality a rozdíl mezi staršími a novými stroji z kategorie All Terrain Vehicle v nabídce Yamahy, než ...

Další články k modelu YFZ 450 R

Den s Martinem Liškou na trati v Drážkově

13.06.2011, Reportáže
Martin naší redakci pozval do Drážkova, kde má prvotřídní tréninkové zázemí. Ještě než jsme se dostali na trať zdoláváme...

Další články sekce Yamaha

Den s Martinem Liškou na trati v Drážkově

13.06.2011, Reportáže
Martin naší redakci pozval do Drážkova, kde má prvotřídní tréninkové zázemí. Ještě než jsme se dostali na trať zdoláváme...

EICMA 2009 - Co se jinam nevešlo

19.11.2009, Reportáže
Na závěr přinášíme fotogalerii zajímavostí z výstavy, které se nepodařilo zařadit do předchozích článků....

Yamaha den v Brně

06.05.2009, Reportáže
Nad Masarykovým okruhem se v pondělí nesl nejen zvuk vytočených čtyřválců, ale i dunění quadů a čtyřkolek se skříženými ...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2022 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.71s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce