27.03.2012   19:46
                        Access Motor Tomahawk 300 
 
                    
                        pazout78
                        
                            Město: Dublin
                              IP:80.250.6.xxx
                            Offline 4/2624
 
                                            
                    
Zdravím  
Dal jsem ted do kupy variátor na Tomahawkovi, výkon je super jede jak píchlý čuně ale zdá se mi příliš hlučný a maximalka je jen okolo 70 Km/h  
  ta rychlost mě tolik netrápí ale šustění mě děsí.. nevíte někdo co to muže být??  
Děkuji za odpověď. Pavel.  
28.04.2012 18:44 #91 Téma: šustění variatoru
                        Zrzoun
                        
                            Město: Praha
                              IP:86.49.84.xxx
                            Offline 1/954
 Access Motor Max 250
                             
               
                    
xsob>Gargamel> Zaprvé je vazelina v zadní řemenici, ale to není až tak podstatný. Na předku (variátor) suchým teflonem trubičku varia, prostor válečků a vazelinkou vnitřní díru trubičky, aby pak jěště někdy šla sundat. Když víš kolik a co přesně tam dát tak vario chodí líp než nový, nelepí se prach a variátor jako celek se daleko míň opotřebovává. U velkýho varia je to řešený jinak a není to tak náročný na údržbu. 
 
 
 U nás opravené, lepší než nové 
 
 
 
 
                28.04.2012 18:46 #92 Téma: šustění variatoru
                        xsob
                        
                            Město: Hostěradice
                              IP:109.81.252.xxx
                            Offline 2/7928
 
                             
               
                    
28.04.2012 18:47 #93 Téma: šustění variatoru
                        Zrzoun
                        
                            Město: Praha
                              IP:86.49.84.xxx
                            Offline 1/954
 Access Motor Max 250
                             
               
                    
28.04.2012 18:53 #94 Téma: šustění variatoru
                        xsob
                        
                            Město: Hostěradice
                              IP:109.81.252.xxx
                            Offline 2/7928
 
                             
               
                    
28.04.2012 18:56 #95 Téma: šustění variatoru
                        Zrzoun
                        
                            Město: Praha
                              IP:86.49.84.xxx
                            Offline 1/954
 Access Motor Max 250
                             
               
                    
28.04.2012 19:04 #96 Téma: šustění variatoru
                        xsob
                        
                            Město: Hostěradice
                              IP:109.81.252.xxx
                            Offline 2/7928
 
                             
               
                    
28.04.2012 19:06 #97 Téma: šustění variatoru
                        slovacek.milos
                        
                            Město: Strážnice
                              IP:89.24.242.xxx
                            Offline 1/151
 
                             
               
                    
01.05.2012 16:35 #98 Téma: šustění variatoru
                        pazout78
                        
                            Město: Dublin
                              IP:80.250.6.xxx
                            Offline 4/2624
 
                             
               
                    
xsob>Gargamel> Zaprvé je vazelina v zadní řemenici, ale to není až tak podstatný. Na předku (variátor) suchým teflonem trubičku varia, prostor válečků a vazelinkou vnitřní díru trubičky, aby pak jěště někdy šla sundat. Když víš kolik a co přesně tam dát tak vario chodí líp než nový, nelepí se prach a variátor jako celek se daleko míň opotřebovává. U velkýho varia je to řešený jinak a není to tak náročný na údržbu. 
To zní odborně diky 
 .. jen sem si to přečet pozdě 
 
valečky jsem vyměnil a na pytel zas 
 65 km/hod 
01.05.2012 20:03 #100 Téma: šustění variatoru
                        Chrousťák
                        
                            Město: Trutnov
                              IP:90.179.243.xxx
                            Offline 0/176
 TGB Target 525 4x4 Sniper
                             
               
                    
01.05.2012 21:48 #102 Téma: šustění variatoru
                        Chrousťák
                        
                            Město: Trutnov
                              IP:90.179.243.xxx
                            Offline 0/176
 TGB Target 525 4x4 Sniper
                             
               
                    
01.05.2012 23:58 #104 Téma: šustění variatoru
                        Zrzoun
                        
                            Město: Praha
                              IP:86.49.84.xxx
                            Offline 1/954
 Access Motor Max 250
                             
               
                    
pazout78> Origo válečky jsou 23g. Dávají se lehčí až k 19g pro větší počáteční záběr spojky a vária a to díky dosažení vyšších otáček motoru a tím výkonu, právě při záběru spojky a vária v rozjezdu.
!!! na maximálku to nemá vliv !!! 
Spíš by bylo zajímavé vědět, co jsi tam dal za řemen (a v jakém stavu jsou řemenice).
Je třeba dávat tam ten nový typ řemenu 846 x 24,1 x 10 a né ten starý 845 x 22.5 x 10, minimální přípustná tloušťka řemene je 22mm! (čím užší/sjetější a vytahanější řemen, tím nižší rychlost 
 ) 
02.05.2012 20:13 #106 Téma: šustění variatoru
                        Gargamel
                        
                            Město: Kocourov
                              IP:81.200.57.xxx
                            Offline 5/6203
 masai K 50, Suzuki  LT-A 75O King Quad 4x4
                             
               
                    
02.05.2012 20:57 #108 Téma: šustění variatoru
                        Gargamel
                        
                            Město: Kocourov
                              IP:81.200.57.xxx
                            Offline 5/6203
 masai K 50, Suzuki  LT-A 75O King Quad 4x4
                             
               
                    
02.05.2012 21:18 #110 Téma: šustění variatoru
                        Gargamel
                        
                            Město: Kocourov
                              IP:81.200.57.xxx
                            Offline 5/6203
 masai K 50, Suzuki  LT-A 75O King Quad 4x4
                             
               
                    
02.05.2012 21:27 #112 Téma: šustění variatoru
                        Gargamel
                        
                            Město: Kocourov
                              IP:81.200.57.xxx
                            Offline 5/6203
 masai K 50, Suzuki  LT-A 75O King Quad 4x4
                             
               
                    
pazout78>Nevím kolik, ale myslím že dost lidí jsem ted pobavil 
 
a ne že to Gargameli budeš vyprávět v hospodě k pobavení!! 
 
 
 alespon vidíš jak je to vario jednoduchý a že tam nejde fakt nic zkurvit 
 
 
 pokud teda nejsi uplně levej to jsou pak následky katastrofální 
 
 
                15.05.2013 20:09 #114 Téma: šustění variatoru
                        Dustoff
                        
                            Město: Příbram II
                              IP:109.80.137.xxx
                            Offline 3/24
 
                             
               
                    
Zdravíčko, 
chci se zeptat, jak to dopadlo s tím karterem? ten Ti zavařili, vyfrézovali a jezdíš dál? Mě se teď totiž stalo to samé.. jedu a najednou žádný tah a otáčky nahoře.. sundal jsem dekl vyria a koukám že se čvachtá v oleji.. Po sundání varia jsme zjistil, že je vydřený karter a simering už tam ani nebyl.. Kluk co to měl předemnou si měnil řemen sám a to byl asi problém, nejspíš to nějka špatné poskládal a vydřel se ten karter.. Bojím se, že když se to zavaří a vyfrézuje, aby to nedělalo neplechu.. Co myslíte??? 
 
28.06.2013 06:40 #115 Téma: šustění variatoru
                        pazout78
                        
                            Město: Dublin
                              IP:80.250.14.xxx
                            Offline 4/2624
 
                             
               
                    
08.08.2015 20:00 #116 Téma: šustění variatoru
                        Majkl01
                        
                            Město: Čáslav-Nové Město
                              IP:37.221.241.xxx
                            Offline 1/7
 
                             
               
                    
Ahoj všem, mám takový problém s variátorem na Access tomahawk 300 ltd. 
Už když jsem čtyřkolku koupil, tak variátor nebyl uplně OK, mám lehce prasklý karter, ale zatím to ničemu nevadí, spíš je vydřené uložení pro simering, což už problém je, ale o to mi teď nejde (simering zamáznu tmelem na motory a v pohodě to drží a ve variátoru je sucho). Dále je už dojebaná hřídel klikovky, nicméně před rokem jsem to dal do kupy a najel jsem skoro 3000km bez problému až do teďka.
Teď mi ale opět netekl motorový olej do variátoru a příčinou bylo poškození simeringu (poškodil ho kroužek, který ho má chránit)
Není mi jasných pár věcí, jelikož již při prvním rozebrání byla jak hřídel tak uložení přední řemenice ve stavu, kdy není možné určit jako to vypadalo, když to bylo nové.
1. Kluzné pouzdro, které se nasouvá na hřídel se má na hřídeli točit, nebo tu trubičku natvrdo stáhnu hnací řemenící? Nyní to mám takto, když přišroubuju hnací řemenici, trubička se na hřídeli otáččí a to nevím zda je v pořádku... 
2. Kroužek označený na fotce mi vydřel drážku do segmentu (růžice) a nevím proč...


Variátor fungoval dobře téměř 3000km, čtyřkolka šla dobře za plynem, i rychlost byla 85-90 km/h
Variátor se ani jinak složit nedá, nevím proč má snahu růžice vydírat drážku do toho kroužku, který má chránit simering.Při jízdě se přeci zadní řemenice stahuje k přední, tudíž nevím kdy dochází k tomu vydírání.
Když to dám do servisu, automaticky mi budou chtít vymenit celý karter a nejspíš i hřídel klikovky, což bude i s prací možná polovina ceny celé čtyřkolky...Nevíte kde může být problém? Na co si dát pozor, popřípadě proč se toto děje?
Díky moc Majkl. 
 
11.08.2015 20:19 #117 Téma: šustění variatoru
                        Majkl01
                        
                            Město: Čáslav-Nové Město
                              IP:37.221.241.xxx
                            Offline 1/7
 
                             
               
                    
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
 Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.13s