QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Yamaha Grizzly 700 (EFI) EPS

Text: Marek Hrodek | Foto: Radek Žemlička | Datum: 23.06.2009 | Zobrazeno: 43285×

Yamaha Grizzly 700 (EFI) EPS Největší klasická čtyřkolka od Yamahy a ve slušivé modré barvě. Jsem každopádně zvědav, co je pravdy na zvěstech, že jde o nejdrsnější a zároveň nejovladatelnější čtyřkolku v historii Yamahy.


Kapitoly článku

  1. Technika, design
  2. Jízda, závěr
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Design

Tady se opravdu nemá cenu rozepisovat, Grizzly 700 dodržuje příslušnost rodu a jen tak si ji s ničím nespletete. Jen podotýkám, že je zde posun k centralizaci informací pro řidiče do komplexního LCD panelu přístrojovky. Ten je umístěn mezi řidítky + má další možné ovládání času, tripmasteru atd. Musím souhlasit, že stroj je to opravdu velký. Ve srovnání s konkurencí se drží u horní hranice i když není primárně určen pro přepravu dvou osob a existují i větší stroje. Ale Grizzly 700 působí robustně a zároveň kompaktně a opravdu mu to sluší.
Každopádně mě opět potěšil vodě odolný box pod pravým řidítkem s kruhový uzávěrem, kam můžete uschovat věci, které nechcete namáčet či zabahnit. Pod ním je spínačka a napájecí zásuvka na 12V. Vše je bytelné a připravené pro extrémy, které na nás příroda chystá. Prolezl jsem celý spodek a rám stroje a všude je vidět dobře odvedená práce. Co má být schováno je schováno. Co má být přístupné je přístupné. Nemám v tomto ohledu problém, ani za nehet co by se vlezlo. Plasty jsou probarvené a podle zkoušky i ohebné. Nosiče prostorné a fortelně zpracované. Přední ochranný rám je poměrně bytelný. Také celková ochrana spodku je celokovová a slušně dimenzovaná. Celkově bych si osobně dovolil tento stroj řadit ke špičce v této kategorii.

Technika

Motoricky se jedná o kapalinou chlazený jednoválec SOHC o objemu 686 ccm, který je živen elektronickým vstřikováním paliva (EFI). Systém startu je již výhradně elektrickým startérem, ale motor se mi podařilo nastartovat i při zařazeném „rychlostním“ stupni H. Nádrž by měla mít dle propozic 20L a podle všeho i má, protože jsem do ní dostal bez problému 19,7 L a to svítila poslední kostička na stavu paliva. Podvozkové komponenty jsou tvořeny osvědčenými nezávisle zavěšenými dvojitými A rameny vpředu i vzadu. Ty jsou upnuty k pevnému trubkovému rámu, který obepíná motor. V přední části nad středem rámu na vás lehce vykukuje lesklý kryt posilovače řízení EPS. Ten je snad schválně ponechán v tomto provedení, aby v černé nesplynul s podvozkovými komponenty.
Všechny brzdy jsou kotoučové hydraulické a jsou na všech čtyřech kolech. Je to určitě z důvodu, že bez náplní má tento stroj 274 kg. (Pokud připočteme jen olej do motoru a benzín do nádrže jsme na 300 kg ani nemrknete. No a řidič se svými cca 90kg + nějaké příslušenství a už máme 4 metráky.)

Pokračování článku: Jízda, závěr

Kapitoly článku

  1. Technika, design
  2. Jízda, závěr
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Yamaha Grizzly 700»

Další články k modelu Grizzly 700

Yamaha Grizzly 734 4x4

28.09.2011, Redakční testy
Píst Wiseco, ostřejší vačka, větší ventily se silnějšími pružinami. To vše sladěno s PwC páté generace s lambda sondou a...

Další články sekce Yamaha

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...

Od nákupu po stavbu - Yamaha YFZ 450

01.08.2013, Redakční testy
Bude stejnou rodinou ikonou jako Yamaha 700? No, uvidíme. Tento test pojmeme celý naruby, nejdřív se zaměříme na koupi o...

Yamaha Grizzly 734 4x4

28.09.2011, Redakční testy
Píst Wiseco, ostřejší vačka, větší ventily se silnějšími pružinami. To vše sladěno s PwC páté generace s lambda sondou a...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.34s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce