QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


TGB Target 550 iRS

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 02.12.2010 | Zobrazeno: 28318×

TGB Target 550 iRS Nadčasový vzhled, dobrý společník pro pobavení, ale hlavně umí vzít za práci- takový je TGB 550 IRS, jenž je inovací staršího modelu TGB 550 i. Výkonnější, agresivnější, s nabroušeným odpružením a seřiditelnými tlumiči, navíc i s vyladěnějším designem plný karbonových polepů. Už od pohledu prošly modernizací i blinkry, když konstruktéři nahradili obyčejné žárovky kompaktními LED bliknami s čirou optikou. Šperkem jsou také celoplastové nášlapy, nezávislý zadek, a nechybí ani tolik využívaná zpátečka. Nové krytí motoru dodává stroji závodní punc. Progresivnější vzhled mě doslova unesl – TGB je dospělejší.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Olejem chlazený jednoválec s rozvodem SOHC a 4 ventily je takřka nesmrtelný. Výkonnější a silnější Target můžeme využít v lese pro těžkou práci i při vyjížďkách, na kterých si vychutnáváme každý metr terénu. Target není předurčen pro zběsilé závody, jeho motorové srdce však uspokojí 4x4 milovníka, co chce od svého stroje maximum pracovního využití, pohodlí, lehkou ovladatelnost, variabilnost v terénu, pružnost, možnost servisování skoro kdekoli (dealerské sítě TGB naleznete snad v každém městě).
Target je vcelku vyrovnaný stroj, jeho všestrannost je až zarážející a začátečník i pokročilejší jezdec si s touhle kočkou s radostí zařádí! Nikdy vám nebude odmlouvat, ani v tom nejhorším marastu vás nenechá ve štychu. Jakmile zapadnete, stačí zmáčknout kouzelné tlačítko předního diferenciálu, který je vybaven elektrickou uzávěrkou. Pro lehčí ovladatelnost v brutálním terénu je přední náhon připojen elektricky. Stisknete tlačítko umístěné na řidítkách a jste z maléru natotata!
Malý velký pomocník je obut do bačkorek Maxis Bighorn. Tyto 12 palcové hrabáky se v lese neztratí, ze začátku si jen musíte dávat pozor, aby se vám čtyřkolka při driftíčkách nezahryzla a tak nějak vás nekatapultovala ze sedla… Ale jakmile si na Bighorny zvyknete, poznátenové dimenze vyjížděk i pracovního nasazení.
Vytáhli jsme Targeta na chatu, kde je stále co dělat. Zrovna nám napadl čerstvý prašan, takže celé vesnici odklidím sníh z chodníků, parkovišť a k večeru, pokud nám síly budou stačit, se ještě sklouzneme po okolí. Víkend je sice ve znamení práce, ale tu zábavu se čtyřkolkou si nenechám vzít, prostě i když bude energie nulová, jdu s TGB řádit!
Target umí pracovat i při osmi stupních pod nulou, kdy chrochtá blahem a jediná „vadná“ součástka mezi řídítky a sedadlem je řidič. Prostě je kosa, že by psa nevyhnal, a já musím do závějí. Než se vrhnu na odklízení sněhu, je potřeba nainstalovat radlici. Jak mi bylo řečeno na Žebráku: „Raz dva tři a za 15 minut máš radlici nainstalovanou!“ No uvidíme… Takže nejdřív namontím pod stupačky účkové úchyty (tyto úchyty mohou zůstat na 4kolce celoročně, nepřekážejí při jízdě a na pohled nejsou vidět). Druhým krokem upevňuji hlavní nosič radlice, ten se nasadí pod čtyřkolku, uchytí se do účkového uchycení a v přední části se zacvakne do nárazníku Targeta. Třetím a nejlehčím krokem je nasazení samotné radlice, uchycení k navijáku, a jde se řádit!
Ovládání natáčení radlice výrobci řešili šroubem, s výškou radlice si pohráváte přes tlačítko navijáku, které je umístěno na řídítkách tak, aby jeho ovladatelnost byla co nejpříjemnější! Někdo si hraje s autama na dálkové ovládání, já se čtyřkolkou a radlicí – je to nejen užitečný komponent, ale hlavně velká zábava! Radlice hrne hordy sněhu před sebou, klestí si cestu závějemi a chodníky i parkoviště jsou uklizené co by dup. Soused jen vzteky zahodil lopatu, vsadili jsme se totiž, že než odklidím sníh z chodníků, on bude mít odklizený dvorek. Jenže proti Targetu nemá sebemenší šanci ani brigáda rychlolopat – vítězství je moje!
Oproti předešlému Targetu je iRS kratší, tím se z něj stává ovladatelnější stroj, se kterým se nejen na sněhu vrchovatě vyřádíte. Novinka od TGB sice poslouchá na slovo, ale slušelo by ji více výkonu. Musíme však brát v potaz, že tohle je čtyřkolka koncipovaná na práci nebo rekreační vyžití… Se strojem jsem se nemusela dlouho sžívat, jakmile usednete za řídítka, váš zadek ucítí pohodlné sedlo a vy víte, že je to to pravé ořechové. Komfortní posez umocňuje ještě komfortnější přístrojovka. Ta se chlubí velikým displejem, na kterém je vyobrazeno vše, co k jízdě potřebujete – ukazatel rychlosti a ujetých kilometrů, palivoměr, kontrolky -světla, olej, baterie, voda. Podél přehledného displeje máme hned deset kontrolek, které hlídají každý náš krok: na pravou stranu displeje konstruktéři umístili blinkry, neutrál, zpátečku a abyste si nemuseli lámat hlavu s tím, zda-li máte přepnuto na 4x4 máme tu hned dvě světelné kontrolky, které vás rychle upozorní. Po levé straně displeje jsou kontrolky světel, tlaku olej, dobíjení a vody v chlazení.
Ještě k jízdním vlastnostem nového Targeta - dá se říct, že v některých směrech se chová jako sportečka. Náklony při sešikmených přejezdech jsou minimální, jeho absolutně vychytaný podvozek dovoluje jezdci takové blbiny, že si ani nevšimnete, že jste v těžkém terénu. Rejd 4x4 je vysekán tak, že se otočíte skoro na místě, aniž byste museli zběsile couvat tam a zpátky. Při driftech ve sněhu jsem se vyblbnula tak, že i hluboce mínusové teploty šly úplně mimo mě! Mrznul jedině náš fotograf. Znovu musím říct, že hravost stroje nadchne prostě všechny a to, že blbnu v závějích už hodinu, na mě není znát a síly mi nedocházejí. Target se vodí lehce, hrubá síla není potřeba!
Blbin bylo dost, jdu zase trochu pracovat! Za TGB tentokrát zapřahám vlek, do kterého ukládám radlici. Čtyřkolka se chová, jako by za sebou nevezla nic, a nebýt cinkotu radlice o vlek, ani bych vlek neregistrovala. Target uveze až 180 Kg, což je víc než dostačující!
Pro mlsné čtyřkolkářské jazýčky nabízí ASP Group mnoho doplňků, které z Targeta dělají bezkonkurenčního zabijáka volného času - nejen že můžete na Targeta navěsit radlici, v létě zapojíte i sekačku! No a pro ty, kterým se nelíbí obyčejné plastové nášlapy, jsou k dispozici i v hliníkové verzi. Na cestování se hodí třeba zadní pevný Cargo Box, anebo z mého pohledu o něco hezčí textilní Dax bag, do kterého nacpete minimálně půl garáže. Pro fajnšmékry se na Targeta IRS dají navěsit ALU hliníkové kryty podvozku, větší zadní nosič, přídavné opěrátko, efektní kryt diferenciálu, plexi štít, ALU kryty předních ramen nebo naviják. Je toho skutečně dost, a když už jsme u ověšování, nesmí nám chybět šikovný pomocník - kompresor TGB! Veškeré příslušenství je skladem, cenové relace jednotlivých komponentů naleznete na www.aspgroup.cz
Tato čtyřkolka kolka je stvořena pro rekreační jezdce, kteří nepotřebují lítat po polních cestách 160 km/h. Nezmar pro práci i pro zábavu! Začátečníci se této čtyřkolky nemusí bát, Target je hodná kočička, co svému majiteli odpustí mnoho chyb. Oproti minulému Targetovi je IRS stabilnější, což při začátečnických školáckých chybách jistě oceníte. Ani pokročilejší jezdec, který hledá zábavy vrchovatě, nesáhne špatně, pokud si Targeta 550 iRS vybere. I ženy si s touto kolkou porozumí, protože netahá za ruce, motor není předimenzovaný, poslouchá a jede tam kam zatočíte....
Celkové zhodnocení testu je jednoznačné - chci tuhle hračku domů! Nebýt chumelenice, která mě zahnala, na téhle čtyřkolce řádím doteď. Teď ale sedím doma u krbu, popíjím horký čaj a marně si lámu hlavu s tím, co se mi na Targetu IRS vlastně nelíbilo nebo co bych doladila… Snad jen bych na motor přilepila pár koníků navíc, jinak ale Target jezdil přesně tam, kam jsem jej vedla, projel všechno, dobře brzdil už při lehkém stisku páček, přesuny po silnici byly i v tak nelibém počasí příjemné a také sníh se s radlicí odklízel naprosto hravě. Zvuk motoru odpovídá jeho objemu, oproti předešlému modelu má skutečně dospělý zvuk. No a design Targetu? Ten je jedním slovem chytlavý…

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.05 Známkováno: 19x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

TGB Target 550 IRS»

Další články k modelu Target 550 IRS

TGB Target 550 EFI iRS

07.05.2012, Redakční testy
TGB Target 550 IRS EFI se pyšní atraktivním designem, ale hlavní a zásadní novinky se schovávají pod plasty. Obratná nov...

Další články sekce TGB

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4: Příjemný kamarád

21.07.2023, Redakční testy
Kategorie šestistovkových čtyřkolek je obrovsky nabitá a jsou to vlastně ty nejlepší a nejsilnější jednoválce. My jsme v...

TGB Blade 600i LTX EPS 4x4: Konečně s posilovačem

02.07.2020, Redakční testy
Šestistovkový Blade následuje svého velkého litrového bratra a přichází pro letošní sezónu s drobnými úpravami. Jednou z...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Novinky





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.22s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce