QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


SMC Gladiator 720 Sport

Text: Dušan Padevět | Foto: Dušan Padevět | Datum: 27.01.2014 | Zobrazeno: 27368×

SMC Gladiator 720 Sport Tři roky od prvního testu prvního pořádného esemcéčka (SMC Jumbo MAX 720R) se nám do ruky dostala dlouho vyhlížená evoluce pro srdcem spíš sporťáky. Tak jak má Can Am Outlander svého Renegáta, dostalo Jumbo svého atletičtějšího bratra na českém trhu s označením Gladiátor 720 Sport. Jaký je? Ochutnejte v našem testu...


Kapitoly článku

  1. Gladiator Sport x Jumbo MAX
  2. Jízda z města
  3. Track test
  4. Návrat kolky, závěr
  5. Kompletní fotogalerie

Připomínat Vám, co je odpovědí na základní otázku života, vesmíru a vůbec, je určitě zbytečné. Všichni dobře víte, že je to přece 42 (viz. Stopařův průvodce po galaxii). Když odpověď známe jaká by mohla být ale ta základní otázka? Třeba nám to může napovědět test černo-červené čtyřkolky se startovním číslem 42…
Už příjemné vlastnosti první pracovní verze lákaly ladiče k různým úpravám. První odlehčení jsem způsobil dokonce sám u Jumba #611, když jsem vyměnil přední světla za hliníkový tahokov. Pak se přidal Lupíno a nejdál se v odlehčování dostal asi Venca113 v Tachově. Jen opravdoví znalci a zasvěcenci poznali v jeho stroji Jumbo. Ovšem výkonově a výsledkově byly nejlépe připraveny stroje v domácích Stránčicích. V sezóně 2012 vyzávodil titul mistra 4x4 offroadmaratonů Martin Malát a v loňském roce obhájil stupně vítězů třetím místem. To byla pro jezdce amerických dvouválců pořádná facka a porazit v závodě aspoň jednou Maláta se snad i stalo pro některé málem životním cílem. Pojďme ale k testu...

Najdi 7 rozdílů

Je Gladiátor Sport aspoň stejně dobrý nebo dokonce ještě lepší než Jumbo MAX? Čeho si všimneme už na první pohled? Chtě-nechtě si přiznejme, že vzhledově se z pohodového a uklidňujícího kočáru Jumba MAX stalo změnou předních i zadních světel tak trochu agresivní monstrum. Přirovnání je trochu přehnané, všechny změny jsou plně funkční. Při agresivní jízdě terénem je jistě bezpečněji kulatým čočkám, než velkým světlometům v předu. To stejné platí i o koncových lampách. Zadní oplastování je velmi sportovního střihu a velké světlomety by byly opravdu zbytečné.

Dalším rozdílem oproti pracáku jsou už jen symbolické odkládací prostory - nosiče. Řádné otrubkování nahradil jen drobný zadní nosič. Proč také tahat při všemožném blbnutí zbytečná kila s sebou?  Ve standardním provedení chrání předek čtyřkolky sportkový trubkový nárazník  do V, který ale u testované speciální edice nahradil jen takový drobný odpružený předkus ze spodní ochrané lyžiny - docela vtipné a funkční řešení. Další praktické vylepšení speciálně pro sportovní jízdu je absence plastových nášlapů pro spolujezdce a pak podstatně zúžený profil sedačky. Na pracovním Jumbu máte pocit něco mezi sezením v křesle a sezením na širokém sloním hřbetě. U Gladiatoru sport můžete už v hodně klikatých pasážích pohodlně vysedat, prostě a jednoduše jako na sportce.

Změny u Gladiátora nejsou ale jen v estetice a ergonomii. Nevíce pozornosti si určitě zaslouží nové plně stavitelné nitrogenové tlumiče (v předu i v zadu). Po přitvrzení předku se esemcéčko začne při dovádění chovat velmi příjemně. Jak moc příjemně? Prostě začne poslouchat. Další důležitou změnou je nový regulátor napětí, který by měl být dostačující i pro notorické vyhazovače pojistek. Nový - větší je i chladič. Úprava proběhla i na vylepšeném uložení airboxu a na také na novém více naladěném výfuku. 

Provedli jsme tedy inventuru novinek oproti staršímu bráchovi Jumbo MAX, pojďme konečně na jízdní dojmy. 

Pokračování článku: Jízda z města

Kapitoly článku

  1. Gladiator Sport x Jumbo MAX
  2. Jízda z města
  3. Track test
  4. Návrat kolky, závěr
  5. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.80 Známkováno: 10x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

SMC Jumbo 720 R 4x4»

Další články k modelu Jumbo 720 R 4x4

SMC Jumbo 720R EFi - model 2015

27.06.2014, Redakční testy
Po dnes již legendárním SMC Jumbo 720 R 4x4 a SMC Gladiator 720 Sport přichází třetí v řadě, kompaktní stříkačková éra ...

Dvatisícetřináctka Jumbo 720R

12.12.2012, Redakční testy
Od našeho prvního testu uplynuly dva roky, nyní se na trh dostávají 2013 modely s inovacemi týkající se nejen designu. J...

Pásy Tatou 4S na sedmistovce Jumbo 720R

22.02.2012, Redakční testy
TATOU 4S - Pásy pro všechna roční období, použitelné v létě i zimě. Aktuální zimní období nám nabídlo zasněžené pláně, l...

Další články sekce SMC

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...

SMC Jumbo 720R EFi - model 2015

27.06.2014, Redakční testy
Po dnes již legendárním SMC Jumbo 720 R 4x4 a SMC Gladiator 720 Sport přichází třetí v řadě, kompaktní stříkačková éra ...

Dvatisícetřináctka Jumbo 720R

12.12.2012, Redakční testy
Od našeho prvního testu uplynuly dva roky, nyní se na trh dostávají 2013 modely s inovacemi týkající se nejen designu. J...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.12s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce