Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Datum: 28.01.2021 | Zobrazeno: 9491×
Když se řekne pracovní čtyřkolka, představíte si většinou mohutný stroj s náhonem 4x4 a alespoň půllitrovým motorem. Ideálně s navijákem a dalším příslušenstvím. Dost velká část uživatelů ale takový stroj nikdy nevyužije a na většinu práce by stačila i jednoduchá zadokolka. Kde jsou její limity, jsme se vydali vyzkoušet na statek i do jeho okolí.
Kayo je značka, kterou máme spojenou především se stroji pro mladé jezdce a děti. Ve své nabídce má ale i sympatickou dvoustovku s cenovkou pod 70 000 korun, která zaujme nejen cenou. O její pohon se stará čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec o výkonu rozumných 9 kW. Ten je vybaven standardním variátorem a řetězovým převodem na zadní osu. Převodovka má pouze 3 polohy, a to jízdu vpřed, vzad a neutrál. Parkovací polohu a redukci tak budete hledat marně. Pro stání je tu parkovací brzda. Rám je klasické konstrukce s kyvnou zadní vidlicí a A rameny na přední nápravě. O dobré pracovní využití se postará tažné zařízení na zadní ose, které má samozřejmě i elektrickou zásuvku. Tažné vzadu je celkem běžné, ale Kayo má tažné i vpředu, i když zde není koule, ale vidlice.
Designově je Kayo spíš konzervativní. Klasická dvojice světlometů vpředu je překvapivě funkční, vzadu je taky klasika. Vzhledem k tomu, že má čtyřkolka silniční homologaci, všechna světla jsou jasná a dobře nastavená. Kayo rozhodně nepatří k největším čtyřkolkám, ale i jezdec s větší postavou se na něj celkem pohodlně poskládá, i když to asi nevypadá zrovna důstojně. Menší jezdci tu budou mít rozhodně výhodu.
01.05.2025, Redakční testy
Dávno neplatí, že pořádná mašina musí přijet z Ameriky. Čínští výrobci nám neustále ukazují, že už to není volba...
20.03.2025, Redakční testy
Čtyřkolka Snarler AT6, vybavená jednoválcovou šestistovkou, byla prvním ATV, s nímž americko-čínská značka Segway vstoup...
20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...
Goes Terrox 500: Levný pracant s prověřenou technikou
Na trh vstupují čínské čtyřkolky ODES
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.46s