Text: Ollie Roučková | Autor: Dan Pejzl | Foto: František Chobot - Motomedia | Datum: 11.03.2015 | Zobrazeno: 10221×
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. Tu totiž na rozdíl od předešlého využijete bez problému celoročně. Jak na to nám ukázal Journeyman s trojicí opásaných mašin.
160 kg těžší než čtyřkolka X8). Zpřevodování řízení má za následek to, že se stroj i v takovém prostředí dá lehce ovládat malým sportovním volantem i bez EPS bez nutnosti použití hrubé síly, jako tomu bylo u čtyřkolky bez posilovače. Nezklamal ani Glad X8 – novinářská premiéra na pásech ukázala, že tady má EPS velký smysl a v paměti mi naběhly vzpomínky na dva roky staré ježdění s Gladem X8 bez posilovače. Ovládací síla byla teď poloviční a to jsme jezdili ve výrazně těžším sněhu než tehdy. Tady ES rozhodně smysl dává a i když si na něj třeba běžně nepotrpíte, tak na pásech to je prostě nezbytnost. Jestliže test ukázal dramatické rozdíly při prokousávání se sněhem na volných pláních, situace se obrací na namrzlé silnici s ledovými plotnami a sněhovými jazyky
. Pásy se sice svými lopatkami výborně zakousnou do sněhu, ale pro pohyb na kluzké ploše jim chybí vedení v přímém směru. Sportovní SMC se tak najednou jeví v docela jiném světle a citem v ovládání deklasuje oba, zejména X8… Každý EPS totiž reaguje až po určitém minimálním natočení řídící tyče a to je pro jemné korekce při jízdě v podstatě na ledu nežádoucí. Tam je potřeba takovou drobnou korekci udělat bez toho, že by následně posilovač poslal do řízení přídavné newtonmetry a pomohl pásy obtěžkanou přední nápravu natočit ve směru otočení řídítek či volant. Jednoválec tak suverénně na ledovaté vozovce sbíral plusové body. 29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
28.07.2014, Redakční testy
V létě nastává ve většině čtyřkolkářských klání příměří. Je doba dovolených a dlouhých výletů. Na dlouhý výlet je nejlep...
14.08.2013, Redakční testy
Vzpomínáte na jeden takový filmový souboj o speciální červenou cenu se žlutou střechou? No jasně, to se ve filmu "Jestli...
02.07.2013, Redakční testy
Test novinky Gladiátor Z8 EFI V-TWIN s dvouválcovým motorem o obsahu 800 ccm s elektronickým vstřikováním paliva DELPHI....
11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...
17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
01.05.2025, Redakční testy
Dávno neplatí, že pořádná mašina musí přijet z Ameriky. Čínští výrobci nám neustále ukazují, že už to není volba...
20.03.2025, Redakční testy
Čtyřkolka Snarler AT6, vybavená jednoválcovou šestistovkou, byla prvním ATV, s nímž americko-čínská značka Segway vstoup...
20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...
Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si ...
Goes Terrox 500: Levný pracant s prověřenou technikou
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.42s