QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Gladiator Z8 EFI V-TWIN

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Zdroj: JM | Datum: 02.07.2013 | Zobrazeno: 1227×

Gladiator Z8 EFI V-TWIN Test novinky Gladiátor Z8 EFI V-TWIN s dvouválcovým motorem o obsahu 800 ccm s elektronickým vstřikováním paliva DELPHI. Neváhali jsme vytáhnout novinkua prozkoumat jak že to ta nová SidexSide pracuje.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Pod jménem Z se u Journeymana v současnosti prodávají užitkové SidexSide nebo li civilnější UTV, benjamínek Z8 je v rámci rodiny nejnovější novinkou, která s jistotou může zasahovat i do volnočasovějšího segmentu.
Nová sezóna přinesla úpravy zadních partií a zásahy do přední masky: protaženější klec, celkového protažení, přesazení řadící páky, zadní světla jsou posazena výš, kvalitnější volant i uchycení sedaček, nově je tu i víčko benzínu, které je usazeno zvenčí (oproti Z6 ta jej měla pod sedadlem), přední maska je dravější, žebrování před chladičem je jinak, vynutí pružin tlumičů je pozměněné, ale více se toho událo na agregátovně, ta je použita z modelové řady X8.
Naopak modelu chybí čtyřbodové pásy, zadní síťka nad korbičkou,nižší těžiště a také by si silnější model zasloužil pečlivější brzdy. Jedná se o pracovní stroj, který je hned v základu hrubé sériové náčiní, pakliže s tímhle modelem budete chtít víc dovádět určitě se bude hodit zadní rozcapení třeba jen podložkami. (Dle prodejců doplnění síťkou na korbičku, dveří a jiných doplňků je možné).

Interiér:

Tento model sází především na svůj design, což dokládá i interiér. Co chci ale prvně zmínit je natažení nejen vnitřní části a přesazení řadící páky, která už nezasahuje tolik do pracovní plochy řidiče. Další příjemnou změnou je inovovanější volant, který padne do rukou, nedře ani neláme palce a větší zrcátka. Škoda jen, že tu nemáme nastavitelná sedadla ani čtyřbodové pásy, což je zarážející s ohledem na to, že se jedná o novinku s rozšířenějším silovým fondem. Sedadla jsou komfortní i když na nich sedíme celý den otlaky necítíme. Vnitřní část je kompletně omyvatelná, nám stačil jen kyblík s vodou a kokpit byl čistý nato tata.
Ohledně přístrojové desky, všechny ukazatele jsou dostatečně viditelné i při slunečném počasí. Zkrátka co se děje na displeji je přehledné a snadno čitelné jak v terénu tak i na silnici. Kolébkové ovladače nezklamou, jen mně osobně by vyhovovalo umístění ovládání blinkrů/světel pod volantem (tak jak to je u aut). Nejsem žádnej prcek, ale i tak jsem se musela k ovladači blinkrů natahovat a tím pádem jsem ztrácela kompletní přehled o dění na silnici. Po sepnutí blinkrů se rozsvítila ikona světel uvnitř displeje, zvukový doprovod u Z8 neočekávejte

Podvozek:

Nově koncipovaný podvozek je osazen nezávislým zavěšením všech kol, a novými nitrogenovými tlumiči. Zadní ramena jsou kompletně přepracována, dlouhé ramena jsou osazeny příčnými stabilizátory což mašinu udrží v klidu, ale pozor tahle SidexSide se při driftech sem tam kousne. Kompletně nastavitelné odpružení s vysokými zdvihy zajišťuje komfortní jízdu i při vyšších rychlostech, ještě tu máme navýšení světlé výšky, což přináší zejména pro pracovní využití a prostupnost nepřístupným terénem plusy. Z8 neodskakuje a terén kopíruje poslušně, podvozek zchroupne i hrubší zacházení, rázy do řízení nechodí a volant výrazně neztěžkne ani při sepnutí 4x4.

Práskni do véčka aneb jízda:

Ihned po převzetí jsem se připravovala na první jízdu. Otočila jsem klíčkem a z výfukového spletence se linul komorní zvuk. A když říkám komorní, tak myslím opravdu komorní, když si vzpomenu na první nastartování RZR, tak mi ještě nyní běhá husí kůže po těle. První, co mě potěšilo a překvapilo, že při vytočení motoru do vyšších otáček se ozval lehce sportovnější zvuk. Dále jsem se těšila již na jízdu. Pravdou je, že se v rozmezí nižších otáček nic moc nedělo, po sešlápnutí plynu Z8 ukázala svou živější tvář. Záhy jsem pochopila, že tento motor je stavěný pro nepoblázněné řidiče, kteří si chtějí užít jízdu a trochu zábavy po práci. Novinka je celkem mrštná a disponuje výbornou ovladatelností a to i při sepnutí 4x4. Jízdní vlastnosti se mi líbily, podvozek si nechá líbit hodně, trakce se jen tak nevytrácí a i při manipulaci v nulových rychlostech je Z8 pohodovým parťákem. Tlumiče potřebují chvilku na oživení, aby začaly pracovat tak jak mají.  Z8 s dvouválcovým motorem o obsahu 800 ccm s elektronickým vstřikováním paliva DELPHI dosahuje na silnici hravě nad 115 Km/h.

Brzdy:

Brzdy jsou kompletně hydraulické, kotoučové na všech čtyřech kolech. Novinka má oproti Z6 silnější motorovou brzdu. Při sjíždění z kopců jsem s nemusela trápit nervozním sešlapáváním brzdného pedálu, mohla jsem se plně věnovat náročnějším manévrům a motorová brzda se postarala o to abych sjížděla odpovídající rychlostí. U Z6 jsem takový brzdný účinek nepociťovala. Výkon brzdové soustavy je dostatečný, brzdový pedál je tužší, ale to lze přikládat tomu, že se jedná o absolutní novinku, která toho ještě moc nenajezdila.

Odkladiště, úložiště:

Úložné prostory jsou protaženy zejména na korbičce, nejedná se o žádnou řádnou metráž, ale každý Cm je znát. Korbička je osazena háky, ke kterým snadno připínám rychlo upínáky a aretuji tím batoh s fotoaparáty.
Další dva kaslíky naleznete na předku SidexSide, jedna je posazena klasicky u spolujezdce, ta je zvětšena, naopak je škoda že není uzamykací, druhá je umístěna pod přední haupničkou. Ke které se dostanete snadno díky 2 zacvakávacím matkám, ale pozor tato schránka není vodotěsná. I u novinky nacházíme dva držáky na pití, do kterých zapadá 1,5 litrová lahev, ostatní z ní vypadávají přímo pod nohy spolujezdce.

Od jinud:

Pohledem Naty:
Z8 je rozhodne velký skok oproti z6, výkon víc než dostačující, po silnici se nemusí šíleně dupat na plyn, stačí ho s citem lechtat. Opět nezkrotná síla v terénu, prudké výjezdy se dají vyjet i na méně než půl plynu. Podvozek dobře kopíruje terén. Trošku zklamání přinesly brzdy. Vzhledově se od Z6 příliš neliší, zásadní změna je ve světlech, přední světla jsou protáhlejší s oblejšími rysy. Zadní světla jsou výše posazena, což je velká výhoda. Oproti Z6 je i o nějaký ten kousek větší korbička, co si budeme povídat, každý centimetr se hodí. Zklamáním pro mně byly pásy, proč do silnějšího a výkonnějšího stroje jen 3-bodové pasy?


Tomáš Čtyřkolky4u:
Na Z8 jsem se dlouho těšil. V podstatě od doby, co se ke mně dostala informace, že se „Zetko“ s dvouválcem plánuje. Měl jsem možnost se svézt s klasickou Z6 se šestistovkou a nedávno jsem si vyzkoušel i Z6 EX, čili rozšířenou Z6 a na stavitelných tlumičích. S „EXkem“ byla zábava, ale chyběl mu výkon. „Zetosma“ měla tento „handicap“ řešit a na to jsem byl fakt zvědavý. Motor ale nebyl jediný, čím mě tato novinka dostala… Vyzvedl jsem si Zetko v pátek a čekal mě celý víkend za volantem - tentokrát ale nejen pracovně. První negativum na sebe nedalo dlouho čekat. Tříbodové pásy namísto čtyřbodových na mě moc bezpečně nepůsobily. Bohužel dle legislativy EU musí mít každé nové vozidlo signalizaci nezapnutých pásů a proto tedy ty tříboďáky. Po nastartování se ozve tolik známý zvuk dvouválce z Xosmy (Gladiator X8), jen výfuk má trochu líbivější zvuk. Reakce na plyn je okamžitá bez jakékoliv prodlevy variátoru, občas mírně zaškube jak je pro X8 typické. Bohužel ani u Z8 tento drobný nedostatek inženýři z továrny CF Moto neodstranili.
Po krátkém seznámení se strojem jsem zapojil přívěs s vybavením na akci (gril, stan, něco málo dřeva…) a vyrazil směr ATV dráha. Pravda je, že přívěs mašina ani necítila a jízda na hranici povolené rychlosti mimo obec mu nedělala žádný problém. Pochvalu si zaslouží zrcátka, která už konečně na „Zetku“ mají význam. Samozřejmě musím zmínit nový design celého stroje, zejména projektorová přední světla s LED páskem obrysových světel, LED blinkry a zadní LED světla. Design je opravdu povedený a chytne snad každého. Však jsem si užíval ty pohledy kolemjdoucích a jejich vykloubených krků. Ale dost už bylo silnice, tady mě to vážně nebaví… Na dráze jsem odpojil přívěs a šup na trať. V zatáčkách Zetko sedí jako přibitý, motor má dostatek síly pro efektní drift v každé zatáčce a po pár kolech už každou zatáčku beru bokem napřed. Tady bych trochu vytkl řízení. Na trať bych uvítal řízení strmější, místy jsem si málem zamotal ruce do volantu. Místa pro své dvoumetrové tělo jsem měl tak akorát, rám mi nikde nepřekážel ani v přilbě, ale co bych určitě na své „Zetosmě“ udělat, tak bych zkrátil řadičku, do které jsem stále kolenem narážel a dvakrát jsem si tak při jízdě vyhodil rychlost do neutrálu. Nezbývalo mi tedy než zastavit, zařadit zpátky „Háčko“ a pokračovat dál. Oproti Z6 ale přibylo místo pro větší boty, což bylo pro mou „padesátku botu“ velké plus. Brzdy jsou dostačující i na hodně sportovní jízdu a neměl jsem nikdy pocit, že by nestíhaly.
A to i díky opravdu silné a skvěle fungující motorové brzdě. Po víkendu na trati, kde si stroj jen velmi zřídka odpočinul a najel více jak 150km jsme neobjevili jedinou závadu. Tedy kromě asi 30kg bláta navíc Jsem čtyřkolkář, řídítka bych za volant nevyměnil, už proto, že volantu mám denně dost a dost… ale Z8 mě opravdu dostala a zas mám o čem přemýšlet. Je to hračka, s kterou je nekončící zábava a člověk je s ní vždy středem pozornosti… A o tom život je .

Závěrečné hodnocení

Klady
+ design
+ prostor, pohodlí
+ přijatelná cena
+ dobrá motorová brzda
+ spojení práce a volného času
Zápory
- 3 bodové pásy
- brzdy
- výkon v nižších otáčkách

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Journeyman Gladiator Z8»

Další články k modelu Gladiator Z8

Pásáci na horách

11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...

Journeyman Gladiator Z8 EFI V-TWIN

14.08.2013, Redakční testy
Vzpomínáte na jeden takový filmový souboj o speciální červenou cenu se žlutou střechou? No jasně, to se ve filmu "Jestli...

Další články sekce Journeyman

CFMOTO Gladiator X625-A: Největší jednoválec

11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...

Tři Mušketýři - KAYO nejen pro děti

17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Fugleman UT10 Crew: Budou ho plná horská střediska?

13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.40s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce