QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Journeyman Gladiator X8 V-twin EFI EPS

Text: Dušan Padevět | Foto: Marsedka | Datum: 28.07.2014 | Zobrazeno: 40883×

Journeyman Gladiator X8 V-twin EFI EPS V létě nastává ve většině čtyřkolkářských klání příměří. Je doba dovolených a dlouhých výletů. Na dlouhý výlet je nejlepší pořádně dlouhá kolka, kam vejde se šofér i jeho holka. Jak je na takový dlouhý výlet připravená vlajková loď Journeymanu? Čtěte náš prázdninový test Gladiatoru X8 EFI V-twin EPS...


K naplnění představ o pohodlném cestování mají pochopitelně blíže pracáky než sportky. Méně praktické sportky se také nenabízejí v dlouhých verzích. Stroj, kterým se zabývalo naše testování, je v mnoha ohledech výjimečný. Například v tom, že se jako jeden z mála (kdoví či není úplně jediný), který se nabízí pouze v délkově plnotučné verzi. Možná namítnete, že iksosma byla prolustrována ve spoustě testů už před více než dvěma roky, tak proč se k ní znovu vracet? Třeba proto, že ji její stránčický importér dokáže vyšlechtit parádními tlumiči Elka a letos další parádou, totiž Elektrickým Posilovačem říSení (EPS). 

Pojďme si připomenout základní vlastnosti Gladiátora X8. Stroj pohání osmikilo s uváděným výkonem 63 koní a krouťákem 72 Nm a zvukem pořádného dvouválce. Stříkačka od Delphi, mohutný variátor a spousta dalších drobností dělá svému páníčkovi spolehlivého a prostorného parťáka. Maximálka kolem 120 km/h, spotřeba podle stylu jízdy 8-10l/100 km. Škoda, že se "páníšek" musí prát s odporem zubatých kol při zatáčení. Dlouhým strojům otáčení na pětníku úplně moc nejde a šíbování netrénovaného jezdce může docela znavit. Tedy šíbování bez posilovače. Testované čtyřkolky se tohle ale už netýká. Dlouho očekávaný doplněk už je k dispozici.

Stroj s posilovačem poznáte tak, že bude mít u tyče řízení něco, co vypadá jako taková elektronická bradavice, a na přístrojovce uvidíte LEDku s písmeny EPS. No tohle není ale to podstatné, jak by měla proběhnout identifikace. To nejdůležitější je super-pocit při zatáčení. Ten poznáte právě už při šíbování. Ale není to jen o pomalém popojíždění, kde to ocení především opatrnější jezdci. Ale k tomu všemu se postupně dostaneme. Z dalších fajne vlastností si přípomeňme ještě kovaná duralová ramena vpředu i vzadu (verze De Lux). Standardním doplňkem jsou pak fešné leštěné hliníkáče, protože i kolku dělaj kola, anebo všechny možné plastové boxy vpředu či vzadu.

Pro teď už ale nechme stranou všechny ty informace, dostupné na všech promo letáčcích a pojďme se spolu konečně podívat na realitu letního t(c)estování...

 


Pokračování článku: Letní testování


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.67 Známkováno: 12x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Journeyman Gladiator X8»

Další články k modelu Gladiator X8

První jízda: CF Moto Gladiator X850

29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...

Pásáci na horách

11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...

Další články sekce Journeyman

CFMOTO Gladiator X625-A: Největší jednoválec

11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...

Tři Mušketýři - KAYO nejen pro děti

17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.33s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce