QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

Text: Jan Rameš | Foto: Honza Zajíček | Datum: 14.12.2022 | Zobrazeno: 712×

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní do lesa či na horskou chatu, ten se začal probírat katalogy side-by-side vozítek. U značky Linhai jich najdete hned několik a na vrcholku stojí jedenáctistovka s japonským naftovým tříválcem. Jaká je?


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

O čínské značce Linhai, kterou u nás distribuuje letkovská společnost ASP Group, jsme toho na našich stránkách napsali už hodně. Jde o výrobce čtyřkolek a UTV vozidel s dobrým poměrem ceny a kvality, přičemž zázemí ASP Group dává majitelům na srozuměnou, že tady o nějakých problémech se servisem či náhradními díly nebude řeč. Co se side-by-side vozidel Linhai týče, nabízí se na našem trhu tři modely: malé elektrické UTV E-5S Electric, benzínové UTV 570 T-Boss s jednoválcovým motorem a na vrcholku pyramidy stojí UTV 1100 Diesel. Zatímco první dva modely se cenově pohybují kolem čtvrtmilionové hranice, za „dehťáka“ zaplatíte o dost více, konkrétně 419 990 Kč za bílé nebo 429 990 Kč za testované maskované provedení. Jenomže tohle je taky úplně jiný stroj než ty dva menší. Prostě traktor se vším všudy.

My už jsme vám test tohoto autíčka s tříválcovou naftovou Kubotou přinesli před necelými dvěma roky, ovšem jízda s ním je vždycky zážitkem, který si nechceme nechat ujít. Letošní model navíc dostal nová přední světla, čtveřici projektorových světlometů doplněných o LED pásky denního svícení vystřídaly velké LED světlomety, známé již ze čtyřkolek řady Promax. Útévéčko tím dost prokouklo, působí jednoznačně elegantnějším dojmem, ovšem je veliká škoda, že výrobce neudělal něco i s těmi obrovskými předními kulatými blinkry, ty na čumáku teď vypadají poněkud nevhodně. Třeba příště. Na druhou stranu, vzadu jsou úplně stejná kruhová světla, takže to takový prohřešek není. Ale kdyby v Číně přidali LED svícení i dozadu…

Ve všem ostatním zůstává Linhai UTV 1100 Diesel stejný jako dřív. Jde tedy o robustní side-by-side vozidlo, určené pro nejtěžší práci v nejhorších podmínkách. Tříválec od renomované japonské společnosti Kubota se ozývá tlumeným klasickým naftovým klapáním a je to velice milé. Plynový pedál vyžaduje zvyk, co se trajektorie týče, tlačíte spíše dopředu, než že byste šlapali shora. Až si tohle osvojíte, zjistíte, že Diesel dokáže pěkně upalovat. Nicméně maximální rychlost 60 km/h jasně napoví, že tady jsou převody udělané dost do pomala, aby variátor dokázal pěkně znásobit těch 72 Newtonmetrů. Je to potřeba, protože UTV 1100 je pořádný tahoun. Sám o sobě váží osm a půl metráku, na sklopně korbě o rozměru 102 x 147 cm ovšem uveze půl tuny a na homologované tažné zařízení zapřáhnete přívěs s hmotností až 800 kg!

Zkrátka tohle není vozítko pro dámičky, které se chtějí promenádovat někde po městě, ale pracant nejhrubšího zrna. Proto je i interiér udělaný maximálně prakticky, namísto dveří jsou tady jenom sklopné panely, aby dovnitř nelítal bordel („otevírají“ se kopancem), sedadla jsou tvořena jednolitou třímístnou lavicí a na přístrojové desce najdete velké kolébkové přepínače, kterými ovládáte vlastně vše – světla, pohon (jestli zadokolka, nebo čtyřkolka a případně přední diferák) nebo silný 4500librový naviják. A když je v interiéru nepořádek, jednoduše to večer vyřešíte hadicí. A druhý den zase jenom otočíte klíčkem, necháte tříválec zabafat, zkouknete, jestli vám náhodou včera neubylo moc nafty v obrovské 35litrové nádrži, a zase vyrazíte do lesa nebo na pastviny.

 


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai UTV 1100 Diesel»

Další články k modelu UTV 1100 Diesel

Linhai UTV 1100 Diesel: Místo traktoru

12.02.2021, Redakční testy
Hledáte zábavu a adrenalin? Nečtěte dál. Dneska to bude čistě o práci. Montérky, bláto, naložený přívěs, v zimě pásy mís...

Další články sekce Linhai

Test Linhai M570L EPS 4x4: Starý známý s novou homologací

22.10.2022, Redakční testy
Že jsou vám tvary téhle čtyřkolky nějaké povědomé? Jasně, takhle vypadala už M550, kterou jsme testovali před třemi lety...

Linhai 570 T-BOSS EPS: Ještě praktičtější

31.01.2022, Redakční testy
T-Boss je už poměrně známé jméno v oblasti pracovních UTV, tedy vozítek zdánlivě vycházejících ze čtyřkolek, ale vybaven...

Linhai 500 4x4 Promax: Levný fešák pro drsňáky

15.06.2021, Redakční testy
Na to, že jsou čtyřkolky čínské značky Linhai cenově velice vstřícné, jsme dávno zvyklí. Teď přichází nová pětistovka Pr...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Test Segway Fugleman UT10 X: Šelma na řetězu

28.02.2022, Redakční testy
Nové UTV od americké značky Segway vypadá v téhle testované barevné kombinaci trochu jako tygr, což se k němu opravdu ho...

Linhai 570 T-BOSS EPS: Ještě praktičtější

31.01.2022, Redakční testy
T-Boss je už poměrně známé jméno v oblasti pracovních UTV, tedy vozítek zdánlivě vycházejících ze čtyřkolek, ale vybaven...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2023 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.17s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce