QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai 570 T-BOSS EPS: Ještě praktičtější

Text: Honza Zajíček | Foto: Honza Zajíček | Datum: 31.01.2022 | Zobrazeno: 4399×

Linhai 570 T-BOSS EPS: Ještě praktičtější T-Boss je už poměrně známé jméno v oblasti pracovních UTV, tedy vozítek zdánlivě vycházejících ze čtyřkolek, ale vybavených volantem a dvěma homologovanými sedačkami vedle sebe. Linhai svou novinku označil číslovkou 570, kde představil nový motor a lehce upravil výbavu, takže je nyní ještě praktičtější.


Kapitoly článku

  1. Test Linhai 570 T-Boss EPS
  2. Kompletní fotogalerie

Značku Linhai znáte z našich stránek a testů už dost dobře. Za ty roky víme, že jde o pomyslný čínský základ, ale solidní a ověřený. Kdyby také nebyl, pověst by se rychle rozkřikla a dovozci ASP Group by zbyly s plnými sklady čtyřkolek a „útévéček“ jen oči pro pláč. Logicky ale taky nemůžete očekávat armádní heavy duty zpracování, kdy stroj přežije i jaderný výbuch v blízkosti několika kilometrů. Ani nečekejte poslední výkřiky technologií a módy nebo fajnové závodní díly. Prostě takový rozumný základ za rozumnou cenu. Když k tomu stroji tak budete přistupovat, za cenu 259 990,- dost možná oceníte, co všechno dostanete. T-Boss v tomhle provedení, kromě samotného železa, nabízí i slušnou výbavu. Přední plastové okno se třemi úrovněmi otevření, 3000lbs naviják s dálkovým ovládáním, síťované dveře, pevnou plastovou střechu, fešná litá kola a hlavně také posilovač řízení.

Tohle ale všechno už dost dobře známe, stejnou nabídku měl i předchozí T-Boss s číslovkou 550 na svých plastech. V čem jsou tedy ty rozdíly? Jeden zásadní můžete vidět hned na druhý pohled, ten další se skrývá o kousek níž. Model 550 se totiž ještě snažil tvářit jako sportovec. Červená barva s černými hliníkovými ráfky tomu dávala grády, přispěly tomu i malé detaily, jako přední blinkry, menší zrcátka nebo absence spodních bočních rámů, ale největší rozdíl je v zadní části stroje. Dříve testovaná 550 byla vybavená fešně designovanou korbou na náklad, která byla kratší a celkově podtrhla sportovní vzezření T-Bosse. Nová 570 má místo toho mnohem praktičtější ocelovou korbu, která je jednak o něco větší, to potěší vždycky, hlavně u ní ale sklopíte všechny tři „sajtny“ a co víc, všechny tři můžete případně úplně sundat. I s novou korbou tu ale zůstávají dvě plynové vzpěry, které pomáhají s vyklopením nákladu, a práci dokáže usnadnit také fakt, že pojistná madla na uvolnění najdete na obou stranách.

Jakmile se korba zvedne, vykoukne na vás z útrob stroje druhá hlavní novinka. Tou je zbrusu nový jednoválec, který opět trochu klame tělem. T-Boss nám totiž sice neustále roste, s tímhle vzhledem jsme měli stroje 520 a 550, teď máme dokonce 570, pořád jde ale přitom o pětistovkový jednoválec. Jak může být tedy nový? Má sice stejnou sílu, 39 newtonmetrů, ale jsou tu nakonec dost zásadní rozdíly. Jednak se změnil poměr vrtání a zdvihu, když tu najednou z téměř čtvercového formátu máme agregát dlouhozdvihový. Právě tenhle charakter se díky větší síle a nižší spotřebě k pracovnímu UTV hodí mnohem víc, navíc je tenhle motor už opravdovou pětistovkou. Objem z 493 cm3 povyskočil na 499,9 cm3. Agregát je stále spojený s kanadským variátorem CVTech vybaveným zpátečkou a parkovací brzdou, a když jsme u toho pohonu, nesmíme zapomenout na uzávěrku předního i zadního diferenciálu a s tím samozřejmě spojenou možnost volby pohonu 4x4.

Účelně postavenému T-Bossovi odpovídá i jeho interiér. Před nastoupením si musíte otevřít „dveře“, ty jsou zajištěné bezpečnostním pásem jako v autě. Poté vás přivítá spartánský interiér, který je v první řadě funkční. Sedačky jsou jednoduché z dobře omyvatelného materiálu a s trochou snahy na ně naskládáte tři lidi. Homologovaný je stroj ale jenom pro dva, v tu chvíli si můžete prostřední opěradlo sklopit a využít držák lahví a dalších drobností, třeba mobilu. U takového pracanta nepočítejte s nějakou možností nastavení sedadel, příjemné ale je, že si dokážete výškově nastavit volant. Ten má poměrně malý průměr, ale je příjemně tlustý a tvarovaný, spolu s ním se výškově hýbe také digitální budík. Ten je dobře čitelný, zejména chválím jasný symbol zvoleného druhu pohonu. Vybíráte ho klasickým ovladačem po levé straně stejně jako u čtyřkolek, nad ním je páka ruční brzdy, o kus dál přepínač blinkrů, na druhé straně volantu je tlačítko klaksonu, vedle volič převodovky a uprostřed je panel s ovládáním světel, varovných světel, navijáku a zadní uzávěrky diferenciálu. Nad čudlíky je přihrádka, pod nimi trojice zásuvek, jedna 12V a dvě USB, před spolujezdcem je jedna otevřená schránka, jedna zavírací, nechybí velké madlo a jednu schránku najdete schovanou také pod sedlem.

T-Boss se startuje klasicky jako auto klíčkem vpravo pod volantem, po jehož otočení zazní klasický jednoválcový buchar. Na první dobrou mi jeho chod a projev přišel trochu hrubší, ale v kabině člověk žádné nepříjemné vibrace neregistruje, takže jediné nepříjemné může být jeho hluk v tahu. Jenže tohle by vás trápilo u stroje na výlety a mezi ty T-Boss rozhodně nepatří. Při cestě pro dřevo nebo převážení písku, kukuřice či sena na farmě vás hluk motoru rozhodně obtěžovat nebude, navíc se jeho vyšší míra projevuje až v maximálních rychlostech stroje, kdy je motor vytočený téměř na maximum. Mimochodem, když se vydáte na nějaký ten přejezd po silnici, dokáže T-Boss pelášit šedesátkou prakticky pořád a za dobré konstelace ukáže nenaložený stroj na tachometru nějakých 75 km/h. Nový 570 T-Boss se nabízí s traktorovou homologací a co z toho vyplývá? Že si ho můžete dát do nákladů, odečíst si DPH, při jízdě nemusíte mít na hlavě přilbu, i když je to doporučeníhodné, naopak musíte mít zapnuté bezpečnostní pásy a na silnici by měla být rychlost omezena na 40 km/h.

Když člověk vjede mimo zpevněnou cestu, motor má pořád síly dost. V jednom lesním výjezdu jsem si říkal, jestli to dáme, jestli už to není moc, ale T-Boss pořád bez změny hlasu vrčel a hrnul se dál. O trakci se dobře starají pneumatiky Bulldog na litých ráfcích, a ve většině situací ani není potřeba zapínat čtyřkolku, natož zavírat diferenciály. To už budete muset na měkkém podkladu tahat něco těžkého nebo třeba v zimě tlačit radlici se sněhem či těžkou frézu. Problém by neměl být ani s dalším příslušenství. Vpředu je klasický traktorový závěs s čepem, vzadu najdete kouli se zásuvkou. Ať už jedete prázdní nebo plní, určitě oceníte posilovač řízení. Díky němu je řízení vážně pohodička, můžete řídit v klidu jednou rukou, dokonce vlastně i jen jedním prstem. Pohodlí na palubě obstarává nezávislé zavěšení všech čtyř kol s tlumiči, u kterých si můžete upravit předpětí pružin, i když s tím pohodlím bych to zase moc nepřeháněl. Linhai je trošku drncavější, jízda v prázdném „utévéčku“ mi trochu připomínala golfový vozík. Jenže pořád musíme brát v úvahu, pro co je tenhle stroj stvořený, a vlastně i když jsem to po rozbité polní cestě mastil čtyřicítkou, tak to sice drncalo, ale žádné velké rány jsem nedostával.

Jestli mám říct, co mi na T-Bossovi vadilo, tak jsou to vlastně drobnosti. Vadilo mi třeba ovládání blinkrů, které není pod volantem, jenže s tímhle do centra města, kde se často bliká, nikdo nepojede. Na první dobrou se mi taky úplně nelíbila odezva plynového pedálu, který jsem musel pro opravdu plný plyn hodně zarazit do podlahy. Jinak se motor ale dávkuje hezky i v těžším terénu, k čemuž přispívá i měkký záběr variátoru. Jako větší problém bych spíš ve finále viděl, že je pedál plynu úplně hladký a klouže na něm noha, zejména když máte boty od bláta. Vlastně mě docela překvapilo, jak moc jsem byl celý od bláta. Ta síťka místo dveří rozhodně nezachytí vše, a jak můžete vidět i na fotkách, bláto se může dostat do rozličných míst stroje. Taky bych se přimlouval za pevnější uchycení zpětných zrcátek. Ta jsou oproti pětsetpadesátce rozměrnější, ale mohla by lépe držet nastavenou polohu.

Teď už si ale zase říkám, že se často pouštím do hodnocení něčeho, co vlastně potenciální zákazníky moc nezajímá. Linhai T-Boss je jednoduchý pracant, takže je důležité, aby fungoval a dřel. A on funguje. Motor má dost síly, brzdy jsou pro běžnou práci adekvátní, řazení je oproti pětpade lepší, stroj má dostatečné rezervy pro běžný terén, má velkou praktickou korbu a díky čelnímu sklu nekončí jeho nasazení s prvními podzimními dešti nebo sněhovými vločkami. Pro běžnou práci je Linhai T-Boss 570 EPS zkrátka slušná volba s dobrým poměrem cena/výkon, navíc vám pro jeho řízení stačí řidičák na auto nebo samozřejmě traktorové téčko. Ať už máte malý statek, hotel na horách, rekreační areál nebo jen potřebujete k baráku nějakého sluhu na odvoz dřeva, písku a v zimě s ním chcete odhrnout sníh, nový T-Boss se ke všemu postaví čelem.

 

Kapitoly článku

  1. Test Linhai 570 T-Boss EPS
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai 570 T-Boss EPS»

Další články sekce Linhai

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Test Linhai M570L EPS 4x4: Starý známý s novou homologací

22.10.2022, Redakční testy
Že jsou vám tvary téhle čtyřkolky nějaké povědomé? Jasně, takhle vypadala už M550, kterou jsme testovali před třemi lety...

Linhai 500 4x4 Promax: Levný fešák pro drsňáky

15.06.2021, Redakční testy
Na to, že jsou čtyřkolky čínské značky Linhai cenově velice vstřícné, jsme dávno zvyklí. Teď přichází nová pětistovka Pr...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.21s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce