QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


EMU 800 ATV

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Datum: 20.01.2014 | Zobrazeno: 12724×

EMU 800 ATV EMU přišlo s něčím jiným, s něčím co Emicím není vůbec podobné, s něčím co je kompletně přepracované. Má jiné zavěšení kol zadní nápravy, u nové EMU 800 ATV je kompletně nový rám a již v základu se dodává s posilovačem řízení. O pohon se stará čtyřdobý, vodou chlazený, osmiventilový, vidlicový dvouválcový motor o obsahu 800 ccm a výkonu 41 Kw (56 koňských sil).


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Motor:

Čtyřdobý vodou chlazený, osmiventilový vidlicový dvouválcový motor o obsahu 800 ccm a výkonu 41 kW má v sobě 56 koňských sil a když se na motor podíváte pořádně, zjistíte že se jedná o stříkačku se vstřikováním paliva DELPHI. Původně jsem si sice říkala, že s tímhle motůrkem si moc legrace neužijeme, ale opak je pravdou. Osmiventilový vodník s novým sáním a vstřikem byl nastaven pro tvrdou práci, ve které je potřeba reálné síly a drobek té dynamiky. Výkon motoru je převáděn do převodovky pomocí variátoru, který zajišťuje plynulý převod kroutícího momentu na kola přes čtyřstupňovou převodovku („L,H,N,R“). I ve dvou mašina jela dost svižně, při zařazení pomalejší rychlosti bylo patrné lehké zaškubnutí, ale poté se motor choval kultivovaně a při jízdě s plným vozíkem se novinka nebude trápit.

Podvozek:

Zmíněná hravost je dána nejen osmistovkovým agregátem, ale také se stavitelným odpružením s 5 stupni tvrdosti. I když je čtyřkolka maximálně dlouhá, je radost ji překlápět z terénu do terénu nebo se s ní proplétat městem. Vpředu je odpružení typu McPherson, které zajištuje mnohem tužší a hlavně kompletně bezúdržbové uložení a zavěšení kola. Zadní náprava je také přepracovaná oproti modelům Vario, kde byla použita typická A ramena, zde má nová EMU 800 ATV kyvné vydlice pro ještě lepší průjezdnost a pro zlepšení odpružení stroje. Také odezva na řízení byla zlepšena, a pro pohodlí a snazší manipulaci s novinkou je již v základní verzi namontován posilovač řízení.

Displej, řídítka, ovladače, ukládací prostory:

Multifunkční tachometr napoprvé vypadá přeplácaně, tolik ukazatelů se snad nedá kočírovat, ale jak se rozjíždím chytám pevnou půdu pod nohama a vše co je potřebné při jízdě je přehledně viditelné – aktuální rychlost jízdy, aktuální zařazený převodový stupeň, stav benzínu, hodiny, pakliže používáte blinkry ty jsou také dobře viditelné. U blinkrů je použit kolébkový ovladač (signalizace na displeji je dobrá i při jízdě v sedě). Displej lze ovládat i v teplých rukavicích. Plynová páčka je neduhem EMU strojoven, protože je stále tužší a palci klade odpor. Odkládacích prostor je u novinky více než dost, sice tu nenajdeme žádné voděodolné kaslíky, ale na rukavice, svačinu, lano i nářadí se tu místo najde.

Místo spolujezdce:

Tentokrát jsme novinku otestovali ve dvou a z místa řidiče se přesouvám na bidélko pro spolujezdce. To je kupodivu i pohodné, pro oba jezdce nabízí osmistovka dostatek místa, a madla umístěná v zadní části čtyřkolky svou funkci plní dobře. Při jízdě po nerovnostech se na místě spolujezdce cítím jako v bavlnce, tlumiče se prohupují a vše si pobírají, aniž bych tušila jaký terén se pod námi odehrává.
Jediné co nahánělo hrůzu byly drifty do kterých se Emice vysílá sama, stačí jí jen pobídnout mírně přetočit a pod plným se driftuje jako by nic. Ale pro spolujezdce je to smrtelné, přece jen jsem zvyklá řídit takže si umíte představit to peklo, které se odehrávalo v mých myšlenkách. Prolisy na nohy u spolujezdce přinášejí lepší zapření do velkých stupaček. Díky mohutnému oplastování se na spolujezdce nehrne bahno ani voda. Opěrka spolujezdce mi po celý test přinesla maximální pohodlí.

Brzdy:

Brzdy jsou kotoučové hydraulické na všech čtyřek kolech plus střední parkovací brzda na středním kardanu. Ovládání brzd na řídítkách je spíše tužšího charakteru tady EMU zapomnělo zapracovat na dřívějších neduzích. Možná by se hodilo více poladění a přesnější dávkování brzd. Nožní brzda chodila po celou dobu testu více než dobře, to co ruční brzdy nedobrzdily, zachránila nožní. Za povšimnutí však stojí motorová brzda, která po puštění plynové páčky ihned začne fungovat, na silnici i v terénu vše korigovala s mohutným nástupem.

Emicovej Hippie:

Nové Emu se nápadně podobá Can-Am Outlanderu. "Podobnost" nalézáme v plastech, rámu i zadním zavěšení. Emu je ve své rodině jedinečný a to, že má již v základu posilovač řízení nezní vůbec špatně, natož když ten posilovač chodí tak jak má. Oficiální představení sériové novinky proběhlo v Senohrabech, kde mašina prošla prvními kilometry a už tam se objasnilo, jakou tvář si Emice ponese. Po nastartování se novinka v bílém provedení netváří vůbec zle, mastodont se rozjíždí plynule a když je potřeba ani zátah odspodu tu nechybí. Posilovač řízení pracuje velmi dobře, avšak ztrácí při sepnutí 4x4. Ovládání novinky je prvotřídní, pokulhává v brzdách - tam je na čem zabrat. Díky delšímu provedení se jedná o obstojného trialistu, který do kopců vyleze s přehledem, z kopců se zapojuje motorová brzda, která je opravdu razantní. Při sepnutí 4x4 řízení ztvrdne a je zapotřebí při manévrování zapojit i trochu té síly. Jinak se jedná o velmi poslušnou 4x4, která i ve vyšších rychlostech nabízí hodně zábavy.

Dodáváno již v základu:

EMU 800 ATV je prodáváno už v základní výbavě se 14-ti palcovými hliníkovými disky, na kterých jsou obuté nové 14“ pneumatiky o rozměrech 26x9-14 a 26x11-14, axtra sedlem a opěrkou pro spolujezdce, homologovaným tažným zařízením se zásuvkou, posilovačem řízení, ochrannými rámy světel vpředu i vzadu, novým multifunkčním tachometrem a kryty rukojetí.

Cena?

Cena 199 900,- vč. DPH

Závěrečné hodnocení

Klady
Ovladatelnost
Posilovač řízeni
Sedadlo pro spolujezdce

Zápory
Brzdy
Tuhá páčka plynu

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.60 Známkováno: 10x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

EMU ATV 800»

Další články sekce EMU

EMU TRACTOR 800 UTV-R

26.03.2014, Redakční testy
Evropský zájem o třídu SidexSide ve sportovnějším provedení stále přetrvává. Vstříc tomuto trendu vychází i Emu, české z...

EMU alltrack ATV 500 Vario

12.10.2012, Redakční testy
Pěti vário do práce i na zahradu. Volný styl nebo přísné zařazení? Pro mě se jedná o přísné zaškatulkování do pracovního...

Emu Tractor 700 EFI

19.09.2012, Redakční testy
Nový model UTV se sklopnou korbou a automatickou převodovkou je kombinací čtyřkolky a malého traktoru, bez ladu a skladu...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.42s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce