QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Arctic Cat XR 700 EFI

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 21.09.2015 | Zobrazeno: 11508×

Arctic Cat XR 700 EFI V poslední době jsme od Arctic Catu viděli především inovace modelových řad Wildcat, na čtyřkolky se ale pár let tak trochu zapomínalo. Arctic Cat nám už před pár měsíci ukázal, že i řady čtyřkolek projdou inovačním procesem a to zejména zbrusu nová modelová řada XR, (revoluční změny se netýkají až tak moc litra, ten zůstal ve stejném duchu, tak jak jsme byli zvyklí).


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Agresivnější vzhled, ostřejší hrany:

Hned na první pohled je patrné o jaké změny se jedná. Design je kompletně překopán a tak tu máme agresivnější vzhled a ostřejší hrany, k tomu je tu LED osvětlení (světla mají 3 úrovně, ty kombinují LED pásky s vysoce svítivou čočkou). Po zasednutí za řídítka tu máme novou palubní desku spolu s kapličkou řízení. Neopomenu ani změnu ergonomie sedadla. Nové plastové nosiče jsou osazeny inteligentním systémem uchycení příslušenství Speed Rack II.
V nabídce Arctic Catu jsou pod označením XR k dostání tři kubatury: 443, 545 a 695 ccm. Vždy jde o čtyřtaktní, kapalinou chlazené jednoválce, všechny motory jsou plněné vstřikováním paliva, motory Arctic Catů prošly odhlučněním, což má za následek ztišení cca o osm decibel, hned od nastartování našeho testované sedmistovky mne velmi příjemně překvapil tichý projev motoru, ten se potvrdil při průjezdu farmou plných zvířat. Ovce, kozy jako by snad ani netušily, že se jejich farmou prohnala 4x4.
Tak ale aby naše testovaná novinka byla novinkami dokompletována, motor prošel mírným přemapováním vstřikování, nově je tu nový katalyzátor a nový vzduchový filtr. Tyto novinky slibují úsporu paliva, která by měla být až o 25 procent, což není až tak zanedbatelné. Převodovka Duramatic Transmission s novou spojkou a variátorem je přesnější a s tím přichází i rychlejší odezva na přidání plynu.
Hravý motor mne vytáhl odkudkoli, nikde se mi nestalo, že bych neměla dostatek síly. Sedmistovka nabízí velmi klidový průběh motoru, který si oblíbí jezdci hltající km při dlouhých vyjížďkách či při pracovním nasazení, kde motor šlape jako hodinky a netrhá ruce z pantů.

Podvozkově jinak:

Skoro beze změn zůstává pohon všech kol, i variátor (Duramatic). Takže uzávěrka předního diferenciálu zůstává ovládaná tlačítkem na řídítku. Tak jak tomu je u pětistovek i sedmistovka má nový rám s novou přední nápravou s překopanou geometrií a s revidovaným zadním lichoběžníkem což sebou přináší delší zdvihy kol.
V terénu se řada XR projevila lepší progresivitou a trakcí. Arctic Caty jsou známé tím, že kombinují pohodlí pracovního stroje s dobrou ovladatelností a u naší testované novinky tomu nebylo jinak. Docela zábavná byla i agresivnější jízda, která novince sedla a při vlítávání do vinglů podvozek seděl jako přikovaný. Však jsem měla na paměti, že se nejedná o stroj učený závodům.

EPS:

Tak jak 443 a 545 je i 695 osazena elektronickým posilovačem řízení. EPS dává dobrou odezvu jak v trialových pasážích, tak i při rychlé jízdě, kdy se mi zdálo jako by sloužil i jako tlumič řízení.
Prodejci udávají, že je posilovač propojen s několika senzory, díky kterým dokáže jezdci pomáhat vždy optimální silou. V praxi to vypadalo tak, že jsem po celodenním testu ani nevěděla, že jsem v rukách držela 4x4, v trialových pasážích byla velmi příjemná absence rázů do řízení.

Jen tak okrajově:

Hned po zasednutí za řídítka byla patrná změna sedadla tak aby jezdec měl co nejlepší odezvu od stroje, i stupny prošly mírným protažením. Tady se zapracovalo tak, že máte dostatek místa a i se spolujezdcem za zády se o místo nepoperete. Hledám klasickou schránku na drobnosti a místo ve před ji nalézám v zadu, bohužel do ní budete muset přes odklápěcí značku.
Vyvážení mašiny je luxusní, motor je celkově posunutý víc dopředu a to mi nahrávalo při výjezdech a balancování na hranách na zadních kolech. No, sice ze mne nebude Richard Mošna, ale naše testovaná novinka je dobře vybalancovaná.
Tato čtyřkolka se hodí na výlety, expedice, nebo k práci na farmě, v jedné recenzi jsem četla, že se tato čtyřkolka nehodí k závodním účelům a s tím plně nesouhlasím. Tato čtyřkolka má rozhodně co nabídnout i závoduchtivým jezdcům, trialové pasáže zchroupe s lehkostí, a ani na Offradmaratonech se rozhodně neztratí.

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 3.50 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Arctic cat 700 EFI»

Další články sekce Arctic Cat

Arctic Cat Prowler 700i HDX

16.06.2014, Redakční testy
Útévéčka jsou na trhu už relativně docela dlouho, a jak jde jejich vývoj stále dopředu, tak se pořád více a více rozevír...

Arctic Cat Wildcat X 1000i H2 PS 4x4

12.08.2013, Redakční testy
Jen několik měsíců poté, co Arctic Cat představil novou generaci svého bestselleru ARCTIC CAT WILDCAT 1000 H2 EFI PS 4x4...

Arctic Cat 1000 H2 EFI 4x4 Mud Pro

04.05.2012, Redakční testy
Arctic Cat představil svůj model Arctic Cat 1000 H2 Mud Pro EFI 4x4 na americké půdě už před pár lety. V Čechách na kon...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.20s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce