QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Access MAX 5 400

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 13.06.2010 | Zobrazeno: 34206×

Access MAX 5 400 Ne každý potřebuje velkoobjemový motor a 4x4 a ne každý se chce honit po trati za co nejlepším časem. Jsou i takoví jezdci, kteří chtějí jezdit v klidu, lehkým terénem a za rozumné peníze. Pro ně je bohužel na trhu stojů jako šafránu. Přesto se ale v tomto segmentu sem tam objeví novinka, kterou je i nový MAX.


Kapitoly článku

  1. Design, technika, jízda, závěr
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Modelová řada výletních Accessů sahá několik let zpátky a začal jí model Access MAX 250, který vycházel z populárního Tomahawku 250, od kterého si vypůjčil motor a zadní hliníkovou kyvku. S příchodem třístovkového motoru, který nahradil dvěstěpadesátku přišla i změna v konstrukci. Kyvnou vidlici nahradilo nezávislé zavěšení. Řetěz ale zůstal na svém místě, jen poháněl dvě poloosy. O oblíbenosti Maxe 4 svědčí 700 prodaných kusů v Čechách a na Slovensku.
Letos byl představen další pokračovatel Maxů s motorem o objemu 360 ccm (opět vychází z modelu Tomahawk). Zbytek čtyřkolky zůstal beze změn. Rám je svařen z ocelových trubek. Ocelová jsou i A ramena nezávislého zavěšení. Vzadu je rozeta řetězu umístěna až nad rámem a řetěz je tak velice dobře chráněn. Z rozety vedou dvě poloosy, které pohání zadní kola. Ty jsou spojené natvrdo.
O odpružení se stará čtveřice jednotek s nastavitelnou tuhostí. Zajímavá je rozhodně geometrie odpružení, které je zejména na zadní nápravě pod velkým úhlem. Toto řešení by mělo zajistit lepší jízdní komfort. Celý stroj má velice slušné zpracování. Sedačka je dostatečně velká a je homologovaná pro dva. Blinkry jsou integrované v plastech a vzhledem k určení čtyřkolky i dostatečné chráněné. Čtveřice předních světlometů navíc vypadá, že by měla opravdu fungovat. Celý předek lze za rozumné peníze dovybavit ochranným rámem, což byl případ i naší předváděčky.
To, co vás bude nejvíce zajímat, je ale motor. Ten má zvýšený objem, s čímž samozřejmě souvisí i nárůst výkonu a točivého momentu. O přenos síly na převodovku se stará nový variátor renomované japonské firmy F.C.C. Převodovka má klasické 4 převody, tedy rychlý, pomalý, neutrál a zpětný chod.
Po nastartování se z motoru ozývá klasický tlumený zvuk jednoválcového agregátu plněného karburátorem. Ten reaguje na stisk plynové páčky velice živě a ochotně se vytáčí. Variátor zabírá ve středních otáčkách, a když podržíte plný plyn, Max zahrabe zadními koly a svižně vyrazí kupředu. Začátečník se ale rozhodně nemá čeho bát. Chování motoru je nezáludné, i když svůj sportovní původ nezapře. O něm také svědčí dost vysoké pracovní otáčky motoru. Máme ale co dočinění se čtyřventilem, takže zde je vše v nejlepším pořádku.
Překvapivá je lehkost, se kterou se Access nechá vodit do zatáček. Není třeba žádné sportovní vysedání, zkrátka kam zatočíte, tam jede. I podvozek se chová velice přívětivě. Na rozbitých cestách pohlcuje nerovnosti na výbornou a ani po delší jízdě nepřestávají tlumiče plnit svou funkci. Rovnou ale zapomeňte na motokros a skoky. Na to Max opravdu není stavěný a kromě toho, že si to moc neužijete, ještě budete dávat zabrat zadnímu náhonu.
K pracovním čtyřkolkám neodmyslitelně patří trialová jízda, ať už na zahradě, staveništi, nebo prostě jen tak pro zábavu. Ta je spojena s náhonem 4x4. Access ale předvedl, že i se zadokolkou se dá projet a vyjet opravdu hodně. Vše především díky nízké váze. Jakmile se ale zadní kola začnou zahrabávat, je všem pokusům konec. Tradiční slabinou tchajwanských čtyřkolek jsou brzdy. Ty čtyřkolku vždy spolehlivě zastaví, ale nějaký kousavý nástup nečekejte, jednopístky se zakusují do kotoučů s tupějším nástupem a rádi blokují kola, když přeženete tlak na brzdovou páčku.
Jak tedy Access zhodnotit? Je to stroj, který nemá ohromující výkon, značkové komponenty ani extravagantní design. Je to spíš takový šedý dříč, který udělá radost především výletním jezdcům, kteří netouží po závodění a překonávání extrémů. Max je zároveň proslaven extrémně nízkými provozními náklady. Je samozřejmě také šetrný k pneumatikám. Za slušné peníze tedy dostanete stroj výborný pro začátečníky a rekreační jezdce, který při dodržování servisu najezdí opravdu hodně kilometrů.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Design, technika, jízda, závěr
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 3x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Access Motor Max 5 400»

Další články sekce Access Motor

Access Shade 650 LT EPS Xtreme: Extrémní poměr cena/výkon?

22.03.2021, Redakční testy
Název Xtreme nevypovídá o šílených výkonech a rychlostech, absurdním objemu nebo nepřekonatelné přepravní kapacitě či ta...

Access Motor SHADE EXTREME 850i LT EPS: Pracant dvou tváří

12.03.2020, Redakční testy
Do rukou se nám dostala vlajková loď značky Access, tedy model Shade Extreme 850i LT EPS 4x4 v prodloužené verzi. I navz...

Access Max 650i Forest 4x4

12.06.2015, Redakční testy
Tentokrát jsme pod zadek dostali kapalinou chlazený jednoválec o objemu 650 ccm, celým názvem MAX 650i Forest 4x4. Hodně...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.28s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce