QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Aligátor - slovenský mistr

Text: Ollie Roučková | Foto: Aligátor | Zdroj: Aligátor | Datum: 21.12.2015 | Zobrazeno: 4332×

Aligátor - slovenský mistr Aligátor je novopečený slovenský mistr po absolvování série závodů ve Starém Tekově. Odkud si Aleš Vajďák (Aliátor) vyjel vítězství na Gladiatorovi X8.


Kapitoly článku

  1. Rozhovor
  2. Kompletní fotogalerie

Na konci sezony sis vyjel celkové vítězství ve slovenském WRCupu. Jakou jsi jezdil třídu?

Jel jsem 2VL nad 550ccm - přeloženo do češtiny: dvouválec nad 550 kubíků dlouhá kola (autobus nebo jezevčík :-) )

Co to je vlastně za závody?

Jedná se o amatérské mezinárodní závody které pořádá slovenské združení Wolf Riders Cup. Na tyto závody jezdili místní slovenští jezdci dále češi, maďaři, i poláci.

Kolik se jelo závodů letos?

Tento rok se mělo být pět závodů nakonec se jely pouze čtyři. Dva závody se jely ve Starém Tekově je to kousek od Levic - tam si pro nás nachystali pořadatelé více disciplín a to v podobě trialu dvě různé tratě namotané v lese otočky kolem stromu takže pro nás jezevčíky to bylo dopředu dozadu dopředu dozadu dopředu :-) ale hold podmínky pro všechny stejné takže to bylo o šikovnosti a jak si kdo najel, nebylo nouze ani o vodní no spíše bahnito bažinaté pasáže a tím pádem nebylo o prekérní situace nouze. Dále byl sprint ani nevím na kolik metrů ale dalo se tam dostat maximálka s kolek no a samosebou MX závod na vytyčené trati v délce 40 minut a se startem deset kroků za kolku vyplý motor. Další dvojice závodů se odehrály v Seredi ve vojenském prostoru tam na nás byly nachystány závody v podobě maratonu na 3.hodiny. Trať byla velmi rozmanitá rychlé úseky, voda, i technicky náročné pasáže takže se člověd dovedl žádně unavit a prověžit nejen sebe ale i stroje.

Jak moc tam jezdí jezdci z ČR?

V mé kategorii nás je celkově 15.jezdců z toho jsme čtyři od nás s ČR. Ale kategorijí je celkově 12 a čechů jezdilo poměrně dost.

Jezdil jsi na Gladiatorovi X8, proč sis vybral tenhle stroj?

No vybral to se tak říci nedá. Ti co mne znají tak ví že X8 mám od začátku co se začaly k nám dovážet v pořadí již 3.kousek první dvě byly bez posilovače a ta poslední co mne dovezla úspěšně až na mistra slovenska v mé kategorii je už vybavena posilovačem řízení a je to váže velmi poznat. A samo sebou je to i proto že jsem prodejce čtyřkolek a tím pádem dělám reklamu nejen stroji ale i své firmě AligatorAVS. No a v neposlední řadě jsem si vzal do hlavy že ji na těžkém stroji se dá jet a ono to vyšlo :-)

Bylo potřeba něco upravovat?

Těch úprav bych napočítal na jedné ruce - předělané brzdy jen na řidítka nožní odpojena levou páčku mám jen za zadek a pravou na předek, podvozek jsem osadil tlumiči ELKA - to ale snad není ani úprava jsou to ty co se dají při koupi zvolit jako zvláštní výbava, sportovní lauf, a origo 14" kola jsem pustil hned do světa a obul 12" a s pneu které jsou na tyto účely prostě supr. To jsou všechny mé úpravy takže téměř sériovka.

Vydržela to čtyřkolka celou sezonu bez problémů?

Tak až na nějaké drobnosti které ale se řeší u všech stojů. Díky tomu že mám kolku i rozšířenou podložkami tak jsem po 5tis. měnil zadní ložiska , jeden kříž kardanu ne že by byl vysypaný ale pro jistotu co kdyby náhodou, no a při posledním závodu sem ustřihl spojovačku řízení, ale myslím že jsem ji načal uplně jinde a to když jsem kolku přehodil přes přední kola na sebe no i padat se musí jinak by to nešlo ale to bylo doma při mé neopatrnosti při jednom sjezdu - řidítka zrcátka KO a já ještě víc :-) jinak kolce nic není a jede pořád skvěle bez zásahu - krom pravidelného servisu a výměn brzdových desek.

Na čem jezdili nejčastěji soupeři?

Asi to bude znít dost blbě ale od druhého do pátého místa za mnou zůstaly kolky Can-Am ale jinak je to tal pů na půl Can-Am a Glady X8, trochu mne mrzí že se tam neobjevila litrová kočka nebo polaris.

Chystáš se příští rok na obhajobu?

Asi tě zklamu, ale obhajoba defakto byla z předešlého roku kdy jsem dojel druhý a letos se mi to podařilo dostat na ten nejvyšší post a tím sem si splnil co jsem chtěl :-) takže příští rok žádné závody neplánuji.Navíc jsem jel celou dobu sám za sebe tudíž za firmu AligatorAVS, žádný sponzor žádné výhody a to je dost nákladné. Závěrem bych jen dodal že celkový počet startujících ve všech závodech byl 126 soutěžících a tam jsem si celkovým počtem bodu bez rozdílu kategorii nadělil bramborovou příčku. Takže příští rok se budu více věnovat rodině a firmě. Děkuji za rozhovor Aligator.

Kapitoly článku

  1. Rozhovor
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 4x

Články šampionátu Ostatní

Záchranáři v akci

18.10.2017, Rozhovory
Největší rizikovou skupinou jsou zavodníci na motorkách a čtyřkolkách. Pády při vysokých rychlostech mají na svědomí mno...

Sezona u Juniorů

16.10.2017, Rozhovory
Naposledy jsme se bavili s jezdcem o X generací starším než li je Juniorská třída, nyní tu stojíme u Ričího, který pravi...

Na slovíčko u Šumáka

20.08.2015, Rozhovory
A jdeme na další závodní rozhovor, tentokrát jsme se zastavili u Jirky Šumichrasta. Jirka závodí na Yamaze YFZ 450 v sér...


Nepřehlédněte

Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.12s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce