QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Offline

Nick: kurva1
Město: Horažďovice
Kraj: Plzeňský
Věk: 37 let
ICQ: -
Web:

Poslední přihlášení: 23.07.2015 Registrace: 16.02.2008

Journeyman Gladiator 510 RX (2008)

Úvodní informace o čtyřkolce:

Gladiaor 510 RX - krátká verze. Analog

Zkušenosti, recenze, popis:

Čtyřkolku nemám dlouho, ale mám jí dlouho na to si dovolit nějaké to hodnocení.

Mezi mínusy řadím:
-Katastrofické plasty, lámou se hlavně v zimním období jak lázeňské oplatky a nemusíte se vůbec snažit je nějak ohýbat...

-Plastová ochrana podvozku, podle mě absolutní kravina. (jedině Al)

-Originální přední naviják asi od výroby není nějakým způsobem namazán na ložiskách, takže po pár průjezdů vodou motor na navijáku solidně řve a píská. Lano na ukotvení cívky navijáku je jen nastrčené do díry cívky a při úplném odmotání, lano upadne a zpět nejde, protože je roztřepené.

-Řazení rychlostí je často obtížné a dost tuhé. Někdy zařadím úplně normálně.

-Sedlo potaženo koženkou náchylnou na mechanické poškození, navíc konzervativní vzhled.

-Ochrana elektroinstalace je taky slušná katastrofa, připadá mi, že kdyby na různých spojích nebylo nic, bylo by to možná lepší. Voda se drží ve všech těch gumových a plastových chránítkách, takže kontakty jsou neustále ve vodě a oxidují.

-Přístup na karburátor a dalších součástek nezbytných k servisu. ND-ceny.

Abych jen nehanil, musím dát nějaké klady.

-Originální pneu CST, drží směr, perfektní záběr i v drsném bahnitém terénu. Po silnici zajisté ubývají, ale je to terénní pneu, ne silniční.

-Motor takový jako stabilní, výkon ve vyšších rychlostech postrádá, kroutící moment solidní, zkrátka pro nenáročného prostě ideální.

-Převodovka je podle mého názoru perfektně spárovaná s motorem a jeho hodnotami. Na převod L vytáhnu a vyjedu vše, dokud nehrabou všechna kola s uzávěrkou. Nestane se, že by motor nedokázal spolu s převodem L roztočit kola kdekoli a na jakémkoli terénu. Převod R je moc rychlý, s přívěsem naloženým obilím, nebo dřevem... Hrůza.

-Možnost si nastavit tvrdost podvozku relativně v pěkném rozsahu.

-Velikost nosičů je tedy aspoň pro mě akorát.

-Čepy asi kvalitní, drží.

-Silentbloky taky kvalitní, taky zatím drží.

-Velmi solidní osvětlení, svítí bezmála jako průměrné auto H4.

-Nádrž na bezmála 20litrů, takže nějaké MTH a KM se nechají na natankování nahnat.

-Po selhání nebo vybití akumulátoru stačí ruční start a jedete. Dobíjení solidní.

-Tažné zařízení s homologací, pro mě obrovská výhoda.

-Žádné řetězy na pohonu, ale jen kardany a diferenciály.

-Nezávislé zavěšení kol.

-Pokud se staráte trochu o brzdy, tak účinek je překvapivě silný.

Asi bych možná ještě nějaké ty klady a zápory našel. Po dřívějších zkušenostech s menší čínskou čtyřkolkou 250ccm se o dosti větší gladiátor nemůže srovnávat. Když budu mít čas, hodím nějaké další zkušenosti a příhody spolu s nějakou fotkou. Jinak když bych měl shrnout 510RX, tak můj závěr je: Ideální pro někoho, kdo má chalupu, přiveze, odveze, výborný pracant s pěknou spotřebou, nebo pro někoho, kdo si jen tak rád zajezdí a zablbne v terénu. Pro závodní účely by se musel stroj asi dost překopat.

Sám vlastním hospodářství, a čtyřkolku využívám téměř každý den na práci i na vyblbnutí. Přeji všem minimální množství poruch a nepříjemností. Jakub

Aktualizováno: 2.7.15

Tak čtyřkolka prošla větší údržbou. Nové spojkové čelisti, pružinky, gufera variátoru, nová baterie, nové těsnění (no silikone), nový rámový nosič, palivoměr, filtry, sklo tachometru, blinkry, promázáno vše co šlo.

Na čtyřkolce jsem měl kdysi menší nehodu (kotrmelec do zadu na přední čumák), odnesl to nosič, plasty atd... Udělal jsem si doma nové, kupovat za tisíce opravdu nebudu. Koupeny jen plasty 3600kč. Odešla odstředivka, zdálo se mi, že nezabírala dobře již při koupi. Nyní s novou spojkou jiná liga... Gufero na jednom kotouči variátoru začlo pučet, vyměnil jsem to vše komplet. Jelikož jsem do čtyřkolky nalil auto fridex g48, odnesla to vodní pumpa. Komplet nová. Nalit motofridex (něco žlutýho od motorexu), vše ok. Najeto cca 260Mth, většinou pracovně s přívěsem. Kardany, motor, variátor až na ty gufera v pořádku. Jeden válec, jeden píst, jeden motor, zatím frčí. Osobně mě překvapilo, že v motoru jsou japonská ložiska. Až se něco vyvede, nebo posere, dám zase nové info...

Fotogalerie:

Uživatelské hodnocení:

Obecné
Čtyřkolku mámOjetý
Pořizovací cena70000
Moje závady
Skřípnuté hadičky k rámu pomocí stahovacích elektrikářských pásek. Vadný spínač zadního brzdového světla. Vyčištění kontaktů a přetěsnění elektroinstalace plus všech spínačů a tlačítek.
Moje úpravy
Do budoucna jiné disky se zemědělskými pneu, možná rozšiřovací podložky se změnou rozteče. Určitě přes zimu nainstaluji olejový chladič.
Silné stránky
Je to tank.
Slabé stránky
Zpracování plastů.
Motor
Brzdy
8/10
Průběh výkonu
5/10
Přenos vibrací
3/10
Převodovka
9/10
Mechanická hlučnost
6/10
Zvuk
5/10
Spolehlivost
9/10
Spotřeba paliva l/100km6
Variátor
5/10
Spotřeba oleje l/1000km0,1
Podvozek
Možnost nastavení
8/10
Těsnost tlumičů
6/10
Tuhost rámu
10/10
Typ rámu
Trubkový, ocelový
Jízda
Cestování
8/10
Terén
9/10
Zázemí
Ceny náhr. dílů
2/10
Ceny servisu
1/10
Servisní síť
2/10
Dostupnost dílů
2/10
Nabídka doplňků
5/10
Servisní intervaly
7/10
Terén
Brodivost
8/10
Výška sedla
9/10
Ochrana motoru
1/10
Ochrana jezdce
5/10
Cestování
Pohodlí jezdce
8/10
Pohodlí spolujezdce
8/10
Možnosti uchycení zavazadel
10/10
Ochrana jezdce
5/10
Ochrana spolujezdce
5/10
Světla
10/10

Hodnocení čtyřkolky (recenze,fotky)

Hodnoceno:Zatím nehodnoceno
Hodnocení jen pro přihlášené

Vyjížďka

Journeyman Gladiator 530 RX-A

Pořád pracuje bez poruchy.

Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září

Journeyman Gladiator X5-A

Za tu dobu udělal spoustu práce.

Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec

Oprava

Čína Delta force 550 4x4

Rozvalený přední diferenciál. Rozlámal se kříž mezi pastorky, dvě hřídelky křížku odstředivou silou vyjely a probrousily víko skříně.Zatím neopraveno....

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Čína Delta force 550 4x4

08/2021 - Přestal pálit 1. válec. Motor demontován, bylo vysypané ložisko na vačkové hřídeli. Šikovný soustružník upravil vačku na jiné (normální) lož...

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Havárie

Linhai ATV 500 4x4

Dnes jsem zasahoval u havárie malotraktoru Kubota řada G, který se převrátil v prudkém kopci. Pomocí navijáku na mojí kolce a za asistence třech chlap...

Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen

Journeyman Gladiator X450

Tak moje uprava nevydržela při druhé vyjíždce mě praskla zadní nosič víc jak 1/2 kufru byla mimo nosič sice kufr držel jak přibitý ale nosič není tak ...

Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec

Montáž doplňku

Can-Am Outlander 1000R

Montáž výfuků od firmy RJWC POWERSPORTS...Fakt pecka zvuk..

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 11. Leden

Journeyman Gladiator X8

Dovolím si pochlubit se nápadem na Glada X8. Třeba někoho inspiruji s podobným dilema. Snažil jsem se sehnat nějaké rozumné držáky na nosič, abych mo...

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Sraz

SMC Jumbo 720 R 4x4

Tak jsme už zjistili odkud jsou ty úlomky v motoru.

Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen

Linhai ATV 500 4x4

"Silvestrovská palačinka": Moje první svezení na úrovni těžšího terénu a kalužích které byly cca 70cm hluboké. No vyzkoušel jsem si to a už nikdy tako...

Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor

Dovolená

Can-Am Outlander 1000

Tak jsem 4kolu převlíkl do nového kabátu :-D

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor

CF Moto Gladiator X850

Albánie - Makedonie 2019

Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen

Údržba

Journeyman Gladiator X8

Výměna oleje v motoru, zadní rozvodovce, předním diferenciálu. Motorex

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Polaris Sportsman X2 800 EFI

Výměna: motorového oleje - PS4, Kapalina přední diff - Demand drive fluid, Převodovkový olej zadní diff - AGL fluid, ADC kapalina - Demand, vzduc...

Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec

Přidat zápis do deníku


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:6.75s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce