QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Yamaha Grizzly 350 4WD - IRS

Text: Marek Hrodek | Foto: Radek Žemlička | Datum: 15.12.2008 | Zobrazeno: 29699×

Yamaha Grizzly 350 4WD - IRS Tohle „mládě“ mě zajímalo hned od doby, kdy jsem zjistil, že je to ten nejmenší grizzly s nezávislým zavěšením 4x4 ve výrobě od Yamahy. Samozřejmě mě zaujaly i výrobcem udávané hodnoty a zajímalo mě, jak se tento model prosadí v testu. Pojďme to zjistit, protože moc reakcí/referencí na tento stroj neznám…


Kapitoly článku

  1. Úvod, Design, Technika
  2. Jízda, Závěr
  3. Video
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Design/zpracování

V podstatě se tento model vzhledem neliší od větších sourozenců a jde o pracovní ATV, takže člověk zde ani žádné umělecké kreace nečeká a spíše požaduje solidnost a především funkčnost, která by měla podpořit vysokou užitnost stroje. Přesto vše je předek hodně sympatický a mně se velmi zamlouvá.
Velké blatníky překrývají všechna kola a nikde nic moc nevyčnívá. Ale převisy nejsou téměř žádné, takže se můžete pokusit zdolat i hodně příkrý nájezd. Sedlo je pohodlné, příjemně tuhé a kupodivu jsem z něj měl lepší pocit než dříve otestované čtyřipade této značky. Rozložením posazu jakoby stroj patřil spíše k větší kategorii. Každopádně i řídítka lépe padla do ruky a rozdíl váhy je patrný hned od prvního seznámení s tímto strojem. Zde bych také vyzdvihl kvalitní zpracování stroje a vzhled rámu. Nikde nenajdete ledabyle odbytý svár nebo nezačištěnou plochu spoje. Vše lícuje, hadice a lanka jsou přichycena sponkami, nikde nic zbytečně neplandá. Plasty jsou slícované a nikde nejsou větší spáry či mezery, které by vám mohly vadit.
Jen větší otvory v plastech na tunelu mezi nohama nasvědčují, že je zde potřeba odvést přebytečné teplo z motoru, protože tento motor je chlazen vzduchem.
V podstatě jsem také prošel každý detail podvozku a čekal jsem aspoň někde drobnou pihu na kráse a s uznáním konstatuji, že nemám , co bych tady vytknul. Tlumiče jsou nastavitelné a na hnacím aparátu i dvojitém A zavěšení je vidět, že je bohatě dimenzované.
Přístrojová kaplička je jednoduchost sama. Mechanický tachometr s počítadlem a pár kontrolkami ukazuje, jaký směr máte předvolený. Vedle jsou tři kontrolky, které signalizují použitou uzávěrku a další červená signalizuje případné přehřátí agregátu
Na řídítkách najdete vše co potřebujete vč. dvou přepínačů pohonu kol - můžete zvolit náhon jen na zadní kola 2WD nebo klasický stav 4WD + stav uzávěrky 4LOCK. Řadící páka je na vrchní hraně levé kapoty a poskytuje „jen“ tři polohy: vpřed, neutrál a vzad. Z počátku se mi zdálo, že je tu uživatel ochuzen minimálně o parkovací polohu, ale záhy jsem zpozoroval malý obrácený U profil na páčce zadní brzdy, která se po zmačknutí dá zaaretovat touto pojistkou na pružině a po větším zamáčknutí páčky pojistka zase sama vyskočí. Přední i zadní nosič je trubkový svařenec, který unese 40 resp. 80 kg. Vše je pevně přišroubováno k rámu a nad nosností bych se nepozastavil, protože vím, co se dá na toto naložit. Přední ochranný rám je připraven na montáž navijáku a vše je připraveno i na další doplňky, které se k tomuto stroji dají koupit. Ač jsem stroj prolezl důkladně, nenašel jsem ani náznak nekvalitní práce a nezbývá mi než jen chválit.

Technika

Motor je vzduchem chlazený čtyřtaktní SOHC pracant s obsahem 348 ccm. K jeho oživení slouží jak startér, tak možnost ručního startu, pokud by startér někde začal stávkovat.
Pohon je firemní On-command 2WD/4WD a diff-lock, který zajišťuje přenos pohonu na kola i pod zátěží a dá se změnit stlačením příslušného přepínače na řidítkách.
Chytré a účinné. Stroj by měl mít dle výrobce suchou váhu 262 kg, což se mi zdálo až příliš, protože působil příliš lehce až vzdušně a původně jsem to odhadoval na nějakých 220 kg. Opravdu nevím, kde se ta hmotnost bere…
Přední brzdy jsou hydraulické kotoučové a zadní je utěsněná v olejové lázni. U té je to trochu horší s účinností a po celou dobu se mi zdálo, že moc nereaguje. Světlá výška nezatíženého podvozku je 245 mm. Po dosednutí cca. 90 kg jezdce se tato hodnota sníží asi na 200 mm, ale dá se pohrát s tlumiči a vyšponovat stroj o 20 mm výš při stejném zatížení. Bohužel se pak z podvozku stane dost tuhý kus, který nepobírá všechny nerovnosti a dává řidiči skrze řidítka signály, že toto právě není ono. Nádrž by měla mít 13,5 L, ale nikdy se mi do ní nepovedlo dát víc jak 12 L, a to už v ní jednou benzín nebyl ani cítit… Spotřeba při plném zatížení a plynu na doraz se zastavila na hodnotě 8,5 L. Při jemnějším zacházení se dá určitě tahle hodnota minimálně o dva litry snížit, ale kdo by v terénu měřil kilometrovou spotřebu. Přední pneu jsou rozměru AT25 x 8-12 a zadní AT 25 x 10-12, obuty z výroby jsou do značky Maxxis, podle zběžné kontroly byly nafouklé na hodnotu 0,5 Atm.

Pokračování článku: Jízda, Závěr

Kapitoly článku

  1. Úvod, Design, Technika
  2. Jízda, Závěr
  3. Video
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Další články sekce Yamaha

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...

Od nákupu po stavbu - Yamaha YFZ 450

01.08.2013, Redakční testy
Bude stejnou rodinou ikonou jako Yamaha 700? No, uvidíme. Tento test pojmeme celý naruby, nejdřív se zaměříme na koupi o...

Yamaha Grizzly 734 4x4

28.09.2011, Redakční testy
Píst Wiseco, ostřejší vačka, větší ventily se silnějšími pružinami. To vše sladěno s PwC páté generace s lambda sondou a...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.09s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce