QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai 400 4WD

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 25.05.2015 | Zobrazeno: 25730×

Linhai 400 4WD Když se řekne Linhai, každý si představí neforemné, futuristické, zastaralejší čtyřkolky se třístovkovými motory. Čínská státní firma s více než padesátiletou historií do svých novějších modelových řad vkládá větší kus rozmanitosti, nové technologie, ale stále je na strojích viditelné přísné dodržování pravidel.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Zapomenutý parťák pro práci:

Ačkoli má Linhai kořeny v letech 1956, k nám do Evropy se probojovával od roku 2005, kdy se mu podařil famózní vstup se čtyřtaktním modelem rámově vycházejícím z Polarisu. Dlouholetá spolupráce s Yamahou se zapsala do podvědomí nejen v předešlých modelech. Linhai 400 4WD se zdá být synonymum všestrannosti, zejména co se pracovního vytížení týče: motror Yamaha, nezávislé zavěšení kol, elektricky přepínatelný pohon 4x4, CVT převodovka, čtyřdobý jednoválec, dvojitá A ramena, masivní orámování, vysoká obratnost, lehká ovladatelnost, stabilní síla.
Kapalinou chlazený jednoválcový motor má dostatek síly pro těžkou práci, motor má velmi kultivovaný chod, klidovější charakter přináší lineární linku, s plně naloženým vozíkem dřeva či jiného harampádí Linhai dech jen tak neztratí. Lineární průběh motoru je velkým plusem, menší obsah netahá za ruce, nevykluzuje ze zatáček a i když na ní budete sedět celý den nerozbije vás. Při sjíždění prudkých svahů oceňuji účinnou motorovou brzdu, ta bude velmi dobře spolupracovat při nasazení v těžkém terénu s plně naloženým vlekem.

Je to Linhai:

Je velká škoda, že i tento model má totožný displej s modelem Linhai 310 Dragon Fly 4x4, možná by si malý pracant zasloužil větší pracovní prostor. Jak si na malý displej zvyknete, je na něm veškeré aktuální dění přehledné, a akorátně rozdělené - motohodiny, stav paliva, ujeté km... Když už jsme u standardu, tak tu najdeme také další klasiku od Linhaie a tou je dlouhá řadící páka, která svým uzpůsobením nepřekáží, ale v dnešní době vypadá tak trochu komicky. Řazení bylo po celou dobu našeho testu velmi přesné.

Pracant pro masy:

Velké zdvihy s nízkým těžištěm přinášej pracantovi velmi vysokou průchodnost terénem. Nastavitelné tlumiče snesou i rychlejší nájezd do hrubšího terénu, hodně přátelský podvozek neunavuje ani po několika hodinách v sedle. Pneumatiky Sunf se zakusují do terénu hodně precizně, čistě a ostře vedou stopu. Z rozjezdů mi mráz po zádech rozhodně neběhá, čtyřstovkový motor je směřován jednoznačně pro práci a rozumnější vyjížďky. Tato malorážka jede pořád a kdekoli, jakmile motor rozmotáte do maxima tak jede, ať se děje co se děje. V celku se jedná o hravého a obratného pracanta. Hydraulické kotoučové brzdy poskytují přesvědčivou brzdnou sílu, ačkoli by brzdy mohly být krapátek přesvědčivější. V trialových pasážích oceňuji obratnost a lehkou ovladatelnost a to i při sepnutí 4x4, řízení lehce ztvrdne, ale nejedná se o zásadní ztěžknutí, se kterým bych se závratně přetahovala. I s tímto modelem se promotáte všude,  živé řízení reaguje hned a při manipulaci v trialových pasážích nebyl žádný zásadní problém, nebyla cestička kam sem se s touhle lasičkou neprotáhla.
Jak jsme již zmiňovali čtyřstovkový Linhai má dobře zpracované zpřevodování do pomalé rychlosti, pro těžkou práci ideální. Sedadlo je prostorné, po celé délce proměkčené, nikde nic netlačí. V celku je tato čtyřkolka pro pracovní zatížení  i docela dobře vybavena:  elektricky přiřaditelný pohon 4x4, masivní přední ochranný rám, robustní přední a zadní nosič, litá alu kola, pneumatiky Sun-F, elektrický naviják s tažnou silou 3000 lbs, tažné zařízení, kryty páček a rukou, LED světla, dvojité projektorové světlomety, zadní/brzdová/směrová světla s technologií LED, akustická signalizace blikačů.

Prostorné orámování přináší dvě velké platformy na které lze pohodlně a rychle navěsit batohy, kufry či třeba jen připevnit přepravky. Zvuk jednoválce je umírněný, všude jsem projela takřka bez povšimnutí. Servis pro běžného uživatele je snadný, ke všemu se dostanete během pár minut.

Linhai se nezapře:

Čtyřstovkový dříč nemá motor závodníka, ale když už se rozjede, neohroženě si razí cestu vpřed. Klidný charakter motoru se po celou dobu testu projevoval lineárně. Na šikmých srázech sedí jak přikovaný, při sjezdech se chová klidně, oproti předešlým modelovým řadám je celek poslušnější a jako by modelu prospělo obutí do pneumatik Sunf. Tak jak jsme zvyklí u Linhai řady, i zde je delší plynová páčka, která je příjemnější především pro delší vyjížďky. Vždy když testujeme modely Linhai, vzpomenu si na mojí první expedici v Rumunsku, kde jsme měli jednoho průkopnického Linhaie. Celá parta ho podceňovala a po 14 dnech v hlubokých rumunských horách Linhai obstál nejlépe - nejen že projel všechno, ale nemuselo se na něm cokoli opravovat. Jediné co bylo limitující byla rychlost stroje, ale v počtu deseti jezdců se malorážka zakamuflovala a Linhai na té naší expedici obstál. A že jsme se s klukem jednim nemazali; jezdilo se kompletně všude - výjezdy na Tarku, pojezdy po hřebenech, krkolomné sjezdy do údolí, brodění v čerstvě napršených kalužích. Dost bylo nostalgie, shrnu li ve zkratce náš testovaný model - všestraný dříč do nepohody za pěknou cenu - 104 990 Kč včetně DPH.
I k tomuto modelu lze přikoupit širokou škálu doplňků, se kterou se vám stane nepostradatelným pomocníkem např. při prohrnování sněhu, nebo při práci v lese, tahání dřeva, úklidových pracích….

Kam s ním:


  • Na farmu
  • Na ryby
  • Do lesa
  • Na úklidové práce
  • Na hrabání sněhu
  • Na vyjížďky


ASP Group:

Výhradním oficiálním dovozcem čtyřkolek Linhai pro Českou a Slovenskou republiku se od roku 2014 stala česká společnost ASP Group s.r.o.

Komplexní výbava

Přes více než konkurenceschopnou cenu se Linhai 400 4WD může pochlubit skutečně bohatou standardní výbavou, ke které vedle elektricky přiřaditelného pohonu 4x4 patří masivní přední ochranný rám, robustní přední a zadní nosič, designová litá alu kola se značkovými pneumatikami Sun-F, elektrický naviják s tažnou silou 3000lbs, tažné zařízení, kryty páček a rukou, LED světla pro denní svícení, dvojité projektorové světlomety, zadní/brzdová/směrová světla s technologií LED a praktická akustická signalizace blikačů.

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.80 Známkováno: 10x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai 400 4x4 »

Další články sekce Linhai

Linhai ATV 500 4x4

16.04.2014, Redakční testy
Linhai dal již dříve najevo, že s nadcházejícími modely představí konečně jiné čtyřkolky. Nyní společnost zveřejnila a d...

Linhai CUV 400 Carry 4x4

14.10.2013, Redakční testy
Pracant, který rozhodně není na driftování, ale o to víc umí vzít za práci. Linhai představuje novou řadu CUV Carry 4x4 ...

Linhai 600 EFI 4x4

11.05.2011, Redakční testy
Linhaie asi není třeba obsáhle představovat. Vzhledově nezaměnitelné čtyřkolky jezdí po celém světě už nějaký ten pátek....

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4

02.03.2018, Redakční testy
Šestistovková „čepel“ je nástupcem populárního Blade 550, sportovně užitkového pilného pracanta, který si nechal dost lí...

První jízda: CF Moto Gladiator X850

29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...

CF Moto Gladiator X520: sňatek z rozumu

27.07.2017, Redakční testy
Gladiator X450 dostal dvojče. Není to jednovaječné dvojče, ale ani dvojvaječné, takže asi něco mezi. Takže něco mezi Dvo...


Cestopisy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2019 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.73s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce