QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai 400 4WD

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 25.05.2015 | Zobrazeno: 35623×

Linhai 400 4WD Když se řekne Linhai, každý si představí neforemné, futuristické, zastaralejší čtyřkolky se třístovkovými motory. Čínská státní firma s více než padesátiletou historií do svých novějších modelových řad vkládá větší kus rozmanitosti, nové technologie, ale stále je na strojích viditelné přísné dodržování pravidel.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Zapomenutý parťák pro práci:

Ačkoli má Linhai kořeny v letech 1956, k nám do Evropy se probojovával od roku 2005, kdy se mu podařil famózní vstup se čtyřtaktním modelem rámově vycházejícím z Polarisu. Dlouholetá spolupráce s Yamahou se zapsala do podvědomí nejen v předešlých modelech. Linhai 400 4WD se zdá být synonymum všestrannosti, zejména co se pracovního vytížení týče: motror Yamaha, nezávislé zavěšení kol, elektricky přepínatelný pohon 4x4, CVT převodovka, čtyřdobý jednoválec, dvojitá A ramena, masivní orámování, vysoká obratnost, lehká ovladatelnost, stabilní síla.
Kapalinou chlazený jednoválcový motor má dostatek síly pro těžkou práci, motor má velmi kultivovaný chod, klidovější charakter přináší lineární linku, s plně naloženým vozíkem dřeva či jiného harampádí Linhai dech jen tak neztratí. Lineární průběh motoru je velkým plusem, menší obsah netahá za ruce, nevykluzuje ze zatáček a i když na ní budete sedět celý den nerozbije vás. Při sjíždění prudkých svahů oceňuji účinnou motorovou brzdu, ta bude velmi dobře spolupracovat při nasazení v těžkém terénu s plně naloženým vlekem.

Je to Linhai:

Je velká škoda, že i tento model má totožný displej s modelem Linhai 310 Dragon Fly 4x4, možná by si malý pracant zasloužil větší pracovní prostor. Jak si na malý displej zvyknete, je na něm veškeré aktuální dění přehledné, a akorátně rozdělené - motohodiny, stav paliva, ujeté km... Když už jsme u standardu, tak tu najdeme také další klasiku od Linhaie a tou je dlouhá řadící páka, která svým uzpůsobením nepřekáží, ale v dnešní době vypadá tak trochu komicky. Řazení bylo po celou dobu našeho testu velmi přesné.

Pracant pro masy:

Velké zdvihy s nízkým těžištěm přinášej pracantovi velmi vysokou průchodnost terénem. Nastavitelné tlumiče snesou i rychlejší nájezd do hrubšího terénu, hodně přátelský podvozek neunavuje ani po několika hodinách v sedle. Pneumatiky Sunf se zakusují do terénu hodně precizně, čistě a ostře vedou stopu. Z rozjezdů mi mráz po zádech rozhodně neběhá, čtyřstovkový motor je směřován jednoznačně pro práci a rozumnější vyjížďky. Tato malorážka jede pořád a kdekoli, jakmile motor rozmotáte do maxima tak jede, ať se děje co se děje. V celku se jedná o hravého a obratného pracanta. Hydraulické kotoučové brzdy poskytují přesvědčivou brzdnou sílu, ačkoli by brzdy mohly být krapátek přesvědčivější. V trialových pasážích oceňuji obratnost a lehkou ovladatelnost a to i při sepnutí 4x4, řízení lehce ztvrdne, ale nejedná se o zásadní ztěžknutí, se kterým bych se závratně přetahovala. I s tímto modelem se promotáte všude,  živé řízení reaguje hned a při manipulaci v trialových pasážích nebyl žádný zásadní problém, nebyla cestička kam sem se s touhle lasičkou neprotáhla.
Jak jsme již zmiňovali čtyřstovkový Linhai má dobře zpracované zpřevodování do pomalé rychlosti, pro těžkou práci ideální. Sedadlo je prostorné, po celé délce proměkčené, nikde nic netlačí. V celku je tato čtyřkolka pro pracovní zatížení  i docela dobře vybavena:  elektricky přiřaditelný pohon 4x4, masivní přední ochranný rám, robustní přední a zadní nosič, litá alu kola, pneumatiky Sun-F, elektrický naviják s tažnou silou 3000 lbs, tažné zařízení, kryty páček a rukou, LED světla, dvojité projektorové světlomety, zadní/brzdová/směrová světla s technologií LED, akustická signalizace blikačů.

Prostorné orámování přináší dvě velké platformy na které lze pohodlně a rychle navěsit batohy, kufry či třeba jen připevnit přepravky. Zvuk jednoválce je umírněný, všude jsem projela takřka bez povšimnutí. Servis pro běžného uživatele je snadný, ke všemu se dostanete během pár minut.

Linhai se nezapře:

Čtyřstovkový dříč nemá motor závodníka, ale když už se rozjede, neohroženě si razí cestu vpřed. Klidný charakter motoru se po celou dobu testu projevoval lineárně. Na šikmých srázech sedí jak přikovaný, při sjezdech se chová klidně, oproti předešlým modelovým řadám je celek poslušnější a jako by modelu prospělo obutí do pneumatik Sunf. Tak jak jsme zvyklí u Linhai řady, i zde je delší plynová páčka, která je příjemnější především pro delší vyjížďky. Vždy když testujeme modely Linhai, vzpomenu si na mojí první expedici v Rumunsku, kde jsme měli jednoho průkopnického Linhaie. Celá parta ho podceňovala a po 14 dnech v hlubokých rumunských horách Linhai obstál nejlépe - nejen že projel všechno, ale nemuselo se na něm cokoli opravovat. Jediné co bylo limitující byla rychlost stroje, ale v počtu deseti jezdců se malorážka zakamuflovala a Linhai na té naší expedici obstál. A že jsme se s klukem jednim nemazali; jezdilo se kompletně všude - výjezdy na Tarku, pojezdy po hřebenech, krkolomné sjezdy do údolí, brodění v čerstvě napršených kalužích. Dost bylo nostalgie, shrnu li ve zkratce náš testovaný model - všestraný dříč do nepohody za pěknou cenu - 104 990 Kč včetně DPH.
I k tomuto modelu lze přikoupit širokou škálu doplňků, se kterou se vám stane nepostradatelným pomocníkem např. při prohrnování sněhu, nebo při práci v lese, tahání dřeva, úklidových pracích….

Kam s ním:


  • Na farmu
  • Na ryby
  • Do lesa
  • Na úklidové práce
  • Na hrabání sněhu
  • Na vyjížďky


ASP Group:

Výhradním oficiálním dovozcem čtyřkolek Linhai pro Českou a Slovenskou republiku se od roku 2014 stala česká společnost ASP Group s.r.o.

Komplexní výbava

Přes více než konkurenceschopnou cenu se Linhai 400 4WD může pochlubit skutečně bohatou standardní výbavou, ke které vedle elektricky přiřaditelného pohonu 4x4 patří masivní přední ochranný rám, robustní přední a zadní nosič, designová litá alu kola se značkovými pneumatikami Sun-F, elektrický naviják s tažnou silou 3000lbs, tažné zařízení, kryty páček a rukou, LED světla pro denní svícení, dvojité projektorové světlomety, zadní/brzdová/směrová světla s technologií LED a praktická akustická signalizace blikačů.

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.80 Známkováno: 10x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai 400 4x4 »

Další články sekce Linhai

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Test Linhai M570L EPS 4x4: Starý známý s novou homologací

22.10.2022, Redakční testy
Že jsou vám tvary téhle čtyřkolky nějaké povědomé? Jasně, takhle vypadala už M550, kterou jsme testovali před třemi lety...

Linhai 570 T-BOSS EPS: Ještě praktičtější

31.01.2022, Redakční testy
T-Boss je už poměrně známé jméno v oblasti pracovních UTV, tedy vozítek zdánlivě vycházejících ze čtyřkolek, ale vybaven...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.13s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce