Text: Ollie Roučková | Foto: Jarda Ducháček | Datum: 26.04.2011 | Zobrazeno: 23291×
Linhai se probojovával na evropský trh od roku 2005, kdy se mu podařil famózní vstup se čtyřtaktním modelem rámově vycházejícím z Polarisu. Z toho Linhai těží dodnes a drobné několikaleté vylepšování přineslo další promyšlenou novinku - Linhai 310 Dragon Fly 4x4.
V jednoduchosti je krása. Na co vymýšlet složitosti, když to jde vymyslet jednoduše. Teorie velkého třesku je stejná, displej je nafouknut funkcemi, které jsou praktické, ale ty podstatné tu chybí. Zaběhnutá klasika všech displejů - motohodiny, stav paliva, ujeté km nebo míle… Ale to hlavní, praktické vyobrazení zařazené rychlosti, mi po celou dobu testu chybělo. Než mi padlo do oka pákové řazení, často jsem se dle zvuku a chodu motoru přistihla při jízdě na L, ačkoliv jsem chtěla zařadit H. Co se týče ovládání, vše šlapalo bez jakéhokoli zadrhnutí. Jak v terénu, tak i na silnici byl displej stále přehledný.
Tvarování sedla není to, na které jsme zvyklí. Pohledově neznatelné, ale při posezu dramatickou změnu pocítíte. Drama není však veliké, neděste se. Model Dragon Fly 310 má oproti modelu Classic znatelně kratší a širší sedlo. Přiznám se, že mně je užší sedlo příjemnější, nejen že dobře dosáhnu na stupačky, ale i v terénu je komfortnější, jen při jízdě ve stoje širší sedlo znesnadňovalo vysedání. Při jízdě v sedě ale bylo pohodlné, nebála bych se delšího cestování, které přináší přišpendlený zadek k sedadlu. Ve dvou se na sedlo třístovky skládáme v celku dobře, ale jsme dva hubeňouři, vzrostlejší jezdec se spolujezdcem si s krátkým sedlem poradí tak tak…
Dvě kotoučové vepředu a dvě kotoučové vzadu. Naše testované třístovkou mimino bylo čerstvě vybalené z krabice. Vše mělo nádech novoty a takový ten typický „smrad“ tuhosti. Ještě si vše nesedlo tak jak má, navzdory tomu si brzdy počínaly dobře. Na nožní brzdu jsme nemusela šlapat plnou vahou, stačilo jen flegmaticky sešlápnout, přední brzdy byly tužšího rázu. Nerada se s řídítky přetahuji, ale když už se mi podařilo brzdu zmáčknout, tak jsem stála opravdu na fleku. Na zadní kyvce jsem oběvila „nohavici“, která chrání dva třmeny brzdění, což si i minulé modely žádaly, ale teprve modely 2011 mají toto privilegium. U staršího modelu jsme namontovanou plastovou nohavici nakonec sundavali, drželo se v ní bahno. Co na to tato novější verze, je otázkou.
Lehká ruleta, ale vybroušené řízení, obratnost a hravost. To jsou tři slova, kterými bych test Dragon Fly 310 charakterizovala. Z rozjezdů mi mráz po zádech rozhodně neběhal, ale když už se 4x4 rozjela, válcovala všechno, co jí přišlo do cesty. Vždyť tu není co řešit, klasika je klasika a na podvozku se nepracovalo, stále stejný příběh… Linhai 310 Dragon Fly sice nemá motor závodního speciálu, ale třístovka se nenechala ničím zastrašit. Terén kopírovala pohopkáváním, zdálo se mi, že je tužší, než tomu bylo u Classicu. Řízení jsem měla stále pod kontrolou, prorážela jsem si cestu bahnem i na motokrosové trati, kde bylo evidentní, že motorově i podvozkově je Dragon Fly 310 směřován jednoznačně pro práci a rozumnější vyjížďky. Tohle je motor, co jede pořád a kdekoli, jakmile ho rozmotáte do třístovkového maxima. tak jede, ať se děje co se děje. Když mi nestačilo 2x4, v klidovém režimu přepínám na 4x4. Přepínání je jednoduché, dvě polohy jsou dobře popsané, ale na displeji se nezobrazuje právě zařazený chod. Změnu v obtížnějším řízení nepociťuji, jen se tohle dračí torpédo rádo staví na dvě boční kola a moc rádo se v zatáčkách zahryzává, tady jsem se musela hodně soustředit, abych
balancování nepřehnala až k pádu. Příjemné je, hračička se vejde všude, ať po dvou nebo po všech čtyřech kolech a má dokonale živé řízení, které reaguje hned. Léty propracované uložení ramen se zdá být také tou dobrou cestou. Když už jsem u zavěšení ramen, tady pracuje polarisácký systém, který vídáme na starších Polárkách. Zvuk jednoválce je umírněný, v lesích si mě skoro nikdo nevšiml. Každopádně je to krbec, jeho duhy i neduhy jsou s tím spjaté…
Varovky jsou umístěné v pravé části kapličky, které jsou vsazené v průhledném vodotěsném pouzdře. Při sepnutí se ozve hlasitá signalizace a blinkry blikají o sto šest. Proč vám zdůrazňuji „při sepnutém klíčku“? Varovky opravdu nereagují na jakékoli zmáčknutí mimo sepnutý klíček. To je hlavně kvůli nechtěnému (nebo zlomyslnému) sepnutí mimo dozor, což by mělo za následek vybití baterie… Hlasitý projev varovek i blinkrů nelze přeslechnout ani v helmě, dokonce ani když jedete už 50 km/h. Mně zvukový projev blinkrů docela bavil, ani jejich barevná signalizace na displeji nešla přehlédnout. Při testu jsme jeli s Linhaiem 310 a 600, obě mají zvukovou signalizaci blinkrů. Nejen, že sem slyšela své blinkry, ale i kolega, který jel za mnou, byl k nepřeslechnutí. Vypnutí blinkrů je zachováno stlačením přepínače, ten se sám přecvakne do klidové polohy.
Pokračování článku: Technické údaje
15.05.2025, Redakční testy
V uplynulých letech se staly Linhaie řady T-Boss spolehlivými společníky nejednoho provozu, kde se občas jezdí v bahně, ...
26.12.2024, Redakční testy
Tak rychle se nemění ani vlády v době politických krizí, s jakým tempem přichází značka Linhai s novými top modely. Zkra...
29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...
01.05.2025, Redakční testy
Dávno neplatí, že pořádná mašina musí přijet z Ameriky. Čínští výrobci nám neustále ukazují, že už to není volba...
20.03.2025, Redakční testy
Čtyřkolka Snarler AT6, vybavená jednoválcovou šestistovkou, byla prvním ATV, s nímž americko-čínská značka Segway vstoup...
20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...
Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si ...
Goes Terrox 500: Levný pracant s prověřenou technikou
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.57s