QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Kymco MXU 450 i 4x4

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 04.07.2011 | Zobrazeno: 8989×

Kymco MXU 450 i 4x4 Mezi 4x4 stroji Kymco se letos vše točí okolo novinek, obzvláště pak okolo MXU 450 i 4x4. A právem, tahle novinka je k dostání od května letošního roku, již jsme vám ji představili v rychlém představení novinek. Kymco doplnilo řady MXU, hravou novinkou s nezávislým zavěšením kol, připojitelným pohonem všech kol, motorovou brzdou, dlouhými zdvihy pérování a metalickým lakem.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technická data MXU 450i

Design:

MXU 450i využívá platformy nové pětistovky. Přední maska nese půdorysy Bumblebee z Transformers, světla pěkně na stopkách, hříšně utopené blinkry, kryté srdcovitým nárazníkem. Decentní logo Kymco sedí na žebrování před chladičem. Přední nosiče masku propojují se zaoblenými plasty, zapadajícími do přístrojové kapličky oddělené černými plasty. Štíhlejší pojetí přístrojové desky jede v kolejích roky prověřených Kymco předchůdců. Boční partie převyšují černé paprskovité ráfky se znakem Kymco uprostřed. V zadní části dominuje německá espézetka , vedle které je posazena neforemná zadní mlhovka. Nadčasově prolnuté zadní světla s blinkrama jsou prvotřídní. Z blízka i z dálky se 4kolka jeví jako neposeda do jakékoli nepohody.

Motor:

MXU 450i 4x4 je takříkajíc nástupcem MXU 400. Novinka 450 nabízí větší obsah moderního, kapalinou chlazeného jednoválcového motoru s elektronickým vstřikováním.  Jízda v terénu i na silnici je stabilní, jen v nižších otáčkách se motor nechoval zrovna příkladně. Místo klidného popojíždění v kolonách na Jižní spojce čtyřkolka pohopsává nepravidelnými přískoky. Tenhle nešvar se ztratí jakmile kolka dostane pár otáček navíc. Její hravý motor mě bavil  i při práci v lese, kde jsem potřebovala jezdit pomaleji a proplétat se mezi stromy tak, abych nevytratila náklad. Tady Kymco zapracovalo na výbornou, pomalý chod - L - je dimenzován na opravdu pomalou jízdu. I když jsem z garáže vyrážela brzo ráno, motor neprskal, naskočil a čekal co se bude dít dál.

Motorová brzda:

Nic nového pod sluncem, že se dělají pracanti s motorovou brzdou, ale ne všechny jí mají funkční. Kymco MXU 450i má motorovou brzdu příkladnou. Hned jak ubírám plyn, kolka se sama brzdí, v terénu jsem nemusela sahat po brzdách, práci mi doslova ulehčovala. Jen pozor pozor v městském provozu nejsou řidiči zvyklí, že stroje brzdí aniž by svítily zadní brzdy.

Podvozek:

Odpouští i velké chyby, všechny prohřešky bezesporu vyřeší. Drží stopu i v nejnáročnějším terénu, tenhle nezmar nabízí jízdní suverenitu. Nepoletí rychle jako R6, nebude lítat jako pták, ale vždy od ní můžete čekat pohodovou jízdu se vším komfortem chytrého podvozku. To co jezdec pokazí to podvozek pobere a ještě si bude říkat – „to bylo všechno..?“ Je až s podivem, že tato  4kolka nemá posilovač řízení, ovládání bylo přesné i při sepnutí 4x4. V zatáčkách seděla jako přikovaná, né a né jí dostat do driftu, ve výjezdech se celek choval vyváženě. Nezávislé zavěšení kol na zadní ose nepřetržitě umožňovalo vyšší trakci – která se vyplatila v extrémním nasazení.

Displej:

Displej by mohl projít transformerizací, v obdélníku je nahuštěno tolik informací, až se jezdec snadno ztratí. Po obvodu horní lišty vede otáčkoměr, zalomený jako hokejka do levého rohu. Pod otáčkoměrem dostatečně svítí zařazená rychlost a stav paliva. Stav paliva se vyobrazuje pěti chlívečky, jak Kymco z 15 litrové nádrže papá tak mizí jeden štráfek za druhým. Stavu paliva vyžaduje více obezřetnosti, první dva štráfečky zmizí, pak dlouho dlouho nic a najednou začne blikat stav paliva, jakmile začne problikávat stav paliva doporučuji sjet k nejbližší benzínové pumpě, pokud není žádná v dosahu nepropadejte panice benzín jen tak z nádrže nezmizí. Vedle stavu paliva je vyobrazen stav ujetých km.
A už jsme u nejdominantnější ikony pravé části displeje. Ukazatel rychlosti je přehledný kdekoli a kdykoli, což se nedá říci o kontrolkách světel, blinkrů a vody, kde to už s viditelností bylo na štýru s vykřičníkem. Tyhle kontrolky by potřebovaly pořádně oválet v písku, nový lesklý povrch zcela znemožňuje viditelnost. Oválet, vyválet a displej bude dokonfigurován.

Řídítka:

Řídítka disponují tvrdšími gripy, které se nekroutí pod pevnějším stiskem. Jejich design se skládá z včelích pláství, které jsou doplněny zdrsněnou spodní částí rukojetí, tak aby gripy padly pohodlněji do rukou. Koukneme-li se podrobněji na řídítka - levé řidítko disponuje ovladači světel. Zamačkávajícím tlačítkem varovek, které se samo nevypne, jakmile se sepne bliká a bliká dokud jej zase nestlačím. Startér, klakson i parkovací brzda je už automaticky u všech 4kolek. Co se týče uspořádání na pravém řidítku, rutina přepínání 2 WD, 4 WD a páčka plynu. Vše spíná napoprvé, za týdenní test se mi ani jednou nestalo, že by nějaká z funkcí vypověděla službu.

Sedlo, úložné plochy:

Malé komfortní sedlo nabízí slušnou míru komfortu s pohodlným posezem pro jezdce. Díky svým vlastnostem sedlo se zúženým profilem směrem k nádrži, vyhoví jezdci i při razantní jízdě. Sedadlo je 100% komfortní při jízdě v terénu i na silnici, ale co se týká jízdy ve dvou, tady menší MXU 450i ztrácí. Celkově menší konstrukce, sice umožňuje jízdu ve dvou, ale oba jezdci jsou stísněni a v terénu se oba trápí. I u úložných ploch MXU zase ztrácí na svém lesku, jsou tu jen dvě malé odkládací místa pod sedlem. Další odkládací plochy se nekonají, pokud si jezdec chce rozšířit portfolio, musí sáhnout hluboko do peněženky a zakoupit nějaké kufry.

Zhodnocení:

MXU 450i 4x4 nabízí povedený mix vlastností. Hravá novinka do nepohody, jedná se o hravou a přizpůsobivou čtyřkolku, která nabízí suverénní jízdní stabilitu, ať jedete po čtyřech kolech nebo jen po dvou. Nezávislé zavěšení umožňuje jezdci plynulou pohodovou jízdu. Na trati celek podvozku odvedl většinu práce tak, že jsem s řízením neměla sebemenší problémy. Při cestování v napráskaném pražském provozu Kymco projíždělo svižně. Na světlech se rozjíždělo rychleji než auta, při parkování jsem využívala výhody 4kolky a zároveň menší koncepce celku. Jedině nepříjemné cukání při rozjezdech mi bylo protivné. Při pomalém popojíždění se MXU 450i 4x4 v reakci na přidání plynu zachvělo, a místo klidného popojetí poskočilo. Tato nerovnováha zmizela po zrychlení jízdy. Pohon 4x4 přináší spoustu zábavy, po práci můžete zajet na trať nebo na trial, ale ve dvou už to bude složitější. Plusem testované novinky je akceptovatelná cena 159 990 Kč. Já tuto novinku během týdne testovala jak v pražském provozu, kde jsem s ní jezdila jako se skútrem, ale hlavně a zásadně prošla testem v pracovním zápřahu. Tady oceňuji její bezchybné zpřevodování do pomalé rychlosti. Teď už jen záleží na tom jestli bude mít Kymco šanci v řadách obřích 4koles?

Shrnutí MXU 450i testu v Německu:


  • Za celý den ježdění jsem si tento model oblíbila a takřka nechtěla jezdit na ničem jiném. Jedná se o extrémně přizpůsobivou 4kolku.
  • Na trhu je k dodání od května letošního roku.
  • Cenově se pohybuje okolo 159 990 Kč.
  • Při testovacím dni tu stály hned dva totožné modely, jeden v líbivé hnědé metle a atraktivní stříbrné. Obě barvy jsou povedené.
  • Co se týče motoru, jde o pružnou čtyřipade. MXU se musí držet pod plynem, jakmile trochu ubírám, motorová brzda hned zabírá a stroji v mžiku spadne výkon.
  • Tlumiče jako v peřince, po roletách pracovaly slušně, až na tvrdé dopady tam už tlumiče nestíhaly.
  • Jedná se o homologovanou 4kolku pro dvě osoby. Z mého pohledu se dva jezdci na tuto 4kolku vejdou s fousem.
  • Výkon motoru 14,9 kW/20 PS, v otevřené verzi disponuje 22 kW/ 30 PS při 7 000 ot/min.

Pokračování článku: Technická data MXU 450i

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technická data MXU 450i

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.33 Známkováno: 3x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Kymco MXU 450i»

Další články sekce Kymco

Kymco MXU 500i

23.05.2013, Redakční testy
Dny klasických karburátorů jsou sečtené. Nové emisní limity už nejdou se zastaralými technologiemi nadále plnit, zákazní...

Maxxer 450i 4x4

12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...

MXU 500 IRS 4X4 DX

03.08.2011, Redakční testy
Kymco má jednoznačně svůj vlastní styl, jiný podvozek, způsob řízení a především velmi slušnou flotilu 4kolek. Vodou chl...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.62s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce