QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Kawasaki KFX 450R

Text: Matěj Oliva | Foto: Scigacz.pl | Zdroj: Scigacz.pl | Datum: 20.01.2010 | Zobrazeno: 15646×

Kawasaki KFX 450R Nikdo neví proč, ale na domácí scéně závodů quadů jsme se s quady značky Kawasaki nesetkávali příliš často. Avšak každý, kdo se alespoň trochu zajímá o světový motokros, zná tým Kawasaki Monster Energy. Avizované uvedení na trh nového modelu KFX450R ve mně probudilo touhu bližšího seznámení s tímto strojem.


Kapitoly článku

  1. Test čtyřkolky
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Labuť nebo ošklivé káčátko?

Názor na vzhled je věcí naprosto individuální, protože jak víme, proti gustu žádný dišputát. Proto se při hodnocení designu budu řídit svými pocity, se kterými ne každý musí souhlasit. Novoučký KFX450R, který se dostal do mých rukou zářil, lesklou a pro Kawasaki typickou zelení. Přede mnou tento stroj nikdo netestoval, takže o nějakých škrábancích nebo stopách používání nebylo řeči. Prostě pastva pro oči. Sportovní charakter quadu podtrhuje agresivní silueta karoserie a kompaktní stavba celého quadu. Do očí nejvíce bijí dva kulaté reflektory předního osvětlení, které mi připomínaly vzteklého pavouka. Nelíbil se mi naopak tlumič výfuku, který se mi rozhodně zdál příliš tlustý. Když usedám za řidítka (od firmy Renthal) ihned mám pocit, že tento quad je ještě menší, než se mi na první pohled zdálo.

Ne šaty dělají sportovce

Nahlédněme na chvíli pod sportovní pláštík nové 450-tky. Kostra KFXu se opírá o rám, vyrobený výlučně z hliníku. Přední tlumiče, stejně jako zadní centrální tlumič, jsou plně nastavitelné. Motorem je osvědčená hnací jednotka pocházející z krosového motocyklu KX450F. Za dodávku palivové směsi zodpovídá vstřik paliva značky Keihin s průměrem 42 mm. Přenos hnací síly se děje pomocí pětistupňové manuální převodovky s dodatečným zpětným chodem, s čím se u sportovních strojů nesetkáváme příliš často. Zajímavým řešením je rovněž namontování akumulátoru na předek motoru. Dovoluje to odlehčit zadek vozidla, centralizovat váhu a snížit těžiště čtyřkolky.
Ale dost teorie, je čas na praxi.

Na plný plyn...

Zima je ve své polovině, několikastupňový mráz už o sobě dává vědět, takže je čas se zahřát. Sedám si znovu na sedačku, otáčím klíčkem, mačkám spojku, brzdu, tlačítko startéru. Po delším garážování se jednoválec líně ozývá ospalým mroukáním, ale už po chvíli je připraven vyrazit. První dojmy? Silný motor, převodovka funguje velmi dobře, KFX je lehký a úzký, díky čemuž s lehkostí vymetá zatáčky. Brzdám také není co vytknout, i když by bylo milé konečně uvidět japonské vozidlo sériově vybavené ocelovým opletením brzdových hadiček.
Quad se řídí velmi lehce a příjemně. Ale jsou hodnoty, které nám servíruje KFX dostačující do bojů ve vrcholovém sportu? O odpověď na tuto otázku jsem poprosil rovněž závodníky Pawła Sobczyka i Adama Wężyka. Stačilo pár minut jízdy a už vidím na jejich tvářích široký úsměv. O dvě hodiny později již jsou připraveni k předběžnému hodnocení nového produktu firmy z Akashi. „Tento quad je srovnatelný s novou Yamahou YFZ450R" - prohlásil Paweł. „Motor i vstřikování fungují dobře, převodovka také pracuje výtečně". Hůře v jejich hodnocení dopadlo zavěšení, které se podobně jako tomu je u většiny továrních vozidel, nehodí pro profesionální sport a tuto část je třeba bezpodmínečně nutné před závody vyměnit. To samé se týká výše zmíněných brzdových hadiček. Velkým plusem zeleného quadu se ukázala podsaditá silueta. Díky tomu, že je úzký a lehký, velmi snadno překonává ostré zatáčky, což se našim testerům zalíbilo.

Nic pro zelenáče

Kawasaki KFX450R je rozhodně sportovním nástrojem a dovoluji si to tvrdit bez nejmenšího zaváhání. Po nezbytných úpravách nutných k tomu, aby mohl být nasazen do bojů o nejlepší místa v závodech (ty jsou ale potřebné ve všech sériových konstrukcích), se tento stroj může směle a bez komplexů měřit s Yamahou, Suzuki nebo také Hondou. Zcela jistě to není stroj pro amatéry a na to bychom měli pamatovat při nákupu tohoto stroje.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Test čtyřkolky
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Kawasaki KFX 450 R»

Další články sekce Kawasaki

Kawasaki KVF 750 4x4 EPS

06.11.2011, Redakční testy
Čtyřkolka KVF 750 4x4i získala pro modelový rok 2012 komplexní upgrade, který čítá elektrický posilovač řízení (EPS), ...

Kawasaki Mule 4010 Diesel

17.04.2009, Redakční testy
Kdo by čekal, že značka tolik nabitá emocemi, jako je Kawasaki, má v nabídce také dieselové UTV. Nová verze Mule pro rok...

Kawasaki KVF 750

02.02.2009, Redakční testy
Čtyřkolku od zelených? Jak je libo, Kawasaki totiž už delší dobu čeří vody jak sportovních, tak užitkových quadů. Vlajko...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...


Cestopisy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2019 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.55s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce