Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Foto: CFMOTO, Eduard Šlampa | Datum: 08.04.2020 | Zobrazeno: 12813×
Nerad bych znovu omílal fráze o tom, jak daleko jsou dnes nejen svými výkony nejsilnější side-by-side na trhu. Z původních rekreačních vozítek se staly víceméně závodní stroje, které dokáží konkurovat i velkým autům. Jejich výroba ale náleží jen severoamerickým, nebo japonským značkám. Nebo spíš náležela. Čínské CFMOTO totiž uvádí na trh finální podobu bugyny Z-10, která se zanedlouho ukáže i na českém trhu. Dokáže zamíchat kartami v side-by-side segmentu?
Dosud byla vlajkovou lodí CFMOTa bugyna Z1000, která vycházela ze starší Z800 a zapadala do segmentu střední třídy. Z1000 Sport by ale mělo být o dost dál a je to vidět na první pohled. CFMOTO se rozhodně nebálo experimentovat a pro mě osobně je celkem překvapení, jak moc je finální Z1000 Sport podobné konceptu, který se před dvěma lety objevil v Miláně. Ostatně pod designem je podepsané rakouské studio Kiska. Bugyna si rozhodně na nic nehraje, nesnaží se předstírat, že se hodí na práci. Je to čistě sportovní stroj a je to vidět na každé jeho části, ať už se díváte na agresivní přední masku nebo na miniaturní korbičku za sedačkami, která ani nemá ohrádku, která by tu držela náklad. Předpokládám, že CFMOTO nabídne úložný box, nebo jiný systém, který bude na tohle místo pasovat. Zajímavé je, že na bugyně je jen minimální množství karosářských plastů a v podstatě celé vozítko je opticky tvořené trubkami a působí lehce a vzdušně. Myslí se ale i na pohodlí posádky, které pomůže třeba plastová střecha.
Interiér je čistě sportovní. Najdete tu zajímavě řešené sedačky z pružné gumy, které perfektně obejmou tělo. Před sportovním volantem je digitální panel, který známe z motorek CFMOTO a na kterém se zobrazí veškeré informace, které můžete za jízdy potřebovat. Vzhledem k tomu, že je prověřený právě z provozu na motorkách, rozhodně bych se nebál o jeho odolnost proti povětrnostním vlivům. Ostatně i zbytek interiéru je pojatý tak, abyste do něj mohli i v zabahněném jezdeckém oblečení a po jízdě ho mohli vypláchnout wapkou.
O pohon se bude starat vidlicový dvouválec o objemu 963 ccm se čtyřmi ventily na válec a samozřejmě vodním chlazením. Stejně jako u UTV 1000 je i u Z1000 Sport použitý elektronický plyn! Výkon je přenášen přes variátor CVTech, který se vyrábí v Kanadě a v předchozích generacích CFMOTa se rozhodně osvědčil. Motor bude mít 85 koní a 82Nm. Takové náloži výkonu by měl v pohodě stačit i podvozek s nezávislým zavěšením a zdvihy 275 mm. Kola mají průměr 14" a jsou z lehkých slitin. I díky tomu je hmotnost celého stroje 558 kg. Tak nějak samozřejmá je přítomnost posilovače řízení.
Pokračování článku: Jízdní dojmy
31.07.2020, Představujeme
Musím říct, že když jsem se dozvěděl, že by měla jet nová bugyna Z1000 Sport na Dakar 2022, trochu jsem se pousmál. Novi...
30.04.2019, Představujeme
Letošní zima sněhem nešetřila na rozdíl od té loňské, takže sněhu bylo po pás a my mohli celkem pohodlně vyrazit nafotit...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.74s