QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Cectek Quadrift 500 EFI

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 23.03.2009 | Zobrazeno: 48148×

Cectek Quadrift 500 EFI Vstupem Cecteku na český trh se mnohé změnilo, máme tu první tchajwanskou čtyřkolku se vstřikováním a především první ryze silniční čtyřkolku bez jakýchkoli ambic na zvládání terénu. Jako první redakce jsme měli možnost vyzkoušet tuto novinku v provozu!


Kapitoly článku

  1. Úvod, design a ovladače
  2. Jízda a motor
  3. Video
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Už jsme jezdili na všem možném od tříkolového pekla Can-Am přes minibajkové čtyřkolky až po nákladní UTV, něco takového tu ale ještě nebylo. Značka Cectek je ve světě čtyřkolek nováčkem, ovšem má letité zkušenosti v automobilovém průmyslu především co se týče elektroniky. I v útrobách Quadriftu je jí dost a dost.

Design

Cectek Quadrift jsme měli možnost vidět již několikrát, ale teprve před prodejnou Dorton, kde jsem čtyřkolku přebíral, vynikla jeho netradiční linie. Oproti fotkám z výstav je čtyřkolka naživo menší. Dojem velkého stroje dělá především robustní přední část s dvojicí čoček na každé straně a blinkry utopenými v předním nárazníku. Pod tím vším je ještě robustní ochranný rám, který opticky celý stroj hodně snižuje.
K dalšímu snížení pak došlo přímo na podvozku, který je postaven speciálně pro silniční jízdu. Ramena jsou vodorovná a pružiny mají zdvihy pouze 110 mm. Navíc jsou v atraktivní červené barvě, která dodává čtyřkolce dravý vzhled. Červeně nalakované jsou i brzdiče zakusující se do mohutných děrovaných kotoučů. Ty prosvítají skrz černá litá kola obutá do nízkoprofilových gum. Na středech je pak v nerezu vyfrézováno logo výrobce. To jsou detaily, které dokreslují celkový vzhled a povahu stroje. Takovým detailem je i uzamykatelné víčko nádrže umístěné v právém zadním blatníku.
Zadní části dominují široké pneumatiky, mezi nimiž je diferenciál s elektronickou uzávěrkou... ale k tomu až později. Nad každým kolem je světlo s trojicí žárovek schovaných za čirým sklem. Mezi světly je pak umístěna registrační značka. Quadrift je homologován dokonce pro dvě osoby a není problém k němu dokoupit příslušenství v podobě kufrů, opěrek a plexištítu, jak jsme mohli vidět na výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem.
Všechny části čtyřkolky jsou kvalitně slícované, nic nevrže a vše drží jak má. Srovnání s asijskými čtyřkolkami předchozích let zde opravdu není na místě, tady se na materiálu ani zpracování rozhodně nešetřilo. Palubní deska s logem CECTEK má analogový otáčkoměr a digitální displej ukazující všechny důležité informace včetně stavu paliva. Chybí tu snad jen ukazatel teploty motoru.
Ovladače jsou standardní, vlevo najdeme navíc tlačítko pro otevření výkonu při zařazeném zpětném chodu. Vpravo je pak tlačítko pro sepnutí uzávěrky. Co je ovšem netradiční, je řadící „knoflík“. Namísto klasické páky stisknete a otočíte kolečko na rychlost, kterou chcete zařadit. Rozhodně to dobře vypadá, ale s funkcí u nezajeté čtyřkolky to bylo slabší, i když nakonec stačilo jen přidat trochu plynu a rychlost zapadla. U řadicí páky to je v podstatě stejné, ovšem máte v páce větší sílu a můžete rychlost zařadit větší silou.
Zklamání mě čekalo po odklopení sedla, celý prostor je plný elektroniky, která je však pečlivě připevněna a rozmístěna. Pro eventuelní servis ideální, ale nedáte sem ani lékárničku. Ta by se měla vejít do přední schránky, v jejíž útrobách najdeme i hrdlo pro dolévání chladící kapaliny. Tu však nelze uzamknout.

Pokračování článku: Jízda a motor

Kapitoly článku

  1. Úvod, design a ovladače
  2. Jízda a motor
  3. Video
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Cectek 500 EFI Quadrift»

Další články sekce Cectek

Cectek GLD 550 T6

04.08.2015, Redakční testy
Oproti stávajícímu modelu T5 novinka přináší nejen zvýšený objem o 25 kubíků, ale také delší zdvih, novou ojnici, nový ...

Cectek 500EFI Kingcobra

29.08.2011, Redakční testy
V druhé polovině tohoto desetiletí prakticky neexistuje třída máloobsahových motorů, a tak na to řada výrobců 4kolek pru...

Cectek 500EFI GL T5EFI

27.06.2011, Redakční testy
Jörg Schnorr přejel z Kolína nad Rýnem do Kapského Města na této 4kolce 15 zemí, Vladimír Stejskal z CZ Cectek týmu si s...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.48s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce