Už jsme jezdili na všem možném od
tříkolového pekla Can-Am přes minibajkové čtyřkolky až po nákladní UTV, něco takového tu ale ještě nebylo. Značka Cectek je ve světě čtyřkolek nováčkem, ovšem má
letité zkušenosti v automobilovém průmyslu především co se týče elektroniky. I v útrobách Quadriftu je jí dost a dost.
Design
Cectek Quadrift jsme měli možnost vidět již několikrát, ale teprve před prodejnou
Dorton, kde jsem čtyřkolku přebíral, vynikla jeho
netradiční linie. Oproti fotkám z výstav je čtyřkolka naživo menší. Dojem velkého stroje dělá především
robustní přední část s dvojicí čoček na každé straně a blinkry utopenými v předním nárazníku. Pod tím vším je ještě robustní ochranný rám, který opticky celý stroj
hodně snižuje.
K dalšímu snížení pak došlo přímo na podvozku, který je postaven speciálně pro silniční jízdu. Ramena jsou vodorovná a pružiny mají zdvihy
pouze 110 mm. Navíc jsou v
atraktivní červené barvě, která dodává čtyřkolce dravý vzhled. Červeně nalakované jsou i brzdiče zakusující se do
mohutných děrovaných kotoučů. Ty prosvítají skrz černá litá kola obutá do nízkoprofilových gum. Na středech je pak v nerezu vyfrézováno logo výrobce. To jsou detaily, které dokreslují celkový vzhled a povahu stroje. Takovým detailem je i uzamykatelné víčko nádrže umístěné v právém zadním blatníku.
Zadní části dominují
široké pneumatiky, mezi nimiž je diferenciál s elektronickou uzávěrkou... ale k tomu až později. Nad každým kolem je
světlo s trojicí žárovek schovaných za čirým sklem. Mezi světly je pak umístěna registrační značka. Quadrift je homologován dokonce pro dvě osoby a není problém k němu
dokoupit příslušenství v podobě kufrů, opěrek a plexištítu, jak jsme mohli vidět na
výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem.
Všechny části čtyřkolky jsou
kvalitně slícované, nic nevrže a vše drží jak má. Srovnání s asijskými čtyřkolkami předchozích let zde opravdu není na místě, tady se na materiálu ani zpracování rozhodně nešetřilo. Palubní deska s logem CECTEK má analogový otáčkoměr a digitální displej ukazující všechny důležité informace včetně stavu paliva. Chybí tu snad jen ukazatel teploty motoru.
Ovladače jsou standardní, vlevo najdeme navíc
tlačítko pro otevření výkonu při zařazeném zpětném chodu. Vpravo je pak tlačítko pro sepnutí uzávěrky. Co je ovšem netradiční, je řadící „knoflík“. Namísto klasické páky stisknete a otočíte kolečko na rychlost, kterou chcete zařadit. Rozhodně to dobře vypadá, ale s funkcí u nezajeté čtyřkolky to bylo slabší, i když nakonec stačilo jen
přidat trochu plynu a rychlost zapadla. U řadicí páky to je v podstatě stejné, ovšem máte v páce větší sílu a můžete rychlost zařadit větší silou.
Zklamání mě čekalo po odklopení sedla,
celý prostor je plný elektroniky, která je však pečlivě připevněna a rozmístěna. Pro eventuelní servis ideální, ale nedáte sem ani lékárničku. Ta by se měla vejít do přední schránky, v jejíž útrobách najdeme i hrdlo pro dolévání chladící kapaliny. Tu však nelze uzamknout.