QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Cectek Quadrift 500 EFI

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 23.03.2009 | Zobrazeno: 48683×

Jízda

Dost bylo prohlížení, raději využijeme prvního slunečného dne k pořádnému svezení. První cesta vede přes Prahu ze severu na jih. V městském provozu je příjemná absence řazení. Můžete se tak soustředit jen na provoz okolo a na udivené výrazy v autech, která předjíždíte.
První dojem je rychlé řízení, čtyřkolka má extrémně velký „rejd“ a ze začátku je hodně nervózní. Na druhou stranu se otočíte bez problémů na užší silničce a jakmile si zvyknete, stává se z problému radost. Pravdou je, že při přejíždění dlažebních kostek, kolejí a podobných nerovností je třeba zejména při rychlé jízdě (pomalu vás Quadrift jezdit nenechá) vzít řízení pevně do ruky, jinak mohou nastat komplikace.
Ve městě budete díky manévrovatelnosti a zrychlení o něco rychlejší než v autě, ale zázraky nečekejte, přejíždění prahů a nerovností je ve vysokých rychlostech problém a čtyřkolka je na projíždění kolon moc široká. Na druhou stranu je každá klička, odjezd od křižovatky i brždění slečnám na přechodu neskutečná zábava.
Ale raději pryč z města. Po strakonické ukázal digitální tachometr 117 km/hod, což je velice slušná hodnota. Pohled na tachometr ruší jen kontrolka výstražných světel, která je zároveň kontrolkou omezovače a v podstatě kdykoli dáte plný plyn, začne blikat - omezovač víceméně neucítíte, motor se prostě nenechá víc vytočit, ale blikání na palubní desce mírně ruší. Trochu překvapivě se quad i v těchto rychlostech chová klidně a jede jako po kolejích. Příkladná je ochrana jezdce, kdy i v těcho rychlostech fouká jen na horní polovinu těla.
Ale pryč z dálnice někam na okresky. Nejdříve je třeba najít ten pravý grif a pracovat s tělem stejně jako v terénu. Pokud budete sedět rovně, Quadrift vás velice rychle naučí jezdit po dvou. Čím víc pak vysednete, tím je průjezd plynulejší a rychlejší. Průlety zatáčkami jsou úžasným zážitkem. Při pohledu z boku je čtyřkolka nakloněná na předek a většina hmotnosti jde na přední nápravu. To umožňuje dobrou přilnavost přední nápravy a možnost utrhnout zadek v utažených zatáčkách.
Nakonec přichází věc, pro kterou se naučíte quadrift zbožňovat. Utrhnout zadek plynem není problém ani na rychlost H, stačí trochu přidržet přední brzdu a kolečka na asfaltu nejsou problém. Mimochodem v Quadriftu tepe v součastnosti nejvýkonnější půllitr na trhu. Po zařazení L je pak zadek čtyřkolky ještě divočejší. Vrchol zábavy začíná po uzavření zadní nápravy. Uzávěrka je elektronická a ovládá se na pravém řidítku. Nicméně proces uzavření diferenciálu je otázkou několika sekund, než elektronika vyhodnotí všechna data a uzná za vhodné nechat vás pokračovat v řádění. Toto opatření je trochu nepřijemné, nicméně šetří diferenciál i celou převodovku. Dokud neproběhne sepnutí jak má, elektronika omezuje výkon.

Závěr

Mezi čtyřkolkami na našem trhu jde o novinku a prozatím není s čím srovnávat. Pokud jste ale přemýšleli nad koupí čtyřkolky na silničních gumách, rozhodně přehodnoťte svá rozhodnutí a podívejte se na Quadrift. Přestože se jedná o čtyřkolou prvotinu Cecteku, lze díky vývojovému zázemí renomoavné značky očekávat bezporuchový provoz. Cena se sice blíží k stodevadesáti tisícové hranici, za své peníze ovšem dostanete perfektně zpracovanou čtyřkolku se slušným výkonem a image k nezaplacení.

Pokračování článku: Video


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Cectek 500 EFI Quadrift»

Další články sekce Cectek

Cectek GLD 550 T6

04.08.2015, Redakční testy
Oproti stávajícímu modelu T5 novinka přináší nejen zvýšený objem o 25 kubíků, ale také delší zdvih, novou ojnici, nový ...

Cectek 500EFI Kingcobra

29.08.2011, Redakční testy
V druhé polovině tohoto desetiletí prakticky neexistuje třída máloobsahových motorů, a tak na to řada výrobců 4kolek pru...

Cectek 500EFI GL T5EFI

27.06.2011, Redakční testy
Jörg Schnorr přejel z Kolína nad Rýnem do Kapského Města na této 4kolce 15 zemí, Vladimír Stejskal z CZ Cectek týmu si s...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:3.03s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce