QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Cectek Estoc 500EFI

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 12.04.2011 | Zobrazeno: 20410×

Cectek Estoc 500EFI Víc než pět let se dere na evropský trh známá značka Cectek a zkouší se zařadit do segmentu silničních rebelů. Tato značka u nás prožila první boom před třemi lety a nyní se snaží o čeření vod silničních speciálů. Estoc 500EFI jsem vytáhla na Křivoklát, úzké silnice mě dovedly až pod královský hrad. Proč jsem mířila právě sem? Křivoklát je jednal jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století, ale především ke Křivoklátu vedou šikovně zakroucené silnice, ve kterých se dá dosyta driftovat. A ve smyku je Estok jako ryba ve vodě!


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Design:

Design kapotáže do jisté míry vychází z tvarů brášků Cecteků a ani Estoc není žádnou stavebnicí. Plasty lícují, zapadají do sebe, nikde žádný nedodělek. Od jiných výrobců se odlišuje, tvary všech Cecteků jsou s ostatními nezaměnitelné. Přední maska vybízí k silničním lumpárnám, zadní zapracování na tvaru výfuku s doladěním odkládacího prostoru je jednoduše efektní. Litá hliníková kola propůjčují siluetě stroje poněkud mohutnější výraz. Ostatně, příznivci klasických 4x4 si už léta myslí o Cectekách svoje…

Motor:

Estoc je solidně střižená taiwanská čtyřdobá zadokolka, kapalinou chlazená stříkačka. Výrobce Cectek má s výrobou pětistovkových motorů více než pětiletou zkušenost a tento osvědčený výkonný motor je vsazen i do Estoc 500 EFI. Výsledkem je kultivované chování a minimum vibrací. Vzhledem k objemu a naladění má ve středních otáčkách dost síly a v rámci možností objemu zatahuje od nejnižších poloh otáčkoměru. I dneska ale platí, že kdo chce podtrhnout cestovní charakter, musí přidat koníky. Během testu mi chod motoru přišel hladký, jeho průběh nebyla žádná divočina. Výkonově je obsah 500 ccm ke kolce adekvátní, extrémně nepřekvapil, ani se nenechal zahanbit. Motorová brzda na mne působila dojmem, že se sepne v nižších otáčkách, zde fungovala dokonale. Jakmile jsem se ale s Estockem položila do rychlejších driftů, dobrzďování motorem šlo to tam. Rozjezdy netrhají ruce z řídítek, o to víc si chod motoru užijete v již zmiňovaných driftech, tady klidnou pohodovou povahu pětistovky rozhodně oceňuji.

Podvozek od asfaltu neodlepíš:

Zázraky nečekejte, přejíždění vystouplých kanálů a nerovností se ve vysokých rychlostech promění v adrenalinovou ruletu. S Estockem jsem se vydala po klasických českých dvojkových silnicích - umíte si asi představit, jak po zimě vypadají... Zvlněný asfalt pozáplatovaný od krajnic až po prostředek. Pro přesnější kopírování silnic má Estoc dvojitá A-ramena s plně nastavitelným pérováním včetně útlumů, ovšem i tak při nájezdech na jakoukoli nerovnost má tendenci odskakovat.
Hurá na Křivoklát, po hodině trápení se s citlivým řízením a plaváním ve vyjetých kolejích od nákladních automobilů mi Estoc konečně vlézá pod kůži. Do zatáček jsem se pokládala, co jen to šlo, plyn místo ubírání přidávám. Silniční speciál mi ukázal všechny neduhy i duhy tohoto zaměření. Tvrdé pružiny svědčí silnici, ale do terénu jsou nutné zlo, pro pomalejší přejezdy k vodě jsou sice dostačující, pro zběsilejší řádění v terénu ale Estoc prostě není konstruován. Cectek se silničními speciály prostě nemá ani minimální terénní ambice.

Řazení:

Jedna z hlavních novinek Cecteku pro letošní rok patří chybějícímu kruhovému řadícímu kolečku. Tato změna se však týká offroad verzí, silniční Estoc 500EFI si stále drží tradiční kulatou linii. Na první pohled jsou v přeních plastech viditelné záslepky pro táhla. Silniční verze má táhlové řazení zaslepené a kulatý režim přepínání kvaltů působí prakticky, ač do terénu bych jej opravdu nezvolila. V terénu mi připadá pomalejší s nutností důraznějšího povelu řadičce. Řazení občas zahaprovalo, nedocvaklo se tam, kam mělo, klasickým zhoupnutím kolky vše ale nakonec dosedlo a právě zařazená rychlost se mi hlásila čile k světu na displeji. Mašina byla čerstvě zajetá, takže si převody možná ještě úplně nesedly.
U novějších čtyřkolek je Override nutností, vypínání omezovače zpátečky u Estoc využívám velmi často, klasická zpátečka je rozhádaná a k plynulému couvání se ne a ne dostat, po sepnutí Override se chod zpátečky uhladí. Během uzamčených smyků mi kruhové řazení taktéž nepřekáželo. Tohle netypické řazení neznalé zmate, možnost zaměnění s víčkem nádrže je nasnadě, ale znalí jíž vědí, o co jde, a libují si v celistvém designu.

Brzdy:

Jak se na správnou silniční čtyřkolku sluší a patří, má Estoc robusní kotoučové brzdy. Všechny modely Cectek jsou dodávány s kotoučovými brzdami (dvojité přední 200 a 250 mm a zadní 190 mm).Ty dodávají ten správný lesk i tuningářskému oku. Ovšem pozor, tuhost nožní brzdy je opravdu veliká. Při důkladnějším dobržďování nožní brzda vyžadovala více síly, skoro jako stroj ve fitness. Po krátké přetahované byla tedy nakonec reakce brzd okamžitá, žádná vteřina nepřišla nazmar.

Kudy k motoru a co je skryto pod sedlem:

Formule jedna z Estoca nebude, ale přístupnost k jednotlivým komponentům je překvapující. Pro sundání předních plastů potřebujete jeden šroubovák a cit pro odcvaknutí kruhového řadícího kolečka. Hned jsem si zkusila, jak jsem na tom s trpělivostí, ale ta šla stranou - zde Cectek myslel na rozklepané ruce nezkušených mechaniků a jedním hladkým odcvaknutím sundáte vrchní část kruhové řadičky. Pak jsou plasty dole v okamžiku. Sedlo se sundavá přes klíček, taky také pohoda. Pod sedadlem nalezneme prostor pro nářadí nebo lékarničku, ale taky to zásadní – jsou tu relátka, řídící jednotka, vícero pojistek. Sedlo je racingové, pohodlí pro delší cesty tvrdší sedlo bohužel postrádá.

Zrcátka, kufry, příslušenství:

Konečně zrcátka, která neplní jen úlohu designu! Nevlní se, netřepou, neohýbají se pod návalem větru. Nastavila jsem si obě zrcátka a celý den na ně nemusela sahat. Při driftech mi nijak nevadila, nezasahovala nikam, kde bych se o ně mohla nešikovně opřít. I na polňačce, ve které tvrdé nastavení opravdu trpělo, zrcátka držela!
Estoc má také připravené úchyty na kufry, madla/nárazníky. Kufrů i příslušenství Cectek nabízí hodně, ani zde nezaostává za známějšími značkami. Co se dá dokoupit a vymyslet na Estocka, se každý dozví v katalogu příslušenství nebo přímo u dealera KAMMOTO Plus ve Zdicích.

Malé odbočení:

Ve Šternberku, jsem měla možnost závodit na jedné dráze s kolkami Cectek. Rideři předvedli, že co se spolehlivosti týče, na lámání chleba u Cecteku nedojde. Všechny přihlášené stroje dojely do cíle a hned si prohrnuly cestu k bodovaným příčkám, v kategorii Pohár quad Tr do 500 na 4. místě a druhý jezdec s King Cobrou na 5 místě. Ale to pravé ořechové dealeři připravují na nadcházející závody offka, kde jistě zčeří vodu!

Jak vidím Estoc já :

Na rozbitém povrchu to je s touto kolkou díky jejímu tvrdšímu nastavení nepřívětivé a na děravých českých silnicích bohužel budete trpět. Ale jak jsem našla vyžehlenější část silnice, Estoc seděl luxusně! Snad to bylo v nastavení, které se stále ladí a vychytává, ale naše nastavení mi přišlo nešťastné. Tuto kolku bych proto pod zadek posadila jezdci, který má se čtyřkolkami kolkami už nějaký ten pátek zkušenost. Vzhledově je Estoc odlišný od ostatních, funkčnost všech prvků kolky je dobrá. Právě v zatáčkách se ovšem projevil výrazný pocitový rozdíl mezi offroad a silniční verzí - Estoc brousí zatáčky jako silniční motorka.
Estoc je díky lepší odezvě od náporu vzduchu i většímu zornému úhlu výhledu ledu na silnici (díky své nízké výšce) v serpentinách hravý a jistý a láká jezdce k agresivnější jízdě (ale silnice musí být náležitě nažehlená). Držení stopy v zatáčce a vedení v celém průběhu zatáčky je hravé - kam jej v náklonu namíříte, tam pojede. Cectek Estoc 500EFI se předvedl jako vyvážená čtyřkolka se specifickým charakterem, který jinde nenajdete. I tak na mě ale nepůsobí nejživějším dojmem. Při točení kolky na místě se prašný podklad změnil v kluziště a opravdu citlivé řízení klouzalo ve smycích jedna báseň! Takže Estoc - driftů král!

Cena:

169.900,- Kč vč. DPH s homologací pro dvě osoby, dělá z Estocka dostupného polykače silničních kilometrů.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.17 Známkováno: 6x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Cectek 500 EFI Estoc»

Další články sekce Cectek

Cectek GLD 550 T6

04.08.2015, Redakční testy
Oproti stávajícímu modelu T5 novinka přináší nejen zvýšený objem o 25 kubíků, ale také delší zdvih, novou ojnici, nový ...

Cectek 500EFI Kingcobra

29.08.2011, Redakční testy
V druhé polovině tohoto desetiletí prakticky neexistuje třída máloobsahových motorů, a tak na to řada výrobců 4kolek pru...

Cectek 500EFI GL T5EFI

27.06.2011, Redakční testy
Jörg Schnorr přejel z Kolína nad Rýnem do Kapského Města na této 4kolce 15 zemí, Vladimír Stejskal z CZ Cectek týmu si s...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Can-Am Spyder ST

26.08.2013, Redakční testy
Poměrně velkou mezeru v modelové řadě tříkolek Can-Am Spyder, která donedávna existovala mezi sportovní verzí RS a cesto...

Maxxer 450i 4x4

12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...

Držák kamery GOPRO na prsa

02.07.2012, Redakční testy
Jedna velikost pro všechny. Kšíry jsou určené pro natáčení adrenalinových sportů: lyžování, jízdě na horských kolech, Qu...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2019 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.82s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce