QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Can-am Outlander 800R MAX XT-P

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 24.11.2009 | Zobrazeno: 44108×

Can-am Outlander 800R MAX XT-P Outlander se dlouhou dobu vyráběl bez zásahů do techniky, pro letošní rok si ale v BRP vše vynahradili a postavili čtyřkolku, která je ještě dokonalejší, než vše ostatní, co kdy Bombardier postavil. Jako první redakci se nám podařilo získat stroj do testu a přinášíme první dojmy.


Kapitoly článku

  1. Technika, design, ergonomie
  2. Jízda, závěr
  3. Technické údaje
  4. Video
  5. Kompletní fotogalerie

Když jsem Outlandera přebíral, doslova svítil novotou, najeté čtyři motohodiny, lak bez jediného škrábance a nové pneumatiky... Až mi bylo skoro líto ho zašpinit, vystavit si ho v obýváku by bylo vhodnější, ale od toho tu nejsme. Na první pohled vypadá design stroje stejně jako u předchozí generace, kterou jsme pro vás testovali. Měnila se samozřejmě barva, černé plasty se žlutými polepy vypadají dokonale a vše ještě dokreslují černožlutá litá kola. Nová palubní deska, analogový tachometr nahradil multifunkční displej, který zobrazuje vše důležité: otáčky, rychlost v kilometrech za hodinu, dva tripy a indikaci nastavení posilovače řízení.
Drobnými změnami si prošlo zadní světlo a další detaily. To nejdůležitější zůstalo téměř beze změny - vidlicový dvouválec o obsahu 800 ccm dostal 5 koní navíc a nyní jich má 72. Konec konců nebylo co vylepšovat, výkonu má tak akorát, variátor je optimálně nastavený a na spolehlivost si taky nikdo nemůže stěžovat. I když Outlandera shodíte ze skály, převrátíte a rozlámete vše, co na něm je, motor stále bude fungovat, tím si můžete být jisti. Co se naopak změnilo je podvozek. Přepracovaná ramena by měla mít stabilnější vedení ve vyšších rychlostech. Změn se dočkal i přední diferenciál s automatickou uzávěrkou. nechybí samozřejmě ani imobilizér DESS. Na pravé straně je umístěný zámek řazení, takže pokud nepřijde deset chlapů, aby čtyřkolku odnesli, nikdo ji jen tak neukradne.
Tím nejzajímavějším je ale samozřejmě posilovač řízení, který je na terénním stroji od BRP vůbec poprvé. Posilovač je elektrický a má dva stupně nastavení účinku. První stupeň je pro klasickou jízdu, druhý pak pro pomalé trialové pasáže. Vše se nastavuje tlačítkem na levém řidítku, které při zařazené zpátečce také vypíná override. Pokud si připlatíte za verzi LTD, můžete mít na zadní nápravě vzduchové tlumiče FOX s nastavením na řidítkách. Pokud se střídají terény, nebo se přidá spolujezdec, dají se jednoduše tlumiče přenastavit. Nám se ale dostal do ruky Outlander bez této vychytávky v dvoumístné verzi XT. Nové jsou i ovladače, nově je na řidítkách integrovaný i ovladač blinkrů, klaksonu a světel. Trochu netradičně je umístěné tlačítko startéru, to je na levém řidítku zepředu. Za zmínku také stojí ovládání navijáku s dlouhým kabelem schované v přední schránce. Můžete tak vytáhnout čtyřkolku, aniž byste se museli pouštět do bláta.
Pozice jezdce na stroji je hodně přirozená, sedlo je pohodlné a řidítka padnou do ruky. Ruce navíc chrání velké plastové kryty. Pohodlné je i sedlo spolujezdce s velkou opěrkou. Spolujezdec má opravdu hodně prostoru a i dvoumetrový kolega se na čtyřkolku přirozeně poskládal. Příjemná je samozřejmě i opěrka a pořádná madla, ve výjezdech se nemusí spolujezdec nijak křečovitě držet. Nevýhodu vidím pouze v malé možnosti vysedání, pokud chcete jet trochu svižněji, dá hodně námahy opustit sedačku a naklonit se do zatáčky.

Pokračování článku: Jízda, závěr

Kapitoly článku

  1. Technika, design, ergonomie
  2. Jízda, závěr
  3. Technické údaje
  4. Video
  5. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 4x

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

wallpapper Can-am Outlander 800R MAX XT-P

1024x656
1200x769
1600x1025
wallpapper Can-am Outlander 800R MAX XT-P

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper Can-am Outlander 800R MAX XT-P

1024x683
1200x800
1600x1067



Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Can-Am Outlander 800R Max XT-P»

Další články k modelu Outlander 800R Max XT-P

Video z testování Can-am Outlander

02.12.2009, Redakční testy
U testu, kde se sjede největší novinka Can-amu s novinkou americké Hummeru samozřejmě nemůže chybět kamera. ...

Další články sekce Can-Am

Can-Am Outlander 570 DPS PRO

21.05.2016, Redakční testy
Cestou na testování nového Can-Amu L 570 PRO jsem nejdřív trochu brblal. Nové sídlo firmy BCE je přestěhované do Mníšku ...

Can-Am Defender XT: zábavný pracant

11.05.2016, Redakční testy
Když do něčeho vrazíte litrový véčkový dvouválec o výkonu 72 koní, převzatý z radikálního Commanderu, bude to zábavná ma...

Can-Am Outlander L 500: Tohle je válka!

13.07.2015, Redakční testy
Can-Am vždycky bylo synonymum pro čtyřkolky, synonymum pro výkon, synonymum pro čtyřkolky nacpané technikou, čtyřkolky s...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:3.36s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce