QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Can-am Outlander 800R MAX XT-P

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 24.11.2009 | Zobrazeno: 45147×

Čtyřkolku jsme vyrazili otestovat do pražského Hummer centra, kde byly ještě patrné stopy po závodu, který se tu před nedávnem odehrál. Centrum zahrnuje několik druhů terénu - jak suchého, tak bahnitého, a je to ideální prostor, kde takový stroj otestovat. Ještě lepší je, když v testování sekundují dva americké vozy Hummery, které se snaží Can-amu stačit.
Start stoje je jednoduchou záležitostí, zasunete klíček, stisknete startér a vstřikování se o vše postará. Rotax má sametový chod a dá se velice dobře dávkovat. Hned na místě zkouším posilovač řízení, nastavuji ho na maximum a výsledek zůstává tak trochu za očekáváním. Stačí se ale rozjet byť na pár kilometrů v hodině a řidítka se dají ovládat jedním prstem. Se stoupající rychlostí je ale měkké nastavení hodně nervózní a je lepší přepnout do druhého módu. Rozjezd s Outlanderem je impozantní záležitost. Pokud stisknete páčku plynu naplno, kola se divoce rozhrabou a čtyřkolka vyrazí agresivně kupředu. Není se ale čeho bát, pokud přidáte plyn s rozumem, rozjezd je plynulý bez cukání nebo prudké reakce. Nástup výkonu je ale přeci jen o něco agresivnější než třeba u Polarisu. Bez problémů se můžete se čtyřkolkou pustit v podstatě do jakéhokoliv výjezdu a vše se dá řešit jen přidáním plynu. Když už budete hodně v úzkých, stačí připnout přední nápravu a opět se jen kochat luxusní jízdou.
Velkému a silnému motoru samozřejmě musí sekundovat i podvozek. Standardní nastavení je ideální jak pro trialové pasáže, tak pro rychlou agresivní jízdu. Ani jízda po dvou kolech není problém a u třímetrákového monstra je to opravdu zajímavý zážitek. I skoky zvládá Can-am bez ztráty kytičky, stačí správně najet na skok a podvozek se na dopadu jen lehce zhoupne, jako by se nic nestalo. U podvozku se opět neubráním srovnání s největším konkurentem od Polarisu. Can-am má rozhodně lepší odezvu od povrchu, přesně cítíte, kdy se kola odlepí od země, jak rychle můžete vletět do zatáčky, nebo jak velký náklon ještě ATV snese, než se bude kutálet ze svahu. To mi u „Polárky“ chybělo. Malou daní je pak o něco nižší světlá výška a menší komfort pro jezdce. Obecně bych ale Can-am prohlásil za zábavnější, naopak na tvrdou práci bych sáhl po Polarisu.
Srovnání zaslouží i posilovač řízení, který oba největší výrobci čtyřkolek nasadili letos vůbec poprvé. Ten od BRP je propracovanější, je do jisté míry progresivní a především se dá nastavit ve více modech. Bohužel se nedá úplně vypnout, ale uživatelé tohoto stroje většinou nemají nějaké závodní ambice a spíše ocení komfortní jízdu. Konec konců na závody je tu přeci Renegade. Nakonec jsme v Hummer centru zkusili několik bahnitých a extrémnějších pasáží. Nikde jsem se nedostal do větších problémů, když jsem zajel někam, kde jsem neměl co dělat, stačilo přeřadit na zpátečku a vyhrabat se zpět. Převodovka fungovala i u nezajetého stroje velice přesně a hladce. Zajímavé je, že Outlander startuje i se zařazenou rychlostí, stačí tedy jen zmáčknout páčku brzdy na levém řidítku a můžete vyrazit.
Brzdy byly u tohoto stroje nové a moc mě nepřesvědčily, ale vzhledem k tomu, jak brzdil loňský model, přisoudil bych toto chování především novému obložení. Zajímavé je řešení brzdových kotoučů. Oba přední jsou umístěné na poloose hned u výstupu z kardanu, jsou tak chráněny před největšími návaly bahna a životnost destiček by se tak měla podstatně prodloužit. Zadní kotouč je pak umístěný na kardanu.

Závěr

To je tedy vše z prvního seznámení s novou vlajkovou lodí Can-amu. Z jednodenního svezení těžko dělat velké závěry a určitě se k Outlanderu letos ještě vrátíme třeba v nějakém srovnávacím testu. Dojmy jsou ale určitě dobré, přestože stroj zůstal hodně podobný předchozí generaci, řídí se úplně jinak a všechny změny vedly k zlepšení ovladatelnosti a Outlander je teď zkrátka více „user friendly“, zároveň ale neztratil nic ze své agresivity. Jedná se o univerzální stroj, který zvládne dlouhé cesty, těžkou práci i závod pracovních strojů. Za kvalitu se samozřejmě platí a cenu blížící se hranici čtyř set tisíc korun utratí za čtyřkolku jen jezdec, který opravdu ví, co chce.

Pokračování článku: Technické údaje


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 4x

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

wallpapper Can-am Outlander 800R MAX XT-P

1024x656
1200x769
1600x1025
wallpapper Can-am Outlander 800R MAX XT-P

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper Can-am Outlander 800R MAX XT-P

1024x683
1200x800
1600x1067



Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Can-Am Outlander 800R Max XT-P»

Další články k modelu Outlander 800R Max XT-P

Video z testování Can-am Outlander

02.12.2009, Redakční testy
U testu, kde se sjede největší novinka Can-amu s novinkou americké Hummeru samozřejmě nemůže chybět kamera. ...

Další články sekce Can-Am

Can-Am Outlander 570 DPS PRO

21.05.2016, Redakční testy
Cestou na testování nového Can-Amu L 570 PRO jsem nejdřív trochu brblal. Nové sídlo firmy BCE je přestěhované do Mníšku ...

Can-Am Defender XT: zábavný pracant

11.05.2016, Redakční testy
Když do něčeho vrazíte litrový véčkový dvouválec o výkonu 72 koní, převzatý z radikálního Commanderu, bude to zábavná ma...

Can-Am Outlander L 500: Tohle je válka!

13.07.2015, Redakční testy
Can-Am vždycky bylo synonymum pro čtyřkolky, synonymum pro výkon, synonymum pro čtyřkolky nacpané technikou, čtyřkolky s...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Loncin Xwolf 1000i V-Twin EPS 4×4: Vlčí smečka si chce taky kousnout

01.05.2025, Redakční testy
Dávno neplatí, že pořádná mašina musí přijet z Ameriky. Čínští výrobci nám neustále ukazují, že už to není volba...

Segway Snarler AT6 L EPS 2024: Zlatá střední cesta?

20.03.2025, Redakční testy
Čtyřkolka Snarler AT6, vybavená jednoválcovou šestistovkou, byla prvním ATV, s nímž americko-čínská značka Segway vstoup...

CFMoto Gladiator X1000 Overland G3 – létající koberec

20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...


Novinky





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.66s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce