QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Arctic Cat 700 H1 EFI PS

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 20.07.2011 | Zobrazeno: 12425×

Arctic Cat 700 H1 EFI PS Pracovní čtyřkolka s téměř univerzálním využitím. Design této kolky ve mně evokuje pocit pohlížení na ní jako na čistě pracovní náčiní. Je tomu tak? Bude její jízda stejně jednotvárná jako její vzhled?


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Design:

Konstruktéři tohoto sedmikila bázlivě šetřili na razanci vzhledu. Vše je úsporné, technické a tak nějak účelné. Arctic Cat 700 H1 EFI PS zaujme především Speedrack předními i zadními nosiči. Tohle otesání nepatří k základní verzi. Koho nezaujme orámování, nebo držák motorové pily či úchyty na zbraň, určitě osloví červený metalický lak, který i po třech expedicích stále září jako nový, nikde rýpanec, škrábanec nebo oděrky. Dále zaujme kulatý přístrojový tachometr, na kterém nechybí žádná požadovaná funkce. Celkově mi však připadá jako by přístrojová deska svým pojetím mírně vybočovala z celku. Perličkou celého designu jsou zadní partie 4kolky - tady mlsouni neodolají a snad každý musí uznat, že se střih Arctic Cat 700 H1 povedl.

Motor:

Čtyřkolku není problém roztáhnout na solidních 100 km/h, což do terénu bohatě stačí, ale není to žádná hitparáda. V rámu si své místo našel čtyřdobý, kapalinou chlazený, jednoválec o objemu 695 ccm osazený stříkačkou a automatickou dvoustupňovou převodovkou se zpátečkou Duramatic. Po otočení klíčku se ozve bublavý zvuk. Bubny bubnují v rytmu pracovního víru, respektují okolí a zbytečně nehlučí. Nechvěje se, necuká, kultivovaný průběh motoru bez propastných prodlev, to je ve zkratce můj dojem z testování.
Výkon je na kola přenášen kardanem s elektricky přepínatelným pohonem 2WD / 4WD. Houževnatý motor neodsekává, hraje si jak chci já. Po přidání plynu nenastává propastná temnota a záběr, tady pracuje vstřikování paliva tak, jak se sluší a patří. Výkonu není na rozdávání, při rozjezdech neroluji hlínu pod sebe. Ale teprve při zapřažení vozíku, poznávám klady tohoto pracanta. Síla je jednou z hlavních zbraní Arctic Cat novinky. Vozík naplněný agro příslušenstvím, pilu na čumáku, fotografa i s bágly za zády a motor si chrochtal jako by jel bez zatížení.

Podvozek/brzdy:

Co se týče podvozku a brzd, jsou tyto dvě části spolu precizně sladěny a dávají pocit jistoty v každé situaci. Kratší verze kočičí novinky s dvojitými A rameny a pětistupňovým přepětím tuhosti se chovala i v tom nejtěžším terénu komfortně. Její vysoká světlá výška skloubila požadavky všech velkých trhů, jako je Amerika, Evropa … spolu s propojením absolutního MUD průkopníka. Cílem Arctic Catu bylo zákazníkům nabídnout komfortní 4x4, na které se cítíte příjemně i při delším zapřažení.
Snad poprvé jsme do rukou dostali zajetý stroj bez neduhů syrové novinky. Zajetý stroj s nastavením podvozku při testu dělal divy. Novinku jsme zapřáhli do práce, jezdili jsme po polních cestách se zapřaženým vlekem. Podvozek kopíroval povrch, neodskakoval, dorazy při pomalejší rychlosti a plném naložení opravdu nehrozily. Jediné co mě u tak pracovní 4kolky mrzelo, byly brzdy - ty nebyly tak pružné a při jízdě bez bagáže se jim nechtělo dobržďovat. Musela jsem počítat s časovým prokluzem, než se stroj zastavil, což byla hlavně prekérka v zatáčkách.

Řídítka:

Skladba ovladačů se otáčí okolo funkčních prvků a hladké komunikaci s každým ovladačem. Novinkou jsou inovované přepínače na pravém řídítku. Jedná se o elektrický přepínač náhonu v dosahu palce. Levé řídítko už neoplývá novinkami, ale i tak si zaslouží zmínku o dobře podchyceném uživatelském panelu. Jedná se o klakson, blinkry, světla, varovky a zajisté ovládání navijáku. Strohé pojetí řadící páky už nijak nenakousává line up pracanta, čtyři polohy nad sebou.

Doplňky, které jsme testovali během ježdění:

Speedracky: tyhle nosiče se vyrábí na všechny modely Arctic Cat. K tomuto druhu nosičů je možné dokoupit pestré příslušenství. My jsme na předním nosiči měli přidělaný originální košík, který se ke Speedracku upnul čtveřicí závlaček. Košík je robustní konstrukce, na můj vkus poměrně těžký, ale o to víc vydrží.
Přední nárazník, který se je určený i k připojení Speedracku a zároveň kryje kompletní masku 4kolky. Světla i maska jsou v bezpečí. Už od prvního pohledu se nejedná o žádné houžvičky a právě na tomto nárazníku jsme měli přidělaný držák na motorovou pilu. Jedná se o další originální univerzální doplněk od Arctic Catu, instalace je opravdu snadná i já jsem si s ní porozuměla. Pila se do čelistí držáku zasune a dvojicí šroubů se stáhne. Nic víc nic míň, hotovo a jede se. Pilu lze uchytit z boku Speedracku nebo ze předu, míst k uchycení je vícero.
Držák na zbraň: Dvojice čelistí předurčená k lovu. V našich končinách se spíše jedná o držák na nářadí. Čelisti jsou pružné, ale při rychlejší jízdě nedostačují. Při pomalém přesunu na ranč ujdou. Mě se dokonce povedlo zbraň ztratit…
Posilovač řízení: Tahle injekce už není novinkou, nějaká ta generace s posilovačem už drandí. A i tady se s posilovačem dějí divy. Odezva od řízení není skoro žádná, vše je lehké jako pírko, až jsem si říkala, jestli vůbec jedu. Obrovská podpora při pracovním nasazení, jen já bych z jízdy neměla ten správný požitek, mě to přetahování s řídítky prostě chybí.
Vozík: V ASP Group, s.r.o. umí vymyslet úplně všechno a vozík za 4kolku není výjimkou. Lehká konstrukce uveze cokoli kamkoli. Ale co to odpružení, to je slabé. Cena 12 990 Kč včetně DPH, hmotnost 75 kg, homologován.
Zemědělský pluh:  Tento doplněk lze přepravovat přímo na 4kolce, nebo ve vozíku. Jeho konstrukce je těžší, dva chlapi si s ním poradí, ale v jednom je s tímto příslušenstvím těžká domluva. Cena 11 390 Kč včetně DPH.

Jízdní dojmy aneb Jak to funguje v praxi:

V praxi má kočka ploché a dostatečně prostorné sedlo, široká řídítka jsou dobře položená, což přináší více pohodlí při jízdě, jízdní pozice je vzpřímená a pohodlná. Do úložného prostoru v podobě falešné nádrže je možné se dostat pomocí snadného otevření.
Ve dvou je jízda to pravé ořechové, sice se jedná o krátkou verzi, ale místa je tu požehnaně pro oba. Těch cca patnáct centimetrů oproti delší verzi komfortu dvou jezdců nechybí. Trochu přeskočím tradiční tok informací a dodám, že tento stroj s prvotřídním posilovačem řízení, se bude líbit těm, kdo chtějí snadné ovládání od 4kolky! Posilovač jezdce podrží v nejtěžším terénu i po několikahodinové práci na farmě, jedná se o jemné řízení na které se dá snadno zvyknout!
Z kopců pracovala motorová brzda, stroj nebrzdila agresivně, ale tak, abych nemusela zbytečně sahat po brzdách. Do smyku snadno a hravě, bez zapocení, jedná se o hravou šelmu se kterou se dá dosyta vyblbnout, ale pozor na ty nešťastné brzdy. I tak mě síla motoru neoslovila, jede svižně, jen jí ještě nějaký ten cink chybí. V porovnání s delší verzí se mi zdá, že je na kraťasovi vzadu více místa. Sice jsou delší verze žádanější tak si dovolím říct, že i tato dvoumístná verze nabízí komfort velkého stroje. Oproti delší verzi se mi zdála testovací novinka mrštnější, ale nebezpečnější ve výjezdech. Mezi stromy nemusím couvat sem a tam, kratší verze se vejde všude. Ze smyku se stává kontrolovaný drift, u delší verze je to hra s ruskou ruletou, buď a nebo.

Pro koho je tato 4kolka předurčena:

Pro každého pohodového jezdce se smyslem pro práci či expedice. Žádné přetahování, žádné lámání chleba nad unuděnou mašinou, místa je tu habaděj i pro dva jezdce. Opravy i manipulace v útrobách 4kolky jsou snadné, a co nevyřeší sám jezdec s tím mu síť Arctic Cat rychle poradí. Určitě ne pro děti, jedná se o velký stroj, který při nešikovné manipulaci může zapříčinit nepříjemné pády.

Cenové porovnání dvou paketů:

Cena včetně doplňků PREMIUM Packet:
Posilovač řízení
Metalický lak
Přední a zadní nosič zavazadel
ALU disky
Výfuk REMUS®
Tažné zařízení (2 000,-)
Přední ochranný rám (7 388,-)
Naviják WARN® 3000 (16 420,-)
229 900 Kč (včetně DPH a SPZ)
Cena včetně doplňků STANDARD Packet:
Posilovač řízení
Metalický lak
Přední a zadní nosič zavazadel
ALU disky
Výfuk REMUS®
209 900 Kč (včetně DPH a SPZ)

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.25 Známkováno: 12x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Arctic cat 700 PS EFI 4x4»

Další články sekce Arctic Cat

Arctic Cat XR 700 EFI

21.09.2015, Redakční testy
V poslední době jsme od Arctic Catu viděli především inovace modelových řad Wildcat, na čtyřkolky se ale pár let tak tro...

Arctic Cat Prowler 700i HDX

16.06.2014, Redakční testy
Útévéčka jsou na trhu už relativně docela dlouho, a jak jde jejich vývoj stále dopředu, tak se pořád více a více rozevír...

Arctic Cat Wildcat X 1000i H2 PS 4x4

12.08.2013, Redakční testy
Jen několik měsíců poté, co Arctic Cat představil novou generaci svého bestselleru ARCTIC CAT WILDCAT 1000 H2 EFI PS 4x4...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4

02.03.2018, Redakční testy
Šestistovková „čepel“ je nástupcem populárního Blade 550, sportovně užitkového pilného pracanta, který si nechal dost lí...

První jízda: CF Moto Gladiator X850

29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...

CF Moto Gladiator X520: sňatek z rozumu

27.07.2017, Redakční testy
Gladiator X450 dostal dvojče. Není to jednovaječné dvojče, ale ani dvojvaječné, takže asi něco mezi. Takže něco mezi Dvo...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2019 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.68s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce