QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Yamaha Grizzly 450 vs. 550

Text: Marek Hrodek , Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 10.01.2009 | Zobrazeno: 34718×

Yamaha Grizzly 450 vs. 550 Na první pohled dělí tyto stroje jen sto kubíků v motoru, po svezení je ale rozdíl podstatně větší. Větší sestra nabízí komfort, technologie a výkon, naproti tomu stojí jednoduchá, praktická a levnější 450. Takže po čem sáhnout?


Při ranním pohledu z okna mé srdce zaplesá, 10cm sněhu, teplota na nule a bývalý vojenský prostor v Milovicíc, tohle by mělo ATV s ladičkami na nádrži řádně prověřit. Při převlékání do dresu už mé nadšení trochu opadá a po projetí prvního brodu bych raději seděl doma u kamen, ale nedá se nic dělat. Pojď mě se tedy podívat, jak to vlastně dopadlo.

Design

Obě čtyřkolky jsou ze stejné řady Grizzly, designově jsou si tedy velice podobné. Dokud stojí každá sama, jsou k nerozeznání. Až když je postavíte přímo vedle sebe, je vidět, že pětistovka je vyšší a celkově mohutnější. Trochu tomu pomáhá i červená barva námi testovaného modelu, která opticky stroj oproti černé čtyřipade zvětšuje.
V přední masce jsou dva kulaté „rozzlobené“ světlomety obklopené plasty tak, aby byla minimální možnost jejich zničení například kamenem zpod kola před vámi jedoucí ATV. Co na čtyřkolkách chybí, jsou blinkly. Námi testované modely neměly homologaci pro silniční provoz. Blatníky na obou strojích jsou široké a objemné, jezdce by tedy měly dobře chránit. Jak se to projevilo v praxi se dozvíte za chvíli.
Obě čtyřkolky jsou vybaveny předním i zadním nosičem v černé barvě, tady design ustupuje praktickému použití. Na spodní straně blatníků jsou vidět kapsy pro uložení drobnos a nářadí. Schránky jsou uzavřené kulatým víčkem se závitem. Napoprvé jsem do nich málem nalil benzín. Ten patří do hrdla umístěného mezi sedlem a řidítky. Hrdlo je prakticky schované pod odklápěcím krytem, takže Vám hned po odšroubování neskončí bahno v nádrži. Obě čtyřkolky jsou homologované pro jednu osobu. Možná je to nakonec škoda, sedla jsou dostatečně prostorná a spolujezdec by se na něj naskládal.
Před řidítky je umístěná kaplička skrývající multifunkční displej s údaji o rychlosti, teplotě motoru, otáčkách, ujetých kilometrech a zapojení pohonu všech kol a uzávěrky. Z levé strany pak displej lemují ukazatelé zařazeného stupně a čtyři ovládací tlačítka, kterými přepínáte mezi hodinami a dvěma tripy. U čtyřistapadesátky je po pravé straně kapličky zásuvka na 12V. U větší sestry jí najdeme na pravém blatníku pod spínací skříňkou. Naopak netradičně na levém boku je u obou strojů umístěna řadící páka s pomalým a rychlým převodem vpřed, neutrálem, spátečkou a parkovacím stupněm. Řazení jde bez problémů, výhodou je, že pravou rukou si můžete přidat plyn, když se kvaltu zrovna nechce zapadnout. Mně osobně ale více vyhovuje řazení vpravo.

Pokračování článku: Jízda, Závěr


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Yamaha Grizzly 450»
Yamaha Grizzly 550»

Další články sekce Yamaha

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...

Od nákupu po stavbu - Yamaha YFZ 450

01.08.2013, Redakční testy
Bude stejnou rodinou ikonou jako Yamaha 700? No, uvidíme. Tento test pojmeme celý naruby, nejdřív se zaměříme na koupi o...

Yamaha Grizzly 734 4x4

28.09.2011, Redakční testy
Píst Wiseco, ostřejší vačka, větší ventily se silnějšími pružinami. To vše sladěno s PwC páté generace s lambda sondou a...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

Segway Snarler AT6 L: Neúnavný pracant bez posilovače

03.01.2024, Redakční testy
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarle...


Novinky





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.90s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce