QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Scrambler 500

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 04.03.2009 | Zobrazeno: 14276×

Polaris Scrambler 500 Ani ryba ani rak, vypadá jako sportka, ale má variátor a robustní stavbu, je to tedy pracant? Nemá ale ani žádné nosiče a nezávislé zadní zavěšení. K čemu je tedy Scrambler vlastně dobrý? To že k něčemu dobrý bude, dokazují prodejní čísla, proto jsme si jej domluvili na test a dnes už máme jasno.


Kapitoly článku

  1. Design, Jízda, Závěr
  2. Video
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Design

Nejvýstižnější slovo pro tento stroj je „jednoduchý“. Nejsou tu žádné zbytečnosti, žádné designové excesy, ani nefunkční hrany postrádající praktickou stránku. Vše je tam, kde to čekáte, nic navíc, ale také tu není nic, co by vám chybělo. Celkově působí Scrambler hodně kompaktním dojmem. Vepředu to dokresluje ochranný rám před chladičem, který uzavírá čtyřkolku jakoby do jednoho kompaktního kusu. Co působí horším dojmem, jsou plasty s tak trochu čínským zevnějškem. Jejich pevnost a pružnost je ale příkladná. Plasty působí hodně sportovně, na druhou stranu ale poskytují dostatečnou ochranu proti bahnu odlétávajícího z kol. Ta jsou obuta vepředu i vzadu do šípového vzoru, takže náhon 4x4 má kýžený efekt.
Jednoduchost panuje i na pracovišti řidiče. Vlevo přepínač světel, odblokování zpátečky a chcípák + páčka přední brzdy. Na pravé rukojeti je už jen plyn a přepínač 4x4. Vše je maximálně jednoduché, u přepínače pohonu možná až moc, nějaká aretace by byla vhodná, při náhodném přepnutí třeba při plném plynu můžete diferenciálu nepěkně ublížit.

Jízda

Start není složitý, stačí vytáhnout sytič (Scrambler je krmený karburátorem), stisknout jednu z brzd a tlačítko startéru a motor ochotně naskočí. Zvuková kulisa je adekvátní k velkoobjemovému jednoválci, jen do značné míry utlumená sériovou koncovkou výfuku. V nabídce příslušenství ale samozřejmě nemůže chybět laděná koncovka. Necháme motor zahřát a můžeme vyrazit.
Po usednutí na čtyřkolku mám smíšený pocit, nevím, jak na tom vlastně sedět, jako na sportce? Nebo klasicky jako na ATV? Po rozjezdu je už jasno, krátká kompaktní stavba a dostatek koní pod kapotáží dávají jasně najevo, že tohle je stroj pro zábavu. Při pohonu na všechna čtyři kola se stroj žene dopředu neskutečným kalupem a ostatní mizí v oblacích prachu. Utrhnout zadek po odpojení předního náhonu je to nejjednodušší a po pár kilometrech máte pocit, jako byste nikdy nic jiného nedělali. Trochu tady chybí zadní brzda, Scrambler má propojené brzdy na pedálu pravé nohy. Předek pak ovládáte zvlášť levou rukou. Pokud si před zatáčkou potřebujete přibrzdit a utrhnout zadek, je to trochu problém a je třeba s tím počítat. Jinak je brzdný účinek dvou předních i jednoho zadního kotouče příkladný.
Když se přeci jen nevejdete, není to problém, řazení jde lehce a zpátečka má funkci pro povolení plného výkonu. Před stiskem tohoto omezovače je ovšem třeba pečlivě zvážit situaci, může to přinést nejednu horkou chvilku, protože uvolněné stádo koní řítící se dozadu si udělá s řídítky doslova co chce.
Podvozek odpovídá charakteru stroje. Vpředu zajišťuje odpružení jeden tlumič SACHS na každém kole a vzadu je pak centrální tlumič stejné značky. Celkově je nastavení hodně tvrdé, ideální pro sportovní jízdu. V zatáčkách, driftech a na skocích se Scrambler chová dokonale. Horší je to při rychlém průjezdu rozbitými úseky, kde by podvozek zasloužil špetku víc progresivity. Svým dílem k tomu přispívá i tuhá zadní náprava. Žádný stroj ale nemůže umět všechno a co je plusem v zatáčkovitých pasážích, je zákonitě mínusem na rozbitých rovinkách. Za zmínku stojí také fakt, že výška sedla a vůbec celé stavby Scrambleru je o dost větší než u klasických sportovních quadů. Při sportovním řádění je tedy nutné pořádně vysedávat a hlídat si hranici, kdy se stroj začne naklánět na vnější kola zatáčky.
Protože jsme Scramblera testovali zároveň s užitkovým Sportsmanem, který si přímo říkal o trialové ježdění, vzali jsme obě čtyřkolky společně do roklí milovického vojenského prostoru. Ani zde se Scrambler neztratil, výjezdy, do kterých se vydrápal, braly dech stejně jako boční náklony, při kterých se ještě udržel na kolech. Limitem byla samozřejmě tuhá zadní náprava, která neumožňovala křížení zadních kol. Přesto by se Scrambler po dokoupení nosiče na výletě v rumunských horách rozhodně neztratil.

Závěr

Polaris Scrambler je čtyřkolka pro jezdce, kteří chtějí více sportovní jízdy, než nabízí užitkové ATV, ale nechtějí pořizovat sportovní quady s malou prostupností terénem a nemalými náklady na provoz. Scrambler má osvědčený motor, je sestaven z kvalitních komponentů a celkově nenáročný. Zajímavá je i pořizovací cena, za kterou je čtyřkolka na našem trhu v nabídce.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Design, Jízda, Závěr
  2. Video
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Scrambler 500/4x4»

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.55s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce