QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


MUD Jumbo 720 R

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Foto: Eli | Datum: 24.09.2012 | Zobrazeno: 17541×

MUD Jumbo 720 R Prodloužené Jumbo rozeznáme od kraťase na první pohled, dvacet centimetrů k dobru je opravdu k nepřehlédnutí. Z každého detailu jsou cítit podobnosti krátké a long verze, až na boční oplastování s ventilovými násosy. A co potom dlouhán osazen MUD výbavou, ten je potom k nepřehlédnutí, MUD výbava neznamená hnedle jedle vyšťavení se z peněz a klopýtání mezi výplatami.


Kapitoly článku

  1. MUD Jumbo 720R
  2. Kompletní fotogalerie

Slonisko Petra Mařeny vyrůstá za podpory Journeyman v dílně Quadpoint (Mudboar). Všichni, kteří se podíleli a stále podílí na bahenních úpravách dbali na to, aby úpravy byly šetrné jak k majiteli, tak i ke kýžené výdrži stroje. Strojovna zprvu vyrůstala nevinně, jen tak pro pobavení majitele, ten si byl vědom, že se chce ráchat v bahně až po řídítka, tak si pomalu začal tunin svůj cestovní autobus. Jízda ve dvou je příjemnou variantou, ale co potom mít 4kolku na výlety a zároveň do bahna?

Rozhovor s Petrem o jeho MUD Jumbu 720 R:

Ahoj Petře prosím představíš nám na jaké mašině jezdíš a proč jsi si vybral dlouhou variantu?
Ahoj Ollie. Můj stroj je SMC Jumbo 720 long na kterém máš také tak trochu zásluhy, že mám zrovna tento stroj. Dlouhou verzi jsem pořizoval hlavně kvůli mé drahé polovičce (Natálce), abychom měli lepší pohodlí na vyjížďky, protože nejsem zrovna malé postavy:-) Ale i na naše vyjížďky a na ty výjezdy co jezdíme je dlouhé slůně lepší. Má lepší těžiště než krátká a je stabilnější...

Jak všechna MUD výbava vznikla?
Když jsem slona koupil tak jsem vůbec neměl tuchy, že ho někdy takto budu přestavovat. Vše to vzniklo tak, že když jsem třeba jel na mou první vyjížďku s Tytáčem a pak jsme se vrátili domů, řekl jsem že musí proběhnout nějaké úpravy, že takto v originále to nepůjde.

Jaká byla vůbec první úprava?

Jak už jsem se zmínil po mé první vyjížďce s Tytáčem:-) První úpravou byly šnorchly.
Co na ní máš upraveného nyní a jaké materiály jsi použil?
Na slonovi jsou šnorchly od variátoru, na které sem použil klasické trubky na odpady 75 mm a 50 mm, ale premýšlím že to budu znova předělávat do silikonových husích krků. Pak šnorchl z airboxu, ale s tím je problém je složitější ho vymyslet a zrovna teď na něm pracuji. Pak chladič, ten se předělal úplně celý. Do chladiče se dávala o 6 mm silnější vložka, která se objednávala až z Belgie. Dal se tam i jiný vetší větrák než má slůně, a to z Glada a celé se to vytáhlo nahoru do ručně dělaného hliníkového držáku. Poté se dávaly jinam pojistky a cívka, vlastně se ještě předělala fajfka od svíčky, dala se tam celogumová ze škodovky (Felicie), přes ní ještě gumový kroužek, dále je tam ještě daný větší silnější naviják. Slůně dostalo i pevnostní přední nárazník, který je dělaný v dílně Quadpoint (Mudboar) ten mi vymyslel Koncák a podotýkám, že úplně na výbornou.

Proč je chladič usazenej na předním rámu?
Chladič se dal nahoru z úplně prostého důvodu, jakoukoli vyjížďku jsme jeli tak byl chladič hned zadělaný a více se to hřálo, tak to byla jasná volba dát chladič nahoru, aby byl klid.

Jak se mašiny chová v bahně v porovnání se sériovou mašinou?
No v porovnání se sériovkou se chová asi tak, že se tolik nehřeje a neteče do varia a do airboxu.
Co bys ještě chtěl vyladit a jakými zásadními změnami Jumbo ještě projde?
No, kdyby bylo peněz jak šlupek, tak bych toho na slonu ještě vyladil tolik, že si to nedokážu ani představit, ale určitě ještě na slonu budu dělat vodotěsný hliníkový nový airbox s novým chobotem, ještě se bude vytahovat i výfuk nahoru, aby do něj netekla voda když se brodí nebo bahní. Ještě možná proběhne karbec nějakými úpravami, ale motor a výkon to jde mimo mě, to musí naši odborníci:-)

Takže tě čeká Mud Trial?
S přestavbou slona jsem začal jen kvůli našim vyjížďkám a našemu ježdění, ale teď je i jeden důvod navíc proč MUD přestavba a to je mistrovství Mudtrial Arény, kde chci určitě závodit. S nápadem který mi navrhl Ledva jsem šel za klukama do Strančic (Tomáš a Eda), navrhl jim jestli nechtějí abych závodil za Journeyman se slonem, a kluci ochotně souhlasili. Nápad se jim líbil tak jsme navázali spolupráci, čímž bych chtěl poděkovat za sponzoring.

Při klasických vyjížďkách nepřekáží ti chladič nebo vytažené sání?
Při našich klasických vyjížďkách mi chladič a šnorchly určitě nepřekáži je přes to krásně vidět, to mi spíš dříve více vadil box který jsem tam vozil než ho nahradil chladič a šnorchly.


Kapitoly článku

  1. MUD Jumbo 720R
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.17 Známkováno: 12x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

SMC Jumbo 720 R 4x4»

Další články k modelu Jumbo 720 R 4x4

Dlouhá verze Jumbo 720 R

16.09.2011, Představujeme
Vedle krátkého Jumba 720R se ukázala rovnou i dlouhá verze z divize Journeyman. Má pořád ten samý design, až na zásadní ...

Další články sekce SMC

Představení novinky: SMC 850 Sport V-Twin EPS

01.11.2017, Představujeme
Modelová řada užitkových čtyřkolek taiwanské společnosti Standard Motor Corporation se rozrostla o SMC 850 Sport V-Twin ...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.50s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce