QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai CUV 400 Carry 4x4

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 14.10.2013 | Zobrazeno: 11605×

Linhai CUV 400 Carry 4x4 Pracant, který rozhodně není na driftování, ale o to víc umí vzít za práci. Linhai představuje novou řadu CUV Carry 4x4 se zdvihovým objemem 352 ccm. Pracant je v Číně běžně používán v armádě, proč taky ne, vždyť se jedná o léty prověřený pohon s funkční jednoduchou konstrukcí.


Levná pracovní síla

Takové CUV vyjde na 139 900,- CZK, jestliže se spokojíte se základním motorem o obsahu 400 ccm, CUV Linhai Carry 4x4 400 je levnou pracovní silou. Jak je u Linhaie zvykem, základní cena je docela zajímavá (výbava: digitální multifunkční tachometr, alu kola, el. naviják s dálkovým ovládáním, bezpečnostní pásy, uzamykatelný kastlík v palubní desce). V praxi má smysl uvažovat o příplatkové výbavě: čelní plexi a nízké dveře, což znamená dalších + 6.990,-CZK.

Jen to, co potřebujete

To, že se jedná o jednoduché CUV, poznáte při prvním pohledu, jenže trh dnes přijme buď super drahé nesmysly pro ty, kteří nevědí, co s penězi, nebo cenově dostupnější varianty. Linhai Carry 4x4 400 je to druhé. Přes kritické posouzení však není nutné Carryho zatracovat. Spíš naopak. Neunavený traktor nabízí korbu o rozměrech 1092 x 900 x 270 cm, doplněnou o sklopné čelo a také tu máme ke sklápění pomocníka - hydraulický tlumič. Čtyřkilo na palubě uveze 227 kg a za kouli utáhne, to co sám váží.
Poskládáme-li si všechno kolem a kolem, Carry je zhotoven pro takovou tu drobotinu okolo baráku, farmy, ranče. Někdy jsou velké traktory až příliš, a k drobnějším pracím okolo farmy se může Carry hodit. V kabině naleznete jen to co potřebujete: sportovněji střižený volant, dvě prostorné sedačky, tříbodové pásy, zamykací schránku, ovladače, displej, ovladače světel/blinkrů, dvě odkládací plochy na lahve, dva pedály, řadící páku a parkovací brzdu. Pracant je kompletně omyvatelný hadicí, celková údržba je jednoduchá přece jen je pohonná jednotka známou veličinou.

Do práce

Karoserie působí větším dojmem, než jaká je realita. A to samé platí i pro interiér. Zásluhu na tom mají jednoduché tvary, které nevystupují do prostoru. Palubní deska sice neoslní svým designem, jednoduchý tvar v přehledném provedení ale neurazí. V kabině na měkčené materiály musíme zapomenout a, co je horší, i na pořádný odkládací prostor pro levou nohu řidiče. Ač se jedná o pracanta, tak tu opravdu chybí prostor pro nohy, při celodenní práci okolo ranče, by si jezdci zasloužili více prostoru pro protažení, nejen když se přesouvají s plně naloženým Carrym z jedné stáje do druhé. Na středovém tunelu najdeme dvojici odkládacích ploch na lahve, centrální brzdu a také řadící páku. Během jízdy jde ze středového tunelu teplo, které by mohlo sloužit jako topení, náš test probíhal v mírněji chladnějším klima, neumím si představit co by Carry dělal kdyby bylo plus třicet. Ohledně řadící páky máme mínusové body v tom, že nikde nevidíme jakou máme právě zařazenou rychlost, ačkoli řazení zapadá bez použití síly, občas jsem si nevěděla rady zda li mám L nebo H. Zpátečka je jediný přehledný stupeň, který se rozsvítí křiklavě červeným světlem na palubní desce.
Nečekejte sprintera, očekávejte funkční CUV, které patří opravdu a čistě k práci. Jeho maximální rychlost se vyšplhá na necelých 60 km za hodinu, při rozjezdu se projevuje plynule a pozvolně a to i když máte plně naloženou korbu a na kouli vlek. Motor je kupodivu hlučnější a opravdu jej v kokpitu nepřeslechnete. Maloobsahový pracák se chlubí propracovaným chodem variátoru, který je citlivý - nezacuká a nezacuká. Kolébkové ovladače se starají o přepínání předního náhon (bez uzávěrky), a o ovladač zpátečky systémem Override. Carry i při sepnutí 4x4 patří k ovladatelným CUV už jen proto, že se jedná o relativně krátké vozidlo (Délka: 2655 mm Šířka: 1470 mm Výška: 1860 mm Rozvor: 1805 mm). V praxi to vypadá, že se jedná o ovladatelného, houževnatého pracanta, ale co ten rejd? Ten by si zasloužil rozšíření pole působnosti.
Při přejezdech po polních cestách se nám neosvědčily tlumiče, ty mají příliš krátký chod a při sešlápnutí pedálu nám Carry poskakoval po louce jako koza, ani tříbodové pásy nás neudržely v sedle a kluzká sedadla, která nedrží tělo řidiče tak jak tomu bývá u dražších verzí konkurenčních značek, nás za volantem až tak neoslnily. V trialových pasážích si malý pracant liboval, nenaklápěl se na strany, nepřevracel se a výjezdů se jal pěkně po svém. Nikolo co nejrychleji zdolat vrchol, ale v pohodovém režimu za to se vyškrábete kamkoli. V lákavějších pasážích s vodou nás Carry také překvapil, ale pozor jakmile se dostanete do hlubších vod, do autíčka pronikne voda a pedály máte ihned pod vodou, i tak pracák tahá a jede si za svým cílem. Brzdová soustava čítající čtveřici kotoučů fungovala na výbornou.
  • Vybrat si můžete z těchto barev: bílá, tmavě zelená (army green). Za příplatek 3.000,-CZK ještě barvu Camouflage
  • Základní výbava: digitální multifunkční tachometr, alu kola, el. naviják s dálkovým ovládáním, bezpečnostní pásy, uzamykatelný kastlík v palubní desce
  • Příplatková výbava: Sada obsahující čelní plexi a nízké dveře + 6.990,-CZK
  • Registrační značka a homologace pro 2 osoby. Řidičský průkaz skupiny B
  • Více informací: http://atv-linhai.cz/index.htm



O značce Linhai:

Linhai, plným jménem Jiangsu Linhai Group, je velká čínská skupina podniků s více než 60 společnostmi, které podnikají v oblastech vědeckého výzkumu, průmyslu, obchodu, bankovnictví a v institucích vyššího vzdělávání. Linhai je jeden z největších čínských státních podniků, celkem zaměstnává přes 1 600 zaměstnanců. Společnost Linhai byla založena v roce 1956 a od počátku vyráběla malé benzínové spalovací motory. Linhai patří k nejstarším výrobcům motorů v Číně. Dnes je Linhai obří průmyslový gigant s roční výrobou 3 miliony klikových hřídelí, 1,5 milionu motorů a 750 000 motocyklů a skútrů. Divize Jiangsu LINHAI Power Machinery Corporation dnes vyrábí sedm hlavních kategorií produktů, mezi které patří čtyřkolky, motory pro motocykly a skútry, malé benzinové stabilní motory, celé motocykly, skútry a mopedy, generátory, dále lesnické stroje a široké spektrum dalších strojírenských produktů. Celková jeho produkce zahrnuje více jak 100 typů a modelů, které se vyrábějí na celkem dvanácti výrobních linkách.
  • 2000
V roce 2000 vytvořil Linhai společný joint-venture podnik Jiangsu SUMEC-LINHAI Power Machinery Co. Ltd. v rámci programu sjednocování silných výrobních jednotek z oblasti průmyslu a obchodu za účelem nalezení nových zahraničních trhů.
  • 2002
Linhai se od roku 2002 zaměřuje především na výrobu čtyřkolek. Mezi jeho nejznámější modely patří Linhai Tornádo 260 a 300, Linhai Stormer, z novějších modelů pak UTV CUV 300 nebo nejnovější model Linhai 700.
  • 2003
V roce 2003 Linhai založil společně s japonskou společností Yamaha Motor Co. nový joint-venture podnik Yamaha Motor Taizhou O.P.E. Company Limited na výrobu malých čtyřtaktních víceúčelových motorů do výkonu 12 koní s následujícím finančním podílem: Jiangsu Linhai Yamaha Motor Co., Ltd. 70%. Yamaha Motor Co., Ltd. 25%. Jiangsu Linhai Power Machinery Group Corporation 5%. Další společně založená firma Jiangsu Linhai Yamaha Motor Company Limited (s podílem Linhai / Yamaha: 50%/50%), vyrábí kompletní motocykly a motocyklové motory do objemu 125 ccm pod značkou Yamaha.

Závěrečné hodnocení

Klady
Brzdy
Řazení
Údržba
Ovládání
Hladký chod variátoru
Velká škála volitelného příslušenství

Zápory
Podvozek
Hlučný motor
Zpracování
Vedení těla v sedadlech
Malý prostor na nohy u řidiče
Absence madla pro spoluejzdce
Nedostatečný přehled o zařazené rychlosti

Pokračování článku: Technické parametry a specifikace


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 4x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai CUV Carry 400»

Další články sekce Linhai

Linhai 400 4WD

25.05.2015, Redakční testy
Když se řekne Linhai, každý si představí neforemné, futuristické, zastaralejší čtyřkolky se třístovkovými motory. Čínsk...

Linhai ATV 500 4x4

16.04.2014, Redakční testy
Linhai dal již dříve najevo, že s nadcházejícími modely představí konečně jiné čtyřkolky. Nyní společnost zveřejnila a d...

Linhai 600 EFI 4x4

11.05.2011, Redakční testy
Linhaie asi není třeba obsáhle představovat. Vzhledově nezaměnitelné čtyřkolky jezdí po celém světě už nějaký ten pátek....

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Can-Am Defender XT: zábavný pracant

11.05.2016, Redakční testy
Když do něčeho vrazíte litrový véčkový dvouválec o výkonu 72 koní, převzatý z radikálního Commanderu, bude to zábavná ma...

Polaris Slingshot SL, tříkolový side-by-side na silnici

15.04.2016, Redakční testy
Když u Polarisu začali zvažovat přestavbu RZR na silniční speciál, rychle se ukázalo, že nejlepší jízdní vlastnosti v za...

Polaris Sportsman ACE

05.12.2014, Redakční testy
Sportsman ACE je perfektní kombinací ATV a UTV, vychází ze základních tvarů Sportsmana. Obratný drobek nabízí hodně zába...


Cestopisy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2019 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.83s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce