QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Kymco MXU 300 R

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 23.06.2010 | Zobrazeno: 14261×

Kymco MXU 300 R Poslední dobou se v diskuzích množí dotazy shánějící jednoduchou silniční čtyřkolku se zadním náhonem a ekonomickým provozem. Odpověď přišla z Tchajwanu od značky Kymco, která obula osvědčené MXU ve třístovce na silniční kola, přitvrdila mu podvozek a poslala ho k nám.


Kapitoly článku

  1. Technika, design, jízda
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Základem čtyřkolky je čtyřventilová třístovka, která MXU pohání již několik sezón v jeho terénní verzi. Ta je především u našich západních sousedů velice oblíbená, zejména pro své rozměry – vejde se do garáže vedle auta. Čtyřkolka je celkově dost malá, ale díky svému designu působí podstatně robustnějším dojmem. Mohutné kapoty a velké čiré světlomety působí daleko mohutnějším a luxusnějším dojmem.
Silniční Kymco má obutá litá dvoubarevná kola a opravdu široké pneumatiky, které by měly zaručovat dostatečnou trakci. Podvozek je přenastaven na silniční jízdu. Přední nápravu tvoří dvojitá A ramena, zadní pak kyvná vidlice s osou bez diferenciálu. O přenos síly z motoru na osu se stará kardan. Sice váží nějaké kilo navíc, ale na druhou stranu je maximálně bezúdržbový. Zajímavé je řešení zadní osy, která je na levé straně uložena v pouzdře a na pravé straně je odkrytá. Brzdový kotouč je jen na jedné straně u levého zadního kola.
Čtyřkolka je vybavena dvěma nosiči a předním nárazníkem s držákem na SPZ (v Německu se vozí značka i vepředu). Na pravé straně stroje je umístěna řadicí páka, palivový kohout a praktická dost velká schránka na drobnosti. Ta je sice vodotěsná, ale bohužel nejde uzamknout. Maximálně jednoduchá je palubní deska, tvoří ji jednoduchý displej, který je ale i na ostrém slunci velice dobře čitelný a ukazuje jezdci vše, co potřebuje vidět. Ovladače jsou standardní, vše je tam, kde to jezdec očekává. Pod sedlem je celkem slušný prostor na lékárničku a nějaké drobnosti. Na sedačce je přiloženo základní nářadí.
Opalování u řeky už ale bylo dost, tak se jdeme raději svézt. Motor chytá v podstatě okamžitě a po krátkém zahřátí je připraven k jízdě. Třístovka je hodně tichá a z koncovky výfuku se line jen příjemné bublání, které neruší kolemjdoucí. To se ale promění v celkem slušný řev, když zmáčknete plynovou páčku na doraz. Motor je hodně živý a ochotně se točí. Variátor zabírá v celkem nízkých otáčkách a rozjezd je plynulý. Rozhodně ale nečekejte nějaké smyky, nebo odjezdy po zadních, sedíme na třístovce. No a sedí se na ní velice pohodlně. Sedlo je příjemně široké a tak akorát tvrdé, dá se na něm pohodlně přesouvat a zbytečně neklouže. I přes menší rozměry jsem se na Kymco bez problémů poskládal. V případě jízdy se spolujezdcem už to ale bude pravděpodobně o něco slabší.
Na silniční obutí je třeba si chvíli zvykat. Řízení je mnohem citlivější než u terénních čtyřkolek a reaguje na každý pohyb řidítek. Silniční kola navíc na asfaltu vůbec nekloužou, takže je třeba volit přesnou stopu. Na vše si ale po pár stovkách metrů zvyknete a jízda je maximálně jednoduchá. Řízení jde příjemně lehce a jízda rozhodně není namáhavá. Nezklamalo ani obecně známé lehké a přesné řazení, které ve světě čtyřkolek snad nemá konkurenci. Rychlosti zapadají naprosto přesně a k zařazení stačí dva prsty.
Jak jsem vychválil řazení, musím se trochu vrátit na zem v oblasti brzd. Ty jsou dostatečně účinné při běžném provozu, ale jejich dávkování bohužel není ideální a v případě prudkého brzdění se rády blokují, což může zejména začínajícím jezdcům dělat velké problémy, nemluvě o jízdě na vodě. Na brzdy se ale dá zvyknout, jen to chce dobře rozpoznat, kdy se začínají kola blokovat.
O tom, že je MXU spíše usedlejší cestovní záležitost, není pochyb, pokud ale hledáte zábavu, není to zase tak velký problém. Na dvě kola jde čtyřkolka jako nic a díky citlivému ovládání plynu a pneumatikám s dobrou přilnavostí se nechá po dvou bez problémů vodit. S jízdou po zadních je to horší, mně osobně se předek zvednout nepodařilo. No, a pokud najdete trochu špinavý asfalt, jsou průjezdy zatáček driftem dílem okamžiku. Hodně příjemný je podvozek, je dost měkký, aby pobral velké nerovnosti, ale zároveň se nepotápí, takže čtyřkolka nemá v zatáčkách tendenci k převrácení. Zadní pevná osa navíc napomáhá ke stabilní jízdě.
Kam tedy tohle Kymco zařadit? Rozhodně nejde o silniční bestii, která z vás bude ždímat adrenalin. Na druhou stranu je to kvalitně zpracovaný stroj pro denní ježdění do práce a víkendové výlety, na který můžete naložit dva kufry a vyrazit na dovolenou. Vše vás navíc bude stát pakatel, protože provoz tohoto Kymca je doslova za pár korun.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Technika, design, jízda
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Kymco MXU 300»

Další články sekce Kymco

Kymco MXU 500i

23.05.2013, Redakční testy
Dny klasických karburátorů jsou sečtené. Nové emisní limity už nejdou se zastaralými technologiemi nadále plnit, zákazní...

Maxxer 450i 4x4

12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...

MXU 500 IRS 4X4 DX

03.08.2011, Redakční testy
Kymco má jednoznačně svůj vlastní styl, jiný podvozek, způsob řízení a především velmi slušnou flotilu 4kolek. Vodou chl...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Tchajwanská včelka: TGB Blade 600i SE LT 4x4

02.03.2018, Redakční testy
Šestistovková „čepel“ je nástupcem populárního Blade 550, sportovně užitkového pilného pracanta, který si nechal dost lí...

První jízda: CF Moto Gladiator X850

29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...

CF Moto Gladiator X520: sňatek z rozumu

27.07.2017, Redakční testy
Gladiator X450 dostal dvojče. Není to jednovaječné dvojče, ale ani dvojvaječné, takže asi něco mezi. Takže něco mezi Dvo...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2018 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.03s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce