QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Hardworker - Corvus Diesel 1000

Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Video: Corvus | Zdroj: Quad Magazin | Datum: 27.02.2020 | Zobrazeno: 3516×

Hardworker - Corvus Diesel 1000 Naftové motory se ve čtyřkolkách nikdy masově neprosadily. Jsou těžké a bez přeplňování nemají valný výkon. Na druhou starnu v pracovních UTV je to naprosto logická volba a jako první to kdysi pochopil Polaris. Dnes už je pracovních náklaďáčků na trhu celá řada. Nejnovějším přírůstkem je Corvus - na první pohled bytelná mašina, která si na nic nehraje.


Kapitoly článku

  1. Představení, technika
  2. Jízda, hodnocení
  3. Technické údaje
  4. Video
  5. Kompletní fotogalerie

Pokud jste zatím o značce Corvus neslyšeli, nic si z toho nedělejte, já vlastně do doby, než se novinka začala chystat na český trh taky ne. Takže jen pro pořádek, Corvus se vyrábí ve Španělsku, má japonský motor a kanadský variátor. To vypadá na kombinaci, která by měla fungovat. K pohonu slouží úsporný naftový tříválec Yanmar bez přeplňování. Ten má točivý  moment 52,1 Nm a to už ve 2400 otáčkách. To je u užitkového stroje klíčová vlastnost. Váha nenatankované mašiny je 764 kg, což je vzhledem k velikosti a pohonu celkem rozumná hodnota. 

Musím říct, že na pracovní stroj i velmi slušně vypadá, nejen díky oranžové barvě. Corvus je dlouhý skoro tři a půl metru a široký 1650mm, což jsou rozměry za které se nemusí stydět ani auto. Díky tomu má prostornou korbu, která uveze 450 kg a vejde se na ní pohodlně paleta na šířku a ještě dost místa zbyde. Při vykládání pomáhá hydraulický píst. Praktická je klec, která chrání řidiče a spolujezdce před nákladem naloženým na korbě. Celkově je Corvus velmi bytelně zpracovaný, všechny součásti jsou poctivě naddimenzované a nebál bych se ho nasadit třeba i do stavebnictví. 

Kromě korby je tu i spousta dalšího úložného prostoru, který je možné využít třeba na nářadí. Tři velké boxy jsou pod sedačkami, další dva na bocích pod korbou a velký prostor je i pod přední "kapotou".  Kabina je samozřejmě spartnánská, ale najdete tu třeba nastavitelné sedačky. To je nicméně z komfortu asi tak všechno. Výhodou na druhou stranu je, že si tu můžete sednout klidně v kalhotech od bahna a pak kabinu prostě vyfoukáte vapkou. Přední sklo má stěrač a ostřikovač a samozřejmě nechybí střecha. Corvus disponuje i navijákem a tažným zařízením. To je celkem normální, ale zajímavější je tažné i vpředu. 

Naftový tříválec přenáší svůj výkon přes variátor CV-tech primárně na zadní diferenciál. Tlačítky v kabině pak můžete zadek uzavřít, nebo k němu přiřadit ještě přední pohon. V sérii je stroj obutý na 14" kolech s hrubými pneumatikami, takže se nemusíte bát ani bahna. 

 


Pokračování článku: Jízda, hodnocení

Kapitoly článku

  1. Představení, technika
  2. Jízda, hodnocení
  3. Technické údaje
  4. Video
  5. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Corvus Diesel 1000»

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Linhai UTV 550 T-BOSS EPS: Elegantní pracant s volantem

12.05.2020, Redakční testy
Jak charakterizovat vozítka kategorie UTV? Asi jako křížence čtyřkolky a traktoru. Svými rozměry a schopnostmi připomína...

Can-Am Defender XT: zábavný pracant

11.05.2016, Redakční testy
Když do něčeho vrazíte litrový véčkový dvouválec o výkonu 72 koní, převzatý z radikálního Commanderu, bude to zábavná ma...

Polaris Slingshot SL, tříkolový side-by-side na silnici

15.04.2016, Redakční testy
Když u Polarisu začali zvažovat přestavbu RZR na silniční speciál, rychle se ukázalo, že nejlepší jízdní vlastnosti v za...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2020 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.01s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce