QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Hardworker - Corvus Diesel 1000

Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Video: Corvus | Zdroj: Quad Magazin | Datum: 27.02.2020 | Zobrazeno: 7804×

Pomalu ale všude

V kabině mám dost místa i se svými 185cm a připadám si jako v daleko větším stroji. Všechno je tam, kde má být a v podstatě není třeba žádná instruktáž. Otáčím klíčkem a na palubní desce se objevuje kontrolka žhavení. Motor chytá na první drnknutí. Typické dieselové chrochtání je sice trochu netypické, ale není o nic hlasitější, než u benzínových motorů. Tříválec je navíc skvěle vyvážený a téměř nevibruje. Rychle reaguje i na sešlápnutí plynu a otáčkám se překvapivě nebrání. Rozjezd je v podstatě stejný, jako u benzínových pracáků, jen tam, kde se benzínový motor ještě nadechne k zátahu, i nafty už nic nečekejte. Na stranu druhou tenhle motor funguje v daleko nižších otáčkách a když chcete vyjte prudší kopec, nebo se rozjet s těžkým vlekem, stačí polechtat plyn a Corvus se hrne dopředu. Trakce je i s otevřeným diferenciálem dostatečná, abyste projeli většinu cest, na které se pustíte. Když pak zavřete zadek a připojíte pohon 4x4, je Corvus v podstatě nezastavitelný. Do výjezdů sice nevyletí jako čtyřkolka, ale pomalu se hrne nahoru a nic ho nezastaví. Stejné je to i z kopce. Motorová brzda funguje na jedničku a na hraně sjezdu stačí jen pustit plyn a nechat stroj udělat všechno za vás. 

Maximální rychlost je přes 60km/hod, což samozřejmě není moc, ale vzhledem k určení stroje to bohatě stačí. Dobré je, že při jakékoliv rychlosti má Corvus dost dechu a pojede i s plnou korbou, nebo těžkým vlekem za sebou. Když by šlo opravdu do tuhého, je tu ještě redukce. Převodovka funguje velmi přesně včetně indikátoru zařazené rychlosti na palubní desce. Zpátečku jsem musel sice občas trochu přemlouvat, ale vzhledem k tomu, že byla skoro nová, není se čemu divit. Mě osobně v převodovce ještě chyběla parkovací poloha. Corvus má sice funkční ruční brzdu, ale přeci jen "nechat tam kvalt" je prostě jistota, kor když budete mít plnou korbu. 

 

 Podvozek motoru a celé konstrukci zdatně sekunduje. Disponuje nezávislým zavěšením a dá se mluvit i o pohodlném svezení. Samozřejmě, že líp se chová, když je stroj naložený, prázdný má tendence být tak trochu "uskákaný". Jinak se ale Corvus chová naprosto způsobně. I na terénních gumách nemusíte neustále korigovat směr a díky posilovači řízení stačí volant lehce přidržovat jednou rukou jako v osobáku. Stejné je to i na silnici, kde většinu UTV drží stopu. Jediné, co bych ocenil je o něco větší "rejd". 

Určitě vás bude zajímat spotřeba. Mě by konec konců zajímala taky, protože za dopoledne ježdění neubyla na palivoměru ani čárka. Záleží samozřejmě na zatížení a stylu jízdy, ale co do ekonomiky provozu bude tahle mašina rozhodně výborná. Ona je výborná v podstatě po všech stránkách. Je robustní, dobře udělaná, dobře se řídí a hodně toho uveze. I když se snažím vymyslet nějaké zápory, nic moc mě nenapadá, snad jen cena, kterou platíte za evropskou výrobu a absence jakéhokoliv "fun" faktoru. To ale může být v podstatě i výhoda, protože vaši zaměstnanci nebudou místo odvozu hlíny jezdit rally okruh. Pokud tedy hledáte bytelnou pracovní mašinu, měli byste se rozhodně na Corvus minimálně podívat. Jo a pokud nechcete být vidět na dálku, je tu k dispozici i zelená barevná varianta. V nabídce jsou dvě verze, jedna základní vybavená EPS, kterou si můžete vybavit dle svých potřeb a dále pak "plná palba" se vší dostupnou výbavou včetně uzavíratelné vytápěné kabiny. 


Pokračování článku: Technické údaje


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Corvus Diesel 1000»

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Fugleman UT10 Crew: Budou ho plná horská střediska?

13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.33s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce