QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Datum: 23.06.2023 | Zobrazeno: 3753×

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režimy, díky kterým ho dokážete přizpůsobit každé situaci. To je ale hlavně lákadlo do katalogu, UTV625 by si totiž zasloužilo pozornost i bez téhle vymoženosti.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

„Šestdvapětka“ zase posouvá nabídku pracovních UTV o kousek dál. Je to vidět už na designu, který jde malinko jiným směrem. Za mě, když se podívám na stránky CFMOTO a porovnám s litrem, který stále drží předchozí designovou linku, je to krok správným směrem. Zase je to celé elegantnější, tak nějak propracovanější, promyšlenější, už to není jenom o ostrých linkách a agresi, přitom to má takzvaně „svůj xicht“, díky kterému se CFMOTO jasně identifikuje. To se mi líbí, i když to u pracovního stroje to určitě není to, co by mělo rozhodnout o jeho koupi. To spíš pohled z druhé strany, rozuměj do kabiny.

Když odepnete sériovou ochrannou síť, možná vás, stejně jako mě, příjemně překvapí provedení interiéru. Nejprve můj zrak spočinul na designově i řemeslně hezky provedených sedadlech. Materiál je příjemný na omak, navíc vypadá, že bude jednoduchý na údržbu, sedadlo řidiče je navíc podélně nastavitelné. Když se do něj uvelebím, tak vám nebudu psát nějaké superlativy o luxusním křesle, což se dá čekat ale celodenní šichtu nebo pořádný výlet si v něm představit dokážu. Jeho nastavitelnost jsem moc nevyužil, 183 cm mi vycházelo pro ideální pozici s nejvzdálenějším nastavením, kdo je ale menší, možnost posunutí ocení. Nastavitelný je také volant, ten můžete seřizovat výškově a opět překvapí jak designem, tak provedením. Takový kousek by klidně mohl být v nějakém levném malém autě, na palubě pracovního UTV bych čekal něco obyčejnějšího. S trochou nadsázky tohle platí o celé palubní desce, která je samozřejmě celá plastová, není to žádný designový šperk, ale ty plasty působí tak nějak důvěryhodně. A třeba jenom taková blbost, jako je vzorovaný plast alá karbon u zásuvek zase dokazuje, že si s tím někdo dal práci. Mimochodem dvojici zásuvek USB/12V v kabině chválím, stejně jako dostatek úložných prostor s celkovou kapacitou 96 litrů, ze kterých mě nejvíc baví obří prostor pod sedačkou a 3 držáky na pití. To se při práci vždycky hodí.

Právě mezi držáky na nápoje a zásuvkami je „baterie“ přepínačů, kde je v centru dění přepínač s nápisy NORM a WORK. To je právě přepínač jízdních režimů, kterého si ale většinou ani nevšimnete. Budu teď trochu předbíhat, ale já jsem celou dobu jel s normálním režimem a neměl jsem nikdy problém ani s výkonem ani s jeho dávkováním. Přitom právě normální režim by měl optimalizovat výkon motoru s důrazem na efektivitu a nízkou spotřebu, tím pádem by mohl být trochu zadušený. Nepřišlo mi. Ani prudká stoupání, ani těžší terén, nikde jsem netrpěl nedostatkem výkonu. Jaký máte právě zvolený režim, zjistíte jednak podle kolébky na středním panelu, ale také na LCD přístrojové desce. Ta má vysoký kontrast, takže se hezky čte, k tomu má i dobré rozložení údajů. Palivoměr a teplotu po stranách, velkou rychlost, neméně velký zařazený stupeň a hodně výrazný je i diagram se zvoleným pohonem, který poměrně vtipně řešíte otočným ovladačem, jaký známe z aut pro ovládání světel.

Součástí je i otáčkoměr, který už dávno neukazuje samé nuly. Motor si spokojeně přede, takže je čas zařadit háčko a vyrazit. Řadička jde přesně a relativně jednoduše a spolu s kultivovaným chodem motoru to opět zdůrazňuje celkový dobrý dojem z „šestdvapětky“. Jak už zaznělo, motor má dostatek síly a platí to jak pro případné silniční přesuny, kde nebudete za brzdu, tak pro jízdu v terénu či nějakou tu zábavu. Navíc nepříjemně neřve, do stroje nepouští vibrace a celkově je fajn. Přitom nemá úplně jednoduchou práci, čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec se musí vypořádat s 640 kilogramy. 580 cm3 ze sebe ale umí vykouzlit homologovaných 30 kW a s nimi stroj nemá co překvapit. Nicméně výkon by byl k ničemu, kdyby mašina neměla adekvátní podvozek a je fajn, že to u CFMOTO hraje všechno společně pěknou písničku.

Je až překvapující, jak je tohle UTV na relativně malých 12palcových kolech schopné. Vážně mě překvapila jeho prostupnost terénem, čekal jsem, že několikrát zapadnu a že nebude možné to projet, ale vždycky to tenhle Gladiator zvládnul. On má jednak světlou výšku 270 mm, hodně tomu pomáhá také samosvorný zadní diferenciál Eaton, který vám pomůže i se zábavou, když se budete chtít třeba někde sklouznout bokem. Nejen při tom mě příjemně překvapila stabilita stroje, který neměl tendence zvedat se, převracet se a i to i v kopcích při stoupání nebo ve vyjetých kolejích. Mašina toho prostě zvládne víc, než se většina lidí odváží, a to je tu pořád ještě k dispozici náhon 4x4 a uzávěrka předního diferenciálu. Navíc se při ničem z toho nenadřete. Gladiator je vybavený posilovačem řízení a ve všech možných situacích je díky tomu jeho ovládání jednoduché, navíc má i slušný rejd, což oceníte třeba v lese. Přitom všem se dočkáte i poměrně slušného komfortu. Podvozek samozřejmě není nijak prémiový, UTV si tak trochu poskakuje krajinou, ale i když člověk vymete nějakou díru v trochu větší rychlosti, hodně z toho mašina pojme.

Celkem dost toho pojme i na svou korbu. Ta je plastová s vyklápěcí pouze zadní stranou, takže to není takový ten ultimátní pracant na stavbu, spíš jde o pomocníka na statek, k baráku, na hory. Rozměry korby jsou 1 300 x 870 mm, takže na ní s přehledem dáte euro paletu a na ní můžete mít až 250 kg nákladu. Pro zajištění jsou tu navíc montážní oka a rozhodně potěší, že jde korba díky plynovým vzpěrám jednoduše sklápět. Praktické schopnosti stroje ještě můžete zdokonalit díky navijáku 3 500 lbs a tažnému zařízení s celkovou tažnou silou až 680 kg, díky 35litrové nádrži navíc můžete pracovat hodně dlouho, tenhle dělňas toho moc nevypije.

Základní cena tohohle šikuly je aktuálně 289 990,-, což platí pro šedé a zelené základní provedení. Testovaná verze byla v provedení Listová kamufláž, to je za 5 000,- příplatek, za dalších 5 000,- je plastová střecha. A aby mohla „šestdvapětka“ tvrdě pracovat, je příslušenství v nabídce ještě mnohem víc. Hodně práce, a taky zábavy, zvládne ale tenhle povedený chlapík už v základu.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

CF Moto Gladiator UTV625»

Další články sekce CF Moto

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator X1000 Overland: To nejvíc

27.04.2023, Redakční testy
CFMOTO se dnes už bez obav může řadič na špičku a těžko najdete lepší důkaz, než je jejich vrcholný litrový model ve výb...

CFMOTO Gladiator X520: Krátkou nebo dlouhou?

05.01.2022, Redakční testy
Zlatá střední cesta, tak by se dala charakterizovat tahle pětistovka od renomované čtyřkolkové společnosti CFMOTO. V řad...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Fugleman UT10 Crew: Budou ho plná horská střediska?

13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.14s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce