QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Can-am Spyder: Hybrid na druhou

Text: Jan Krajíček | Foto: Quadmania.cz | Foto: Can-am | Datum: 19.01.2011 | Zobrazeno: 6458×

Can-am Spyder: Hybrid na druhou Can-am Spyder bezpochyby patří mezi nejkurióznější motorová vozidla současnosti. Tenhle hybrid na třech kolech upoutá už na první pohled. Po třech letech výroby se ale Spyder chystá k neobvyklému zevnějšku přidat také neobvyklý vnitřek – hybridní pohon.


Jak oznámila společnost Bombardier Recreational Products (BRP), po čtyřech letech výroby, kdy se neotřelá tříkolka s litrovým dvouválcem dočkala roadsteru i sportovní verze (testovali jsme loni), se připravuje Spyder s hybridním pohonem. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, různá „ekologická“ vozítka teď frčí a hybridní pohon má už spousta aut (a taky třeba Piaggio MP3 125 Hybrid). BRP však hodlá vyvíjet zcela nový koncept hybridního pohonu, jež by měl omezit spotřebu benzínu o 50% a přitom produkovat poloviční množství emisí oproti nejmodernějším ryzím benzíňákům. A jelikož kvůli omezeným rozměrům Spyderu nelze použít stávající automobilové hybridy, pustí se kanadský Bombardier do vývoje vlastního agregátu. Prezident BRP José Boisjoli k tomu uvedl: „Naše motory patří mezi nejlepší na trhu. Ve čtyřkolkách nebo sněžných skútrech nic lepšího nenajdete. Nyní chceme vyrobit také co nejekologičtější pohon, kde vidíme velkou budoucnost.“
O tom, že BRP chystá s hybridem skutečně velký projekt, svědčí i fakt, že získala od kanadské vlády dotaci 6,1 mil. dolarů, přičemž BRP sama vložila dalších 5 milionů. Ve spolupráci s vládou a Univerzitou Sherbrooke tak vznikl třicetičlenný tým výzkumu a vývoje „Centre de Technologies Avancees BRP“, který by měl v následujících čtyřech letech na quebecké univerzitě pracovat na hybridním Spyderu. Jak ale tvrdí šéf centra výzkumu, profesor Alain Desrochers, jejich technologie neposlouží jenom pro pohon Spyderu. „Vývoj hybridu pro tříkolku přináší spoustu výzev. Musíme přizpůsobit celý motor, změnit chladící systém, snížit váhu, upravit design. Je toho tolik, že musíme vyvinout spoustu nových technologií a patentů, které se v budoucnosti široce uplatní.“
Na hybridního Spydera si však budeme muset nejméně čtyři roky počkat. BRP zatím zveřejnila jen první návrhy, jak by hybrid měl vypadat, po designové stránce však není nic jisté. Zástupci výzkumu a vývoje zároveň vyslovili odvážné přání, že by nový hybridní agregát měl poskytovat výkon srovnatelný s litrovým dvouválcem, který se v útrobách Spyderu skrýval dosud. V roce 2015 proto budeme hodně zvědavi, jak se Bombardieru ambiciózní projekt vydařil a jestli bude jeho hybridní motor skutečně tak inovativní a revoluční, jak vývojáři slibují.


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 5.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Can-Am Spyder RS»

Další články k modelu Spyder RS

Can-Am Ryker, tříkolový bobber

27.09.2018, Novinky
Americká značka Can-Am je čtyřkolkářům dobře známá. Ovšem víte, že její produkty nemají vždycky jenom dvě stopy a čtyři ...

Nový a lepší Can-Am Spyder F3-S s „driftovacím“ módem

01.07.2016, Novinky
Kanadský Can-Am přichází s novou, o kousek hezčí a o kousek vyspělejší verzí svého modelu Spyder F3-S. Patrně největší n...

Nový Can-Am Outlander L 500 DPS se představí na výstavě Motosalon

24.02.2015, Novinky
Can-Am představí modely 2015 na Motosalonu, a můžete se tak těšit na absolutní novinky, které budou mít premiéru n...

Další články sekce Can-Am

Can-Am Ryker, tříkolový bobber

27.09.2018, Novinky
Americká značka Can-Am je čtyřkolkářům dobře známá. Ovšem víte, že její produkty nemají vždycky jenom dvě stopy a čtyři ...

Nový a lepší Can-Am Spyder F3-S s „driftovacím“ módem

01.07.2016, Novinky
Kanadský Can-Am přichází s novou, o kousek hezčí a o kousek vyspělejší verzí svého modelu Spyder F3-S. Patrně největší n...

Nová centrála Can-Am v Mníšku

16.05.2016, Novinky
Společnost BCE s.r.o., která již od roku 1991 zastupuje značku BRP a dováží stroje SKI-DOO, LYNX, CAN-AM ATV, COMMANDER ...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.42s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce