QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Access Max 700i Long 4x4

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 24.04.2014 | Zobrazeno: 16633×

Access Max 700i Long 4x4 Access nedávno rozšířil svojí nabídku modelů o dlouhána vyšší střední třídy, který představuje delší alternativu cestovního charakteru. Předloni Access přišel se sedmikilem, první pokus dopadl dobře a tak je na čase sedmikouli natáhnout.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Současná generace všech LT provedení se těší velkému zájmu. Mnohonásobný růst prodejů od uvedení na trh má na svědomí nejen nesmírně povedené skloubení elegantního a zároveň atraktivního designu, ale také opravdu pohodlné a jedinečné využití pro cestovatelský charakter. Naše novinka se svou pořizovací cenou pohybuje na hranici poloviční ceny silnějších zástupců“, což nezní vůbec špatně. Adekvátní porce výkonu v sobě má sedmistovku v LT provedení. Oproti kratšímu bráchovi má LT varianta o 18 cm delší rozvor, ČR dovozce dodává k tomuto modelu kufr Kimpex Deluxe s postrovanou opěrkou, prostorným sedákem a madly pro spolujezdce, ale také ochranný štít s integrovanými bástry.

Má co nabídnout:

Jednoválcový motor 700i SOHC EFI má dostatek výkonu a vysoký točivý moment již od velmi nízkých otáček, přesně tak jak je tomu u krátkého modelu. Ten nám otestoval Láďa Záruba, půjčím si od něj krátké zhodnocení motoru: „O pohon se stará čtyřventilový jednoválec se vstřikováním Bosch, s výkonem 50 koní a velkým točivým momentem 55 Nm. Motor má spoustu hi-tech fičur, jako keramický povrch válce, kovaný píst nebo vyvažovací hřídel. Vedle motoru je variátor s polohami L/H/N/R, odstředivou spojkou a schopností brzdit motorem, a z něj se pak koně ženou kardanama přes elektricky přepínatelný pohon 2x4/4x4 s elektrickou uzávěrkou předního difu na 12 palcová litá kola, pérující na nezávislých dvojitých áčkách, vzadu s příčným stabilizátorem. I další technika je na výši: přední světlomety se dvěma dvojicemi samostatných čoček, elegantně integrovaných do přední masky, nebo zadní brzdová LED světla kombinovaná s LED blikači. LED technika není jen moderní, ale navíc zmenšuje spotřebu proudu a tím šetří baterii, má bleskový nástup rozsvícení a velkou svítivost".

Kdo si hraje nezlobí:

LT nabralo oproti kraťasovi poctivých 50 kg železa, v jízdě toto nabrání nebylo znatelné, na polních cestách v plném osazení jsem z novinky hravě vytáhla rychlosti nad 80 km/h. Plně automatická dvourychlostní převodovka CVT je naostřena přímo pro cestování, při popojíždění je zapotřebí pohlídat si palec na plynu, občas jsem zapomněla a pěkně si poposkočila. Díky protažení se mi zdá jako by podvozek odpovídal na nerovnosti terénu kultivovaněji a s větším přehledem žehlí nerovnosti, na místě spolujezdce se cestuje jako v bavlnce. Komplex čtyř kotoučových brzd má odpovídající brzdný účinek.
Oproti kraťasovi jsou propracovanější stupny, je tu dostatek místa pro oba jezdce, bohužel i u novinky se potýkám s displejem, který má velmi malé ikony a při řazení jednotlivých stupňů se musím vyloženě zaměřit na to jakou že jsem tam zařadila rychlost. U přiřazení 2x4/4x4 se jedná o stejnou písničku. Řazení klapalo do chlívků lehce, ovládání jednotlivých ovladačů je intuitivní, není tu nic co by vás překvapilo. Větrný štít odvádí nápor vzduchu, bástry taktéž odvádějí svou práci jak mají.

Ovladatelnost:

Dlouhán je podobně hravý jak tomu je u krátkého provedení, mějme však stále na paměti, že se jedná o prodloužení rozvoru o 18 cm a ten je tu stále znatelný. Ve výjezdech je citelně klidnější, na polních cestách si vede předvídatelně, při otáčení na místě je zapotřebí zapření do řídítek. Boční stabilita je výborná, světlá výška samotné čtyřkolky 300 mm plně stačí na to, aby vás nějaké pařezy nebo velké šutry jednoduše nezajímaly. Při sepnutí 4x4 řízení znatelněji ztěžkne. Novinka netrhá ruce z pantů ani je neunavuje zbytečným vibrováním od řízení, po několikahodinovém testování jsme z mašiny slezla svěží.

Závěrečné hodnocení

Klady
Motor
Brzdy
Doplňky
Řazení
Jízdní vlastnosti
Zápory
Displej

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.40 Známkováno: 5x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Access Motor Max 700i Long 4x4»

Další články k modelu Max 700i Long 4x4

Video: Access Max 700i Long 4x4

17.10.2014, Redakční testy
Podívejte se na redakční video oblíbené taiwanské čtyřkolky Access Max 700i Long....

Access MAX 700i 4x4 LT Forest

15.09.2014, Redakční testy
Stále je ještě léto a to patří dlouhým cestám. A na takové dlouhé cestování je jako stvořená dlouhá čtyřkolka. Asi nejno...

Access MAX 700 EFI 4x4

07.06.2013, Redakční testy
Uf, tak tohle byl nářez. Teďka sedím a píšu tenhle test, ještě mě bolí celej člověk, ale hlavu mám stále plnou euforie, ...

Další články sekce Access Motor

Access Shade 650 LT EPS Xtreme: Extrémní poměr cena/výkon?

22.03.2021, Redakční testy
Název Xtreme nevypovídá o šílených výkonech a rychlostech, absurdním objemu nebo nepřekonatelné přepravní kapacitě či ta...

Access Motor SHADE EXTREME 850i LT EPS: Pracant dvou tváří

12.03.2020, Redakční testy
Do rukou se nám dostala vlajková loď značky Access, tedy model Shade Extreme 850i LT EPS 4x4 v prodloužené verzi. I navz...

Access Max 650i Forest 4x4

12.06.2015, Redakční testy
Tentokrát jsme pod zadek dostali kapalinou chlazený jednoválec o objemu 650 ccm, celým názvem MAX 650i Forest 4x4. Hodně...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Snarler AT6 L: Připlatit, nepřiplatit?

10.01.2023, Redakční testy
Na jaře roku 2021 jsme měli v testu čtyřkolku s téměř identickým jménem. Vlastně s úplně stejným, jen na konci místo EPS...

Test Linhai M570L EPS 4x4: Starý známý s novou homologací

22.10.2022, Redakční testy
Že jsou vám tvary téhle čtyřkolky nějaké povědomé? Jasně, takhle vypadala už M550, kterou jsme testovali před třemi lety...

CFMOTO Gladiator X520: Krátkou nebo dlouhou?

05.01.2022, Redakční testy
Zlatá střední cesta, tak by se dala charakterizovat tahle pětistovka od renomované čtyřkolkové společnosti CFMOTO. V řad...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2023 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.77s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce