asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Honda vs samosvor

02.12.2009   21:34 Honda TRX 500FA

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

Pánové mám dotaz ohledně samosvoru u Hondy.Když prohlížím ruzný videa,tak se soustředím právě na tuto věc.U atv je to dost podstatná věc.Našel jsem 2 videa pro porovnání.V prvním je foreman 500 a v druhým rincon 650.u foremana je vidět,že samosvor zabírá,bohužel u rincona se nějak nedaří.proto se ptám.maj všechny hondy samosvor,nebo maj jiný řešení?
toto téma je založeno čistě z mé zvědavosti,protože mě zajímá technika čtyřkolek.

Odpovědi: Honda vs samosvor

03.12.2009   08:46   #1 Téma: Honda vs samosvor

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Jak se dostaneš v terénu do komplikací, platí jednoduché pravidlo:
Samosvor = pohon 4x3
Uzávěrka = pohon 4x4

Samosvor ti většinou fakt nepomůže, pokud se jedno přední kolo dostane do vzduchu, tak to na zemi se většinou přestane točit. Tady je prostě potřeba uzávěrka a ne nějaké berličky pod názvem "samosvorný diferenciál". U některých strojů dají do běžnýho difu jen trochu hustší olej a už tomu říkají samosvor.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   09:45   #2 Téma: Honda vs samosvor

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

samosvor je dobrá věc a pokud funguje jak má a má dostatečnej poměr svornosti,tak není problém.u menších mašin samosvor pochopim,ale u takovýho obra jako je rincon mi to připadá jako základní nedostatek.tohle je dost neprobádaná oblast.všechny velký mašiny maj uzávěry nebo jim podobný systém.ale co linhaie,starší japonský mašiny v objemech 300-500?to je to,o čem se málo ví.všichni napíšou,že to má samosvor a tim to hasne.kdyby uvedli aspoň poměr svornosti nebo přidali videa,jak funguje,možná by to mnoha lidem pomohlo v rozhodování při koupi mašiny. anebo to výrobci neuváděj záměrně,protože ví,že to nefunguje

Citace | Odpovědět

03.12.2009   10:09   #3 Téma: Honda vs samosvor

Emouš Emouš Město: Nedašov
IP:85.207.38.xxx
Offline 8/438
New force 500 L Hunter

pokud je dobře udělaný samosvor,je uzávěrka zbytečná

Citace | Odpovědět

03.12.2009   10:26   #4 Téma: Honda vs samosvor

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

samosvor ti pomůže když jedeš do kopce po zablácený cestě, ale ne tam kde jedno kolo může ztratit na delší dobu kontakt se zemí nebo v případě hlubšího bahna s podkladem s takovou tvrdostí aby to kolo zabralo... jinak se ti začne točit zrovna to špatné kolo

Citace | Odpovědět

03.12.2009   10:39   #5 Téma: Honda vs samosvor

prezYdent prezYdent Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386

Jak píše slezak.z - když máš jedno kolo ve vzduchu, tak samosvor nefunguje !!
Možná by ten samosvor mohl být výhodnej v bahně nebo v měkkém terénu, kde jsou kola pořád v kontaktu, takže nejsou vyloženě ve vzduchu, což byl asi záměr Hondy. Klasická uzávěrka má totiž tu nevýhodu, že kolka nezatáčí..

Citace | Odpovědět

03.12.2009   12:44   #6 Téma: Honda vs samosvor

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Samosvor je v porovnání s uzávěrkou opravdu jen taková berlička a klasickou uzávěrku to nenahradí.

Na druhou stranu je ale třeba říct, že šikovný a přemýšlivý jezdec na stroji se samosvorem a dobrým obutím (na kolech, ne na nohou) projede mnohem víc, než nešika s ojetýma gumama i když má uzávěrku.

Stroje je samosvorem a nebo dokonce jen zadním náhonem bych v terénu úplně nezatracoval - jen bych jim namontoval naviják. Jezdec si pak v terénu užije mnohem víc zábavy než ten, kdo v problémech jen přepne páčku na 4x4-Lock.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   13:26   #7 Téma: Honda vs samosvor

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

slezak.z>Stroje je samosvorem a nebo dokonce jen zadním náhonem bych v terénu úplně nezatracoval - jen bych jim namontoval naviják. Jezdec si pak v terénu užije mnohem víc zábavy než ten, kdo v problémech jen přepne páčku na 4x4-Lock.

Tento odstavec mohu potvrdit, protože když jsem byl na vyjížďce s kamarádama tak jsme přejížděli širokou takovou bahnitou louží...prostě v lese hrubší bahno přes celou cestu. Kamarád na maxovi se tam s tim pral dýl jak minutu, ale projel a měl z toho radost. Já když to viděl tak jsem zamknul předek a projel to naprosto normálně jako by tam to bahno nebylo. Na jednu stranu jsem si říkal mám dobrej stroj, na druhou jsem přemýšlel jestli neodepnout předek a nedat si to ještě jednou tam a zpět

Citace | Odpovědět

03.12.2009   13:44   #8 Téma: Honda vs samosvor

dick dick Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650

Pozor na to, samosvorný diferenciál je dost široký pojem, jestli je to třeba torsen se šnekovým soukolím jako má Canam, nebo třecí spojky u Linhaie, nebo viskózní spojka, nebo systém co má Polaris , to ani neumím popsat.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   14:29   #9 Téma: Honda vs samosvor

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.159.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

dick> Polaris má samosvorný diferenciál?

Citace | Odpovědět

03.12.2009   15:00   #10 Téma: Honda vs samosvor

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

Xawerius>samosvor ti pomůže když jedeš do kopce po zablácený cestě, ale ne tam kde jedno kolo může ztratit na delší dobu kontakt se zemí nebo v případě hlubšího bahna s podkladem s takovou tvrdostí aby to kolo zabralo... jinak se ti začne točit zrovna to špatné kolo



proč se teda ten samosvor dává,když je zbytečnej?mám doma dvě audiny s torsenem aten jak rozpozná prokluz na nápravě,tak začne tlačit točivý moment na druhou nápravu v určitým poměru(teď přesně nevim jestli u těch mých je to 25:75 nebo 40:60).

otec měl kdysi golfa I na rallycross a samaru na rally a ty měly taky samosvor.když mu jedno kolo prokluzovalo(to se vlastně ani skoro nestačilo stát) tak hned šli do záběru obě.

a k tomu polarisu.ten má na každý poloose jakousi spojku(něco jako řehtačka),ktera se spína elektromagnetem.v praxi to vypadá tak,že i když máte přepínač na 4wd tak je hnaný pouze zadek.pokud elektronika rozpozná prokluz zadku oproti předku o 20%,tak se natvrdo připojí předek.jakmile už předek není potřeba je opět vypnut.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   15:17   #11 Téma: Honda vs samosvor

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.159.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

quattromas> Principielně chápu jak to funguje, proto se to u polarisu jmenuje "on demand AWD", že to spíná jen při rozdílných otáčkách kol. Ale to přece není dif. se zvýšenou svorností.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   15:25   #12 Téma: Honda vs samosvor

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

to nevim,ale myslím si,že sepnutím těch řehtaček se spojí poloosy natvrdo.nic jinýho mě nenapadá.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   15:26   #13 Téma: Honda vs samosvor

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

quattromas> Myslel jsem samosvory v poměru třeba 20:80, tam je to zpravidla k ničemu. Třeba u Can-Amu ti ten samosvor opravdu zamkne předek, ale až po dlouhé době. Podle mě je klasická uzávěrka nej. Prostě ji tam nacpeš, když potřebuješ a je to.
Systém Polarisu se mi líbí maj to vymakaný, ale nevim jestli je to elektronika nebo jestli je to čistě mechanické, když zapneš 4x4.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   15:49   #14 Téma: Honda vs samosvor

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.155.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

Xawerius> Když zapneš AWD tak se v předním difu, kde je el. vinutí vytvoří magnetické pole, které přitáhne klec s válečky, jakoby do pohotovostní polohy. Pokud se vstupní hřídel a poloosy otáčí stejně tak se nic neděje, pokud se začnou poloosy otáčet pomaleji než hřídel z převodovky (prokluz zadních kol) tak se ty válečky dostanou do záběru a natvrdo pohání stejně obě poloosy. Tolik popis ze servisního manuálu. Mám to v záruce, tak jsem se v tom zatím nevrtal.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   15:52   #15 Téma: Honda vs samosvor

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

polár je elektro.
je jasný že uzávěra je top.ale pod 500ccm ji skoro nenajdeš.kdyby dali do menších mašin samosvor co bude uzavírat aspoň 40:60,bylo by to fajn.bez 10% uzávěrka
škoda že tu nemá někdo nějaký starší 4x4,třeba rubicon 450,quadrunner 500,big bear 400 atd atd.. mohl by aspoň povyprávět jestli má nebo ne a pokud jo,tak jak funguje.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   16:10   #16 Téma: Honda vs samosvor

FIGURA FIGURA Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA

Zatím samá voda. Ani jeden z Vás to neuhodl

Ale funguje to velmi dobře. Jen nesmí být jedno kolo při zapnutí předku ve vzduchu. Pak nic moc

Citace | Odpovědět

03.12.2009   16:12   #17 Téma: Honda vs samosvor

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

tak prozraď,já sem totiž čekal,kdy se ozve někdo,kdo může hovořit z vlastní zkušenosti.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   17:56   #18 Téma: Honda vs samosvor

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

U polarisu je to udělaný hodně dobře. A pravdu má marek.sm. Není to žádný samosvor, je tam 100% uzávěrka, která ale zapne jen v případě, kdy začne zadek prokluzovat. A stačí tak malinkej prokluz, že není poznat žádný zpoždění v přípnutí předku. Navíc tam není ani žádná elektronika. Nic nesnímá otáčky a nic nevyhodnocuje rozdíl. Je to z velké části mechanická záležitost. Vedou tam jen 2 dráty do elektromagnetu, který to připraví do jekési pohotovostní polohy jak zapnete AWD spínač. Dokud ale zadek neprokluzuje, předek se nepřipojí i když je sepnut spínač AWD. Jakmile je rozdíl mezi otáčením předních kol a náhonu kardanu, zapne se to samo mechanicky na zavřený 4x4. Jakmile přestanou zadní kola prokluzovat, tak se to samo rozpojí. Oproti běžnýmu 4x4 s uzávěrkou to má obrovskou výhodu v tom, že když vyjedete na asfalt a zatočíte se zapnutým AWD, nehrozí roztrhnutí předního difu, ke kterýmu by mohlo dojít u normálního 4x4 s uzávěrkou. Na asfaltu totiž zadek neprokluzuje a poláru se předek sám odpojí i když je pořád zapnuto AWD. Měl jsem přední dif rozdělanej, měnil jsem tam gufera. Oproti běžnýmu difu je to úplně jinak udělaný.
Can-Am při zapnutí 4x4 jede vlastně na 4x3. Ale jakmile se jedno přední kolo dostane do vzduchu, tak to na zemi se přestane točit. Jakmile to ve vzduchu udělá tři otáčky, roztočí se i to kolo na zemi. Jak je to udělaný nevím, neměl jsem to rozdělaný. Porovnání obou systémů je třeba na videu dole. U polára není vidět žádný prokluz zadních kol a hned zaberou obě přední. Can-Am si zaprokluzuje.



Naposledy editováno 03.12.2009 17:59:42

Citace | Odpovědět

03.12.2009   18:17   #19 Téma: Honda vs samosvor

manas76 manas76 Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.

slezak.z> Toto video mohu potvrdit jako pravdivé . . . bez prokluzu se dá vyjet jedním předním kolem i na strom ...

Citace | Odpovědět

03.12.2009   19:30   #20 Téma: Honda vs samosvor

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

jó holt v polarisu jsou hlavy pomazaný.ale spíš mě zajímá co ten Figura s tou hondou nechce nám to sdělit

Citace | Odpovědět

03.12.2009   20:50   #21 Téma: Honda vs samosvor

FIGURA FIGURA Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA

slezak.z> nezlob se na mě, ale motáš dohromady zápínání předku a uzávěrku předního dif..
Máš pravdu, předek se zapíná sám, páč tam je volnoběžka. Při couvání se musí připojit ručně.

Honda přední dif nemá. Je to spíš taková divná rozvodovka

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:12   #22 Téma: Honda vs samosvor

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:217.77.165.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

FIGURA> no jsem jenom samouk, ale mám za to, že když u polarisu sepne předek tak rovnou s uzávěrou. Takže buď zabírají 2 nebo rovnou 4 kola nic mezi.
Co má teda honda v předu? Už jsem docela napnutej.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:12   #23 Téma: Honda vs samosvor

quattromas quattromas Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A

no a ta divná rozvodovka funguje jak? please info

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:24   #24 Téma: Honda vs samosvor

FIGURA FIGURA Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA

quattromas> ještě 10 min?, nebo hodinu
Zkusím to hned

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:25   #25 Téma: Honda vs samosvor

FIGURA FIGURA Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA

03.12.2009   21:26   #26 Téma: Honda vs samosvor

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

FIGURA> No u polára je to opravdu jinak, než si myslíš. Tam není zvlášť zapínání předku a zvlášť uzávěrka ke 4x4. Funguje to hodně jinak než na jiných strojích.

Při couvání to funguje stejně jako při jízdě vpřed. Buď není předek poháněný vůbec, nebo obě přední kola najednou. Jen z bezpečnostních důvodů ještě musíš držet tlačítko "Overide", který vyřadí omezovač a zapne 4x4 i na zpátečku.

U běžných 4kolek máš vlastně 3 polohy: 2WD, 4WD a 4WDLock. Polár má tomu odpovídající jen 2WD a 4WDLock s tím, že když není pohon všech kol potřeba, tak přední nemají záběr ani když to máš na přepínači zapnuté. Prostě na poláru se buď točí jen dvě zadní kola, nebo všechny 4. Ať už je některý ve vzduchu nebo ne, točí se na AWD všechny 4 když zadek proklouzne.

A aby to nebylo tak jednoduchý, mají některý mašiny ještě polohu "AWD ADC", což je pohon 4x4 i v situaci, kdyby se normálně přední kola odpojila. Používá se to pro brždění všema kolama při sjíždění svahů. Normální AWD by totiž náhon na předek odpojil, protože zadek neprokluzuje a z kopce by motorem brzdila jen zadní kola. S ADC jsou připojena a brzdí všechna 4 pořád.

Dál X2 a Touring má ještě režim Turf, což je pohon 4x2 s otevřeným zadním diferenciálem. To znamená, že když se některý zadní kolo dostane dovzduchu, kolka se zastaví. Zadní kolo ve vzduchu se roztočí a zadní kolo na zemi stojí.

Polár taky nemá odstředivou spojku, jakou má většina jiných mašin. U něj se prostě na volnoběh variátor rozevře tak, že řemen volně visí. Proto brždění motorem dokáže kolku v podstatě zastavit. Klasickou brzdu používám minimálně, protože motor brzdí fakt řádně na rovině až do zastavení. Nevýhodou ale je, že spojku nahrazuje prokluz řemenu při rozjíždění a proto u polárů trpí a praská řemen variátoru častěji, než u jiných strojů.

Prostě to ber tak, že na poláru fungují věci jinak, než bys řek ze svojí mašiny.

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:26   #27 Téma: Honda vs samosvor

FIGURA FIGURA Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA

čím víc táhne, tím víc svírá

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:32   #28 Téma: Honda vs samosvor

FIGURA FIGURA Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA

slezak.z> tlačítko "Overide", který vyřadí omezovač a zapne 4x4 i na zpátečku. To jsem přesně myslel.

Polára jsem chtěl koupit, tak mlhavě něco vím, ale že by se připojoval předek jen uzavřenej se mi nechce věřit

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:38   #29 Téma: Honda vs samosvor

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Tady jsem našel pěkný video, na kterým je porovnání i s jinýma strojama. Snad to z toho bude jasný. na poláru jen přepne z 2WD na AWD. Žádná jiná poloha pro pohon s uzávěrkou nebo bez ní tam není. Jen dvě polohy. U Kavy na tom videu je 2wd / Awd přepínač, a ještě zvlášť páčka pro uzávěrku předku.

http://www.zkouknito...o_26876_polaris-dif2

Citace | Odpovědět

03.12.2009   21:40   #30 Téma: Honda vs samosvor

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce